[HTML]Hoe 168 bestanden vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-01 18:14
Tja, het klinkt vrij simpel. Is het misschien ook wel. Maar kom er zo niet uit. Misschien ligt het aan de dag ;)
Ik heb een website die bestaat uit 168 html pagina's. Omdat deze gaat verhuizen van domein, wil ik graag al die bestanden vervangen door verhuisbericht met automatische refresh. Dat lukt mij allemaal wel. Maar het probleem is meer, hoe vervang ik in 1x al die 168 pagina's. Leek mij een gevalletje van zoeken en vervangen. Maar ja, op elke pagina staat weer wat anders tussen <body> en </body>. Das ook niet erg handig dus. En om elk bestand nou 1 voor 1 te gaan vervangen is ook een heel werk.

Wat aanvullende informatie:
Ik kan niet een eigen 404 pagina instellen. Anders had ik dat natuurlijk gedaan. :) Het is een domein bij een internet provider. ;)
Heb ook al gezocht op Google zonder resultaat.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:18

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

mod_rewrite ed zal dan waarschijnlijk ook niet werken?

Verwijderd

Wel, dan ben je helemaal verkeerd bezig als je inhoud zo over 168 html pagina's verspreid hebt. Ik werk zelf met 1 'hoofdpagina' waarin de lay-uot staat en ik plaats in die pagina de inhoud ipv 1 bestand per pagina.

Ik zou je site verhuizen, en op het oude adres 1 pagina met het verhuisbericht en een link naar het nieuwe adres plaatsen.

• Henkie-Jan
Het is jaaaaaaaren terug gebouwd in een 1 of anders WYSIWYG programma. Die maat er allemaal losse HTML bestanden van.

Tja, anders alleen maar de index.html en index.htm aanpassen. ;) Mooiste zou natuurlijk zijn als mensen rechtstreeks naar 1 van die sub-pagina's gaan het ook aangepast wordt.

En nee, helaas mod_rewrite werkt niet. :(

[ Voor 29% gewijzigd door Henkie-Jan op 01-01-2008 16:36 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Zeker weten dat het niet werkt?
code:
1
2
3
4
RewriteEngine ON
RewriteBase /

RewriteRule ^(.*)$ verhuisbericht.html

En ik geloof dat Apache zelf ook nog een redirect-engine had. Even Googlen dus ;)

EDIT:// Leesvoer
En je zou ook gewoon alle pagina's kunnen verwijderen en alleen het verhuisbericht laten staan. Dan de 404-error d.m.v. een .htaccess laten redirren naar de index/het verhuisbericht ;) (In je TS staat dat je het niet kan instellen, dus ook niet met .htaccess? Of bedoel je dat juist?)

[ Voor 48% gewijzigd door Bitage op 01-01-2008 16:52 ]

• Henkie-Jan
Het is een webserver bij een internet provider. Dus gewoon basic html 20MB geen PHP e.d.. Geen toeters en bellen een eigen 404 pagina van de ISP. Deze 404 pagina overruled ook volgens mij eigen 404 pagina's.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Henkie-Jan schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:59:
Het is een webserver bij een internet provider. Dus gewoon basic html 20MB geen PHP e.d.. Geen toeters en bellen een eigen 404 pagina van de ISP. Deze 404 pagina overruled ook volgens mij eigen 404 pagina's.
Heb je het al geprobeerd dan? Waarschijnlijk draaien ze gewoon apache en kan je met een .htaccess bestand echt wel een redirect maken. Indien IIS wordt gebruikt, kan je het met een httpd.ini proberen.
Als een .htaccess wordt ingeladen en je het is zo ingesteld dat je een redirect mag maken, dan gaat de htaccess altijd boven de server instellingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Borizz op 01-01-2008 19:04 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, als je echt de inhoud van al die bestanden wil vervangen is dat een minuutje werk in een beetje editor. Bijv. UltraEdit heeft een find/replace in files feature.

Gezien de structuur van alle bestanden voor die site lijkt mij een dergelijke feature sowieso al een must voor de ts. :)

{signature}

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:27
• Download al je bestanden,
• Schrijf een scriptje wat al je bestanden vervangt door het nieuwe bestand, onder *n?x zou dat als volgende gaan:
find ./ -name \*.html -exec cp nieuwbestand.html '{}' \;

• Upload het terug naar je webhost.

En een nog ranzigere optie, wordt er niet op bij al die bestanden een of andere javascript bestand geladen? Dan zou je daar iets in kunnen zetten wat redirect.

[ Voor 26% gewijzigd door robbert op 01-01-2008 21:01 ]

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Probeer eens een bestand aan te maken in de root en noem die .htacces (zonder extensie dus) of als deze al bestaat voeg dan onderin toe:

DirectoryIndex bericht.htm index.php index.html index.htm

Natuurlijk moet je dan wel in de root een bestand hebben staan die bericht.htm heet met wat je wilt laten zien. Hopelijk wordt dan eerst bericht.htm getoont i.p.v. de standaard html pagina's.

[ Voor 8% gewijzigd door seamus21 op 01-01-2008 20:59 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
seamus21 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:58:
en noem die .htacces (zonder extensie dus)
En met dubbel s. ;)

{signature}

• Henkie-Jan
Ze draaien wel apache maar .htaccess bestanden worden helaas niet gepakt.
seamus21 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:58:
Probeer eens een bestand aan te maken in de root en noem die .htacces (zonder extensie dus) of als deze al bestaat voeg dan onderin toe:

DirectoryIndex bericht.htm index.php index.html index.htm

Natuurlijk moet je dan wel in de root een bestand hebben staan die bericht.htm heet met wat je wilt laten zien. Hopelijk wordt dan eerst bericht.htm getoont i.p.v. de standaard html pagina's.
Dat heb ik geprobeerd, helaas zonder succes...
robbert schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:36:
• Download al je bestanden,
• Schrijf een scriptje wat al je bestanden vervangt door het nieuwe bestand, onder *n?x zou dat als volgende gaan:
find ./ -name \*.html -exec cp nieuwbestand.html '{}' \;

• Upload het terug naar je webhost.

En een nog ranzigere optie, wordt er niet op bij al die bestanden een of andere javascript bestand geladen? Dan zou je daar iets in kunnen zetten wat redirect.
Hij geeft de error:
Bestand niet gevonden - \*.htm

En ja, het zijn wel.htm bestanden. (geen html).

[ Voor 33% gewijzigd door Henkie-Jan op 02-01-2008 12:07 ]

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Henkie-Jan schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:02:
Hij geeft de error:
Bestand niet gevonden - \*.htm
Wat preciezer:
- Plaats nieuwbestand.htm bv. in je home directory (het pad wordt dan '~/nieuwbestand.htm')
- cd naar je gedownloade map ('cd ' tikken, map erachter slepen).
- Probeer dan even:
find ./ -name \*.htm

- En als dat rijtje er goed uitziet:
find ./ -name \*.htm -exec cp ~/nieuwbestand.htm '{}' \;

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Tja, als je geen .htaccess mag gebruiken van je hoster, dan wordt het lastig. Dan zou je iedere pagina moeten vervangen door één met verhuisbericht.
Kun je niet gewoon aan je hoster vragen of die .htaccess support aan willen zetten voor je? Dat maakt alles een heel stuk makkelijker :)
Pagina: 1