Toon posts:

Quad core/Duo Core

Pagina: 1
Acties:
  • 768 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment wordt geadviseerd om voor een goed gamingsysteem een Dual Core processor te nemen in plaats van een Quad core processor.

Denken jullie dat dit zal gaan veranderen? Gaan gameontwikkelaars zich nu meer concentreren op de Quad Core?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Duo Core bestaat ten eerste al niet, het is dual core, of de merknaam van Intel: Core(2)Duo.

Anyway, ontwikkelaars zijn wel degelijk bezig met multicore-toepassingen. Kijk maar naar Crysis. Ik denk dan ook dat een quad zeker wel op zijn plaats is, zo ben je futureproof en kost het niet zo heel veel extra ook.

[ Voor 54% gewijzigd door Bitage op 01-01-2008 14:15 ]

Verwijderd

Je hebt gelijk, Quad lijkt op dit moment een betere keuze als er naar de toekomst gekeken word.
Maar met hardware kan je nooit ver vooruit kijken. Misschien word er over een jaar wel een nieuwe weg in geslagen of andere chip ontwikkeld waardoor Quad's weer overbodig worden. Wie zal het zeggen.
Het slimste is gewoon, koop hetgene waarmee jij een tijd vooruit kan. Stel je speelt alleen maar games en office. Dan is een dual core meer dan genoeg. Ben je echt een multi-tasker dan is een Quad het meest geschikt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 14:13:
Denken jullie dat dit zal gaan veranderen?
Ja
Gaan gameontwikkelaars zich nu meer concentreren op de Quad Core?
Ja (op, multithreading in het algemeen, niet op quad specifiek). Echter zal het nog wel even duren vooraleer er goed schaalbare multithreaded games zijn, zie bijvoorbeeld de huidige games: de winst van 2 cores -> 4 cores is vrijwel nihil.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2008 16:10 ]

Verwijderd

Om een ervaring te delen, ik zie bij de nieuwe Unreal Tournement op een dual core al een 100% CPU load en na 3 levels spelen treden er al grafische problemen op doordat de CPU te warm word, ondanks een goeie airflow/koeling. Ik denk dat met name de softwarematige Ageia physics hierin een grote rol spelen. Dus een quad core is zeker geen overbodige luxe. Moet wel zeggen dat ik met een 8800gts320 draai dus dat is niet echt een krachtpatser :) Tevens zit er 2 gig ramm in en heeft een load van 90%.

Dus naar de toekomst toe ben je beter af qua gamen met wat meer vermogen :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:05:
Je hebt gelijk, Quad lijkt op dit moment een betere keuze als er naar de toekomst gekeken word.
Maar met hardware kan je nooit ver vooruit kijken.
Eer het dan tegoei gebruikt wordt is het al te traag.
Misschien word er over een jaar wel een nieuwe weg in geslagen of andere chip ontwikkeld waardoor Quad's weer overbodig worden. Wie zal het zeggen.
Het slimste is gewoon, koop hetgene waarmee jij een tijd vooruit kan. Stel je speelt alleen maar games en office. Dan is een dual core meer dan genoeg. Ben je echt een multi-tasker dan is een Quad het meest geschikt.
Alle spellen gebouwd op het UT2007 engine, en op het Crytek 2 engine, en op het nieuwe Source engine ondersteunen multithreading, en zouden dus (theoretisch) baat hebben bij quadcore.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Om een ervaring te delen, ik zie bij de nieuwe Unreal Tournement op een dual core al een 100% CPU
Multithreaded, dus gebruikt min 2 cores + gaming = 100% load. Gaming trekt hem toch wel naar 100%, of je nou een X6800 of E2160 hebt.
load en na 3 levels spelen treden er al grafische problemen op doordat de CPU te warm word, ondanks een goeie airflow/koeling.
Koelpasta eens vervangen? Andere koeling? Na 3 levels is het wel beetje vaag :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:12:
Om een ervaring te delen, ik zie bij de nieuwe Unreal Tournement op een dual core al een 100% CPU load en na 3 levels spelen treden er al grafische problemen op doordat de CPU te warm word, ondanks een goeie airflow/koeling. Ik denk dat met name de softwarematige Ageia physics hierin een grote rol spelen. Dus een quad core is zeker geen overbodige luxe. Moet wel zeggen dat ik met een 8800gts320 draai dus dat is niet echt een krachtpatser :) Tevens zit er 2 gig ramm in en heeft een load van 90%.

Dus naar de toekomst toe ben je beter af qua gamen met wat meer vermogen :)
- grafische problemen omdat de cpu te warm wordt, ondanks goede airflow/koeling?
- een dual wordt te warm, dus zal een quad het beter doen -> voor zover ik weet worden die net warmer, dus het lijkt me dat dat meer problemen zal geven

Ik vind dit maar rare uitspraken, en jouw systeem lijkt me geen referentie om te concluderen dat een quad geen overbodige luxe is voor UT3.
Hier draaien zowel UT3 als Crysis perfect op een dual core (en worden gebottlenecked door grafisch kaart).

Verwijderd

voor zover crysis al perfect te draaien is ...ze hale op tomshardware nog geen 50fps met 3way 8800ultra op gemixte settings...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crysis is de droom app van high-end kaartbakkers en CPUbakkers - en tegelijkertijd het bewijs dat rationaliteit bijzonder weinig te maken heeft met de keuzes van de hordes van gamers die voor een enkel spel dat op de graphics na totaal niet bijzonder is toch overwegen om etterlijke Euros er tegenaan te smijten, terwijl zelfs de makers ervan nota bene onderkennen dat de engine onnodig zwaar is (en ze voor Far Cry II een betere engine ontwikkelen die toch minder resources vergt).

Maar goed, ondanks dat je goed kunt discussieren over dual core vs quad core in dit geheel, is deze topicstart veel te summier om dat hier fatsoenlijk te doen. Zie ook de GoT Huisregels voor een en ander over wat we aan inzet verwachten als je een topic start.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.