Ik ben bezig met het maken van me eigen site. Ik heb de pagina opgedeeld in frames (header,menu,content). Maar nu zie ik de heletijd in me content frame een scrollbar, die wil ik daar niet hebben, maar het moet wel want sommige pagina's,zoals mijn index pagina die het nieuws bevat past niet in de frame dus daar moet gescrollt worden. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die content frame zich automatisch aanpast aan de lengte van de pagina?
Verwijderd
Dat kun je niet, of je moet heel moeilijk gaan rekenen met aantal regel * pixelhoogte per regel, etc. maar dat is niet te doen. Een div kun je gewoon op 100% zetten...frames gebruik je echt niet meer tegenwoordig...
Waarom werk je nog met frames, die zijn hopeloos verouderd. Je zou eens moeten kijken naar div's, werkt veel makkelijker en is gebruiksvriendelijker. Ook heb je bij div's veel meer opties dan bij frames. ( In CSS dan )
@hieronder
Daar zit ook een heleboel PHP in zo te zien.
@hieronder
Daar zit ook een heleboel PHP in zo te zien.
[ Voor 13% gewijzigd door Tomfish op 01-01-2008 15:21 ]
hmm, ik bedoel zoiets als http://www.manomoker.com , doe je dat met div?
Dat doe je met html.Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:20:
hmm, ik bedoel zoiets als http://www.manomoker.com , doe je dat met div?
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Zoals html bedoelt is 
Ge eerst leren waarmee je gaat werken voor je er vragen over stelt. Zoek gewoon goede tutorials en dergelijke en je kan best een eind komen. Neem ook gewoon zat topic van hier door waarin 20.000 beginnersvragen beantwoord worden.
Ge eerst leren waarmee je gaat werken voor je er vragen over stelt. Zoek gewoon goede tutorials en dergelijke en je kan best een eind komen. Neem ook gewoon zat topic van hier door waarin 20.000 beginnersvragen beantwoord worden.
[ Voor 20% gewijzigd door disjfa op 01-01-2008 15:37 ]
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
2 termen: HTML en CSS.
Nogal beginnersvraag en kon zo met 2 klikken op den knop bij Google beantwoord worden. Zoek eens naar "html tutorial" of vervang html door een taal naar keuze.
En inderdaad, ga ook gelijk eens een beetje PHP leren. Simpele functie als
Nogal beginnersvraag en kon zo met 2 klikken op den knop bij Google beantwoord worden. Zoek eens naar "html tutorial" of vervang html door een taal naar keuze.
En inderdaad, ga ook gelijk eens een beetje PHP leren. Simpele functie als
PHP:
in plaats van een iframe kan iedereen wel 1
| require('menu.inc.php'); |
[ Voor 30% gewijzigd door Bitage op 01-01-2008 15:41 ]
ja, kan je me dan ook zeggen welke codes etc, dan kan ik zoeken want nu weet ik niet waarop ik moet gaan zoeken ..
De opmaaktaal van websites is dus HTML, en de door jouw genoemde codes zijn dus onderdeel van de HTML-taal.
Daar kan je genoeg over vinden... we kunnen wel 1 of 2 syntaxes geven, maar dan weet je nog niets, en kom je bij elke regel weer vragen stellen.
GoT is bedoeld dat je zelf op onderzoek uitgaat, en hier vragen kan stellen als je er niet meer uitkomt.
Om nu heel HTML te gaan voorkauwen schiet jij niets mee op, want je leert er niets van, en voor ons gewoon simpel niet te doen, zeker niet omdat er genoeg over te vinden is.
Ga hier maar eens wat linkjes klikken..
Daar kan je genoeg over vinden... we kunnen wel 1 of 2 syntaxes geven, maar dan weet je nog niets, en kom je bij elke regel weer vragen stellen.
GoT is bedoeld dat je zelf op onderzoek uitgaat, en hier vragen kan stellen als je er niet meer uitkomt.
Om nu heel HTML te gaan voorkauwen schiet jij niets mee op, want je leert er niets van, en voor ons gewoon simpel niet te doen, zeker niet omdat er genoeg over te vinden is.
Ga hier maar eens wat linkjes klikken..
Ey!! Macarena \o/
Dit is geen vraagbaak
Als wij de codes kennen, staan ze dus ook vast wel ergens in een tutorial.
Om je een beetje op weg te helpen
Om je een beetje op weg te helpen
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| body { overflow:hidden; } |
[ Voor 10% gewijzigd door Bitage op 01-01-2008 15:47 ]
Dit ga je niet even doen, ze bedoelen dat je gewoon de taal moet leren.
(trek er maar een paar maanden vrije tijd vooruit)
Zou zeggen begin maar eerst met een paar simpel HTML site te maken. Ik ben zelf ook nog aan het leren en ben al een stuk of 25 test sites verder en ken nog steeds niet alles, PHP is weer een heel ander verhaal. (ben ik nu mee bezig)
Maar het is leuk als je site af is en je heb het helemaal zelf gemaakt en het werkt allemaal zoals je bedoeld had bij je planning.
Zou zeggen begin maar eerst met een paar simpel HTML site te maken. Ik ben zelf ook nog aan het leren en ben al een stuk of 25 test sites verder en ken nog steeds niet alles, PHP is weer een heel ander verhaal. (ben ik nu mee bezig)
Maar het is leuk als je site af is en je heb het helemaal zelf gemaakt en het werkt allemaal zoals je bedoeld had bij je planning.
[ Voor 74% gewijzigd door mad_max234 op 01-01-2008 16:09 ]
ik ben wel bekend met de talen, anders zou ik geen eens een website kunnen opzetten? Ik wou alleen weten hoe ik dit moest doen ...
Waarom dan frames, en waarom dan zulke beginners vragen? Ik heb dan toch het gevoel dat je bijna geen kennis heb van HTML en PHP CSS en MySQL of SQLVerwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:07:
ik ben wel bekend met de talen, anders zou ik geen eens een website kunnen opzetten? Ik wou alleen weten hoe ik dit moest doen ...
En dan zou je toch zeggen dat je de weg wel weet te vinden naar de site waar de fuctie bescheven staan van deze talen.
Dus vandaar dat ik dacht dat je bijna geen kennis had van HTML.
En ik kan best een site opzetten zonder enige kennis van HTML met dreamweaver bijvoorbeeld.
[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 01-01-2008 16:22 ]
Verwijderd
Als je bekend was geweest met de taal had je ook wel geweten hoe je dit moest doen, is basic stuff!
hmm , misschien wel dan, mja daarom vraag ik ook om advies om er zelf beter van te worden, toch bedankt voor alle hulp en info! Ik ga weer even aan de slag
http://htmldog.com/ is wel een handige site om het gebruik van division´s te leren.
Kijk maar eens in het linker menu onder HTML intermediate en CSS intermediate.
Kijk maar eens in het linker menu onder HTML intermediate en CSS intermediate.
[ Voor 83% gewijzigd door MuisM4t op 01-01-2008 18:53 ]
nu heb ik dus weer een probleem, want als ik me content frame door een div vervang en ik geef hem nog steeds dezelfde naam verschijnt er niks in die div als ik op een menu knop klik
je moet ook niet je content-frame letterlijk vervangen door een div, je moet je inhoud in je div zetten en die div laten zien. Een frameset pagina heb je dus ook niet meer nodig.
http://w3schools.com/ is ook een goede site met veel informatie
http://w3schools.com/ is ook een goede site met veel informatie
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dit topic gaat dicht... Beginnersweb is bedoeld voor ('t woord zegt 't al) beginners op diverse gebieden. We willen op Tweakers graag het niveau hoog houden en de vragen die je hier stelt zijn dusdanig bezig dat ik niet anders kan dan dit topic op slot doen.
Begin eerst wat tutorials en diverse websites door te lezen en mocht je je enigzins verdiept hebben in de materie dan mag je gerust een nieuw topic openen. Lees dan ook onze Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy goed door voordat je een topic opent.
Begin eerst wat tutorials en diverse websites door te lezen en mocht je je enigzins verdiept hebben in de materie dan mag je gerust een nieuw topic openen. Lees dan ook onze Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy goed door voordat je een topic opent.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()