Ik heb een FreeBSD NAS met daarop Fail2ban geinstalleerd tegen ssh en ftp attacks.
Na mijn eerste probleem getackeld te hebben fail2ban start de helft van de tijd niet omdat fail2ban-client na het starten van de server pingt offie ook echt up is, maar deze vaak gewoon niet reageert. Dit heb ik opgelost door eerst gewoon direct fail2ban-server te starten waarna ik met fail2ban-client de rules reload.
ik doe niks met pid-files wat wss wel moet, maar tis freebsd waarvoor niks aan initscripts voorradig is. loop ik weer tegen een nieuw probleem aan...
Mijn probleem is dat fail2ban niks bant. Als ik typ, krijg ik keurig te zien dat fail2ban een stuk of 80 matches heeft. De aanval ligt dan ook binnen de ingestelde laatste 10 uur, en dus zou de attacker gewoon een ban moeten krijgen.
Ik gebruik de OpenBSD packetfilter en heb derhalve een nieuwe file in actions.d gemaakt die overweg kan met packetfilter. De zaak zou allemaal moeten werken, maar et doet het niet... Wie weet waar ik het kan zoeken?
Na mijn eerste probleem getackeld te hebben fail2ban start de helft van de tijd niet omdat fail2ban-client na het starten van de server pingt offie ook echt up is, maar deze vaak gewoon niet reageert. Dit heb ik opgelost door eerst gewoon direct fail2ban-server te starten waarna ik met fail2ban-client de rules reload.
Mijn probleem is dat fail2ban niks bant. Als ik
fail2ban-regex /etc/fail2ban/filter.d/ssh.conf /var/log/auth.log
Ik gebruik de OpenBSD packetfilter en heb derhalve een nieuwe file in actions.d gemaakt die overweg kan met packetfilter. De zaak zou allemaal moeten werken, maar et doet het niet... Wie weet waar ik het kan zoeken?
There is no replacement for displacement!