www.trwdigital.com

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06-2025

chario2

Chario2 (818126)

Topicstarter
hi,

even een vraagje. Ik heb via de website www.trwdigital.com een aantal laptops gezien. Dit is een chinese site. Het is er extreem goedkoop en ik zet mijn vraagtekens bij of het wel zuivere koffie is. Je betaald eerst, daarna krijg je je laptop opgestuurd. Als je heb betaald krijg je wel direct je verzend nr, wordt met dhl etc opgestuurd. Ik vraag me af of het wel kan, er staat bv een beest van een dell laptop op, NEW Dell XPS M1710 216GHz Dual voor 315 euro.

Zijn er mede got"er die hier ervaring mee hebben, die al eens besteld hebben via deze website?

alvast bedankt!!

Chario2 (818126)

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 09:38
If it's to good to be true, it probably is ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Operations op 01-01-2008 16:05 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
If it sounds to good to be true, it probably is.

Edit: Damn te laat :P

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 01-01-2008 16:06 ]

Verwijderd

wat denk je zelf?

je mag blij zijn als je pakket bakstenen uberhaupt aankomt :)

//gmta :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2008 16:06 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als het te mooi is om waar te zijn, is het niet waar :+

Volgens mij heb ik ooit ergens al hier iets over gelezen, misschien zelfs op GoT.
Meestal (eigenlijk altijd) is het gewoon nep.

Maar dan nog: stel dat ze 'm echt leveren, dan komt er nog een sloot aan invoer-en andere belastingen bovenop de prijs.
Garantie is ook lastig te claimen als Dell NL/EU er niks mee wil doen.

Verwijderd

Ja dat denk ik zelf dus ook maar als je met hun contact hebt zit er wel enizins waarheid is. Als je hun website bekijkt zie je ook hoeveel werk er in gestoken is en hoeveel ze te koop aanbieden. Volgens hun zeggen zijn ze internationaal groothandelsbedrijf in electronica en ik heb het rekeningnummer na laten kijken en die klopt ook gewoon. het is een internationaal Bank of China Nummer
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:05:
wat denk je zelf?

je mag blij zijn als je pakket bakstenen uberhaupt aankomt :)

//gmta :P

Verwijderd

De garantie is volgens hun zeggen via hun en op hun kosten te verkijrgen. Binnen 3 maanden niet goed, kosteloos omruilen en gewoon 1 jaar fabrieksgarantie
Iva_Bigone schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:07:
Als het te mooi is om waar te zijn, is het niet waar :+

Volgens mij heb ik ooit ergens al hier iets over gelezen, misschien zelfs op GoT.
Meestal (eigenlijk altijd) is het gewoon nep.

Maar dan nog: stel dat ze 'm echt leveren, dan komt er nog een sloot aan invoer-en andere belastingen bovenop de prijs.
Garantie is ook lastig te claimen als Dell NL/EU er niks mee wil doen.

• 3dfx
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:08:
Ja dat denk ik zelf dus ook maar als je met hun contact hebt zit er wel enizins waarheid is. Als je hun website bekijkt zie je ook hoeveel werk er in gestoken is en hoeveel ze te koop aanbieden. Volgens hun zeggen zijn ze internationaal groothandelsbedrijf in electronica en ik heb het rekeningnummer na laten kijken en die klopt ook gewoon. het is een internationaal Bank of China Nummer

[...]
Het is ook een echt gerenommeerd bedrijf, al zoveel positieve ervaringen te vinden als je er op googlet...NOT!
Domeinnaam is net anderhalve maand geleden geregistreerd, en ook maar voor een jaartje: beetje kort als je langer denkt te blijven bestaan (helemaal omdat meerdere jaren gelijk vastleggen vaak stukken goedkoper is):
Creation Date: 13-nov-2007
Expiration Date: 13-nov-2008

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-01 12:10
Staat ook zo'n logo op van WesternUnion, zo'n phising bank. Ook MoneyGram staat ertussen. Voor de rest ken ik weinig Dell resellers :?

Verwijderd

wat bedoel je met phising bank..?
Bitage schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:15:
Staat ook zo'n logo op van WesternUnion, zo'n phising bank. Ook MoneyGram staat ertussen. Voor de rest ken ik weinig Dell resellers :?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:16:
wat bedoel je met phising bank..?

[...]
Een bank die erg populair is onder Phishers (oplichting methode), vanwege de gebruikte betaalmethodes.

offtopic:
Antwoorden op quotes is handiger onder de originele quote. ;)

Verwijderd

Oke duidelijk. maar het probleem voor mij is dat ik niet zeker weet dat als ik het geld over maak en het gaat fout dat ik het dan terug kan boeken. Ik ben zlef bang van niet omdat je zelf instemt met de betaling.
Roamor schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:19:
[...]

Een bank die erg populair is onder Phishers (oplichting methode), vanwege de gebruikte betaalmethodes.

offtopic:
Antwoorden op quotes is handiger onder de originele quote. ;)

• 3dfx
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:20:
Oke duidelijk. maar het probleem voor mij is dat ik niet zeker weet dat als ik het geld over maak en het gaat fout dat ik het dan terug kan boeken. Ik ben zlef bang van niet omdat je zelf instemt met de betaling.

[...]
Geld ben je kwijt als je het zo overmaakt (alleen bij automatische incasso heb je nog een maand om het te laten terugboeken/storneren).
Als je met creditcard kon betalen, was je aankoop waarschijnlijk verzekerd tegen oplichting via de CC-maatschappij.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:36
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:20:

[...]
Je hebt een hele grote kans dat je dat geld echt kwijt bent dan. Zo zijn er meerdere van dit soort sites (je kan er dnek ik zo een topic mee vullen). Alles is spotgoedkoop. Ook een Nintendo of PS3 kost vaak maar de helft of minder.

Als je het aandurft en de gok wilt maken hou ik je niet tegen maar ik ben wel benieuwd naar je bevindingen. Persoonlijk zou ik het niet doen. Of het moet iets simpels zijn tot een klein bedrag maar dat is nu niet aan de orde...

Verwijderd

Ja en volgens mij is dat niet mogelijk. Alleen een bank transfer. maar ik heb al een aantal keren contact gehad met het bedrijf via msn en wat ze zeggen komt heel geloofwaardig over maar als ik zo is lees wat er binnen korte tijd op het forum word geschreven denk ik inderdaar dat het toch geen zuivere koffie is. Het is jammer en ik hoop wel dat het nog komt, iemand met ervaring via deze site.
Iva_Bigone schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:24:
[...]

Geld ben je kwijt als je het zo overmaakt (alleen bij automatische incasso heb je nog een maand om het te laten terugboeken/storneren).
Als je met creditcard kon betalen, was je aankoop waarschijnlijk verzekerd tegen oplichting via de CC-maatschappij.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:28:
Ja en volgens mij is dat niet mogelijk. Alleen een bank transfer. maar ik heb al een aantal keren contact gehad met het bedrijf via msn en wat ze zeggen komt heel geloofwaardig over maar als ik zo is lees wat er binnen korte tijd op het forum word geschreven denk ik inderdaar dat het toch geen zuivere koffie is. Het is jammer en ik hoop wel dat het nog komt, iemand met ervaring via deze site.

[...]
Een bedrijf, via msn? Onder welke steen heb ik gelegen?

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik stel voor dat we in 2008 mensen die dit soort topics openen gewoon aanmoedigen om laptops voor 315,- euro te bestellen.

Dat is stukken leuker dan tot in den treure blijven uitleggen dat het allemaal scams zijn imho.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-01 12:10
Dit is gewoon nep. De XPS 1710 hebben ze bij Dell.com niet (meer?). Zijn broertje, de XPS 1730, kost ook nog eens meer dan €2000,- Je wordt hier volgens mij gewoon heel hard genaaid.

Verwijderd

Ik zeg: maak zoveel mogelijk van je geld over!

Als je zo naief bent om met een dergelijk bedrijf in zee te gaan dan zal dit misschien een goede levenservaring zijn en kan alleen maar positief zijn voor je verdere financiele, relatie, etc keuzes :)

Kom op zeg, doe niet zo dom 8)7 Dit is gewoon een oplichting, ik wil anders wel even een uurtje aan de slag gaan met het maken van een website? Dan zet ik wel gewoon een huis te koop met een waarde van € 300.000,- en mag jij het van mij voor € 50.000,- kopen _/-\o_

Maar even serieus: Niet op in gaan en dus ook niet bestellen bij dat bedrijf ;) Werk maar een paar uurtjes extra komende vakantie en koop vervolgens een laptop bij een Nederlands bedrijf met positieve ervaringen :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2008 16:37 ]

Verwijderd

Oke iedereen bedankt ik weet genoeg. Ik doe het dus niet.. !

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:37:
Oke iedereen bedankt ik weet genoeg. Ik doe het dus niet.. !
Ben jij trouwens ook chario2?

Verwijderd

nee dat ben ik niet dat is een vriend van me omdat het bij mij niet lukte om in te loggen omdat ik een hotmail account heb maar heb het nu via een andere account gedaan heb nu dus mijn eigen tweakers account
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:38:
[...]

Ben jij trouwens ook chario2?

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Komaan, dat je hier uberhaupt aan twijfelt, tuurlijk is die site niet te betrouwen.

Gewoon dit al:
Item : Pioneer PDP4270HD PureVision 42 Plasma HDTV prijs: 295,00

Dit kan toch gewoon niet :) denk eens na.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik kom regelmatig in China zelfs, an weet wat de gangbare prijzen zijn. Ze zijn over het algemeen lager als in nederland en het loont best om vandaar iets mee te nemen.

Maar deze prijzen zijn wel erg laag, dit zaakje stinkt.

NIET DOEN!

Oh, wacht als je VIP bent krijg je hem voor 202,- ja daag...

[ Voor 11% gewijzigd door eth0 op 01-01-2008 16:58 ]

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn die hier aan twijfelen en alsnog zon vraag stellen. laat staan diegenen die daadwerkelijk een bestelling plaatsen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik snap dit sowieso niet echt. De prijzen zijn zo laag dat je wel erg goedgelovig moet zijn om er iets te kopen. Als ze het nou wat duurder zouden maken kunnen ze nog wat verkopen. Nu moet je eigenlijk wel weten dat je opgelicht wordt, zou het wat duurder zijn trappen er denk ik meer mensen in.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:09

Vos

AFCA

De titelpagina is 'xxx'..en wat is Serach? Search misschien?

Erg professioneel ;).

[ Voor 29% gewijzigd door Vos op 01-01-2008 17:07 ]

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06-2025

chario2

Chario2 (818126)

Topicstarter
Ace schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:32:
Ik stel voor dat we in 2008 mensen die dit soort topics openen gewoon aanmoedigen om laptops voor 315,- euro te bestellen.

Dat is stukken leuker dan tot in den treure blijven uitleggen dat het allemaal scams zijn imho.
haha heb het topic geopend voor mijn zwager. hij vroeg wat ik ervan vond want hij wou een laptop maar geen centen, hij is student he :*) . ik had al gelijk mijn twijfels, maar hij was nog niet helemaal overtuigd.

inmiddels is hij om en zoekt hij verder!!bedankt got!!

[ Voor 29% gewijzigd door chario2 op 01-01-2008 20:18 ]

Chario2 (818126)

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Een Yamaha FZ6 S Fazer uit 2007 voor € 2550 :')
Terwijl deze nieuw 8300 euro kost.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-01 13:05

Stoffel

Engineering the impossible

Item : Reigh 125 cc Cruiser Motorbike Brand New

market price: € 700 member price : €575 vip price: € 4023
Loont zich wel om VIP te worden dus, hoezo we kloppen met de ogen dicht wat getalletjes in...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40

Thandor

SilverStreak

Lijkt me wel duidelijk dat is 'zooi' is ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.