Toon posts:

Wegmod optie bij kritiek

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik erger me de laatste tijd echt kapot aan als mensen positieve of opbouwende kritiek hebben dat ze gelijk weg gemod worden. Dit slaat compleet nergens op terwijl wij er alleen maar naar streven om tweakers nog beter te maken, en wat krijg je er voor terug? Een oranje-vakje met -1 erboven..

Kunnen ze hier niet tegen kritiek?

Echt triest,

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Aangezien het hier over de moderaties op de frontpage gaat - die overigens door gebruikers gebeuren - verplaats ik je topic naar Tweakers.net Moddereter Forum. Misschien is het overigens een idee om de faq aldaar te lezen, en/of reviews: Tweakers.net moderatie faq :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:50

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Misschien is het handig om wat voorbeelden aan te dragen?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Natuurlijk mag kritiek wel. Maar wat voor soort kritiek bedoel je? Kritiek op de artikelen, of kritiek op de produkten van de fabrikanten waarover het artikel gaat

In het eerste geval is over het algemeen, uitzonderingen daargelaten, de FP daarvoor niet de aangewezen plaats. Daarvoor hebben we het FA forum, zoals ook in de FAQ te lezen is. Dit soort kritiek hoort dan ook op de -1 thuis, omdat het offtopic is in het betreffende artikel.

In het tweede geval moet het uiteraard wel gewoon kunnen, en hangt de score af van de rest van de reactie.

Heb je ook concrete voorbeelden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veel typefouten zeg, misschien een spellingcontrole? Ook al bij de pricewatch:
Sorry, maar met een lege winkelmand ken ik niks beginnen
Het is 'kan ik niks beginnen.'

Het stoort een beetje op zo'n professionele site als dit.

Edit: OMG, Als je het over niet-kunnen-tegen-kritiek heb en daarom weg gemod wordt. Laf hoor, ik geef alleen maar opbouwende kritiek.
[Reactie gewijzigd door dreamluc]
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit is een HELE duidelijke -1. Compleet offtopic, en voor spelfouten hebben we notabene een compleet topic: Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 24

Daarnaast weer een hoop gezeik over moderatie, en dat is alleen al voldoende voor een -1. Want ook dat hoort niet op de FP thuis, maar in dit forum.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:09
Ik weet niet of je, wat je hier net gepost hebt, ook opbouwende kritiek noemt, maar anders weet ik wel waarom posts die jij opbouwend noemt een -1 krijgen. ;) Je toon is behoorlijk scherp en negatief en dan kan de boodschap nog zo duidelijk zijn, als je mensen (in dit geval moderatoren) op een niet-respectvolle manier aanspreekt, dan valt de essentie van de boodschap weg. :)

En ook eigenlijk met Mad Marty, zonder voorbeelden kunnen wij niet beoordelen of er verkeerd gemodereerd wordt. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even daarvoor de reactie van eSCe
[mierenneukmodus]Moet fotoshop niet photoshop worden? Voor zover ik weet is er geen fotoshop.[/mierenneukmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 14:58:

[...]
Idem dito, verkeerde plaats, compleet offtopic, dus een -1.

Overigens zijn beide reacties die jij noemt geen opbouwende kritiek, maar afkrakende kritiek.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Dit is behoorlijk duidelijk: Spellingsfouten horen niet in de reacties, maar op het forum in het topic wat wildhagen aanhaalt.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan kan je wel allemaal draadjes hebben voor tikfouten, maar tegen de tijd dat je die hebt gevonden voor jou probleem is het alweer 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reactie van ESCE is heus niet afkrakend en zou er wel zoiets als dit staan: Kunnen jullie niet typen ofzo, het is Photoshop en geen fotoshop.

Iets in die richting staat er niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:27

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:00:
Dan kan je wel allemaal draadjes hebben voor tikfouten, maar tegen de tijd dat je die hebt gevonden voor jou probleem is het alweer 2009.
Meestal staat er wel een reactie onder van iemand die je wijst op het bestaan van het typefout-topic, maar het zou wel boven het invoervakje mogen staan met een linkje. Alleen verandert het topic nog weleens (op gegeven moment is ie 'vol' en gaat ie dicht).
Er zou best een statische link mogen komen naar het typefoutmeldtopic. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:01:
De reactie van ESCE is heus niet afkrakend en zou er wel zoiets als dit staan: Kunnen jullie niet typen ofzo, het is Photoshop en geen fotoshop.

Dan nog is valt het in de categorie "ongewenst" omdat het in het topic gemeld dient te worden. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Cyphax op 01-01-2008 15:03 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Mja, maar dan moet je niet gaan klagen als je een -1 krijgt omdat je niet weet hoe het werkt. Je krijgt bij het aanmelden op tweakers.net al toegang tot het forum en ook in de Tweakers.net FAQ staat vermeld waar je heen moet met je typefouten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:00:
Die draadjes zijn er om de discussies schoon te houden. En het is een kleine moeite om die eventjes op te zoeken.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:01:

Maar het gaat erom dat het offtopic is. Als er iets staat dat offtopic is dan mod ik dat ook naar -1, omdat het voor de discussie er totaal niet toe doet.

Verder is het zo dat de moderaties altijd uitgerekend worden over iedereen die een punt aan je post toekent. Dus als je iemand hebt die consequent -1s aan het uidelen is op posts die gewoon 0 of 1 (of zelfs 2) waard zijn, dan verliest hij vanzelf z'n modrechten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 14:58:

[...]
er zit een feedback-knop bij het artikel, kom je vanzelf bij het topic: spel- en tikfoutjes terecht. Het is dus een reactie op de verkeerde plek: dus -1.

bovendien, als je iets verbetert doe het dan goed: het is Photoshop met een hoofdletter(merknaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:39
Er was pas ook een heftige discussie over het communisme onder een nieuwsbericht. Daar werden ook vaak zowel -1 als +1 uitgedeelt. Volgens mij ging het daar toch echt om moderaties omdat mensen het niet eens waren met degene die zijn mening poste.

Bijvoorbeeld deze reply: Verwijderd in 'nieuws: China gaat videosites censureren'
En de mijne: Swelson in 'nieuws: China gaat videosites censureren'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

hansjuh schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:44:
Er was pas ook een heftige discussie over het communisme onder een nieuwsbericht. Daar werden ook vaak zowel -1 als +1 uitgedeelt. Volgens mij ging het daar toch echt om moderaties omdat mensen het niet eens waren met degene die zijn mening poste.

Bijvoorbeeld deze reply: Verwijderd in 'nieuws: China gaat videosites censureren'
En de mijne: Swelson in 'nieuws: China gaat videosites censureren'
Die twee horen beiden op -1, wegens gezeik op moderatie. Dat is 1) compleet offtopic (hoort in dit forum thuis, niet op de FP), 2) trollerig van toon en 3) het lokt weer verdere offtopic discussie uit. Optelsom levert een keurige -1 op. Voor beide reacties, maar met name die van jou, want daar is het wel heel extreem: 3 normale regels en een regel of 20-25 compleet offtopic geleuter. Daar kan je, zelfs als je heel soepel bent, geen 0 voor geven laat staan nog hoger.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
hansjuh schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:44:

Die reactie heb ik toevallig gevolgd. Voor de edit was er geen enkele -1 score uitgedeeld, die kwamen allemaal pas na de edit. Ik denk dus ook niet dat er bij die reactie op mening gemod is.
Het overgrote deel van die post wordt besteed aan geklaag over de moderatie. Dat maakt het een dikke -1.

Ik wil daarmee niet zeggen dat er niet op mening gemod wordt door sommige mensen, maar daarvoor is er Het kleine-mismoderatietopic deel V om daar iets aan te doen. In de regel geldt namelijk dat modereren op mening niet gewenst is. Staat ook in de Mod FAQ. Mocht je dus dat soort dingen tegenkomen kun je het beste je reactie komen melden in het topic wat ik net aanhaalde. In de reactie zelf je beklaag doen werkt alleen maar averechts.
Over het algemeen heb ik het idee dat het effect van meningmodden wel meevalt; de meeste reacties komen netjes op de "juiste" score terecht. Zo af en toe zit er nog wel eens wat scheefs bij. Gelukkig kan dat hier rechtgezet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Je geeft de reden zelfs zelf aan in je post, doormiddel van de quote.
zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde
Meer offtopic op de FP kan beina niet. 2/3 van je post is nu dus zwaar offtopic en valt daarmee ook nog eens onder
allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Ecteinascidin (of zoiets :p) gaf aan dat hij er in dit geval wel overheen kon lezen en dus een 0 gaf, maar van mij krijg je gewoon -1!

When you only live once, try not to die?

Pagina: 1