Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik888
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik heb op mijn nieuwe PC een 32bits versie van Vista geinstalleerd. Dit blijkt echter een evaluatieversie te zijn. Ik heb geen mogelijkheid gevonden om deze versie te verwijderen. Ik heb mijn RAID verwijderd en daarna weer in ere hersteld. Als ik nu de PC opstart dan start Vista zoals verwacht niet op. Als ik de PC opstart met een 64bits Vista DVD dan komt de melding "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER". Ik kan jammer genoeg niet controleren of dit een goede boot-DVD is omdat mijn andere PC niet geschikt is voor Vista. Is dit op een bepaalde manier te controleren? Is de 32bits evaluatieversie op een of andere manier te activeren of juist goed te verwijderen?

[ Voor 5% gewijzigd door Erik888 op 01-01-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Controlleer of die schijf opstart op die andere pc, zelfs een P2 met een DVDlezer zal het schijfje opstarten, kunt ge op z'n minst het schijfje uitsluiten.

Iig bij configuratiescherm > Systeem (scroll nr beneden), kunt ge beneden u key wijzigen naar een definitieve.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Erik888 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:46:
Is de 32bits evaluatieversie op een of andere manier te activeren of juist goed te verwijderen?
Als je je RAIDset verbroken hebt en opnieuw geinitializeerd zal in de meeste gevallen bij een stripeset (RAID 0) dit een destructieve handeling zijn.

Je data is dan al foetsie, de melding die je nu krijgt is degene als er een non-bootable disk of array (omdat de bootsector en OS files weg zijn) als eerste in je BIOS staat geselecteerd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device