Ik hoop dat ik met deze vraag hier goed zit en dat ik eea goed kan verwoorden.
Als ik bijv. een CD/DVD kopieer op mijn laptop van mijn diskdrive naar interne HD wat een aanzienlijke hoeveelheid data heeft ( dus niet 1 of 2 files maar complete cd's of dvd's met data) dan vertraagd mijn systeem zeer ernstig maar ook het geluid geeft een rare vertraging met een echo geluid.
Bijv. als er iemand tijdens dit kopieeren online gaat bij MSN dan komt er rechtsonder een een klein schermpje naar boven met een geluidje. Dat omhogen komen gaat schokkerig met dat geluidje zoals net genoemd. Maar ook het dicht/weg klikken van een window gaat vertraagd en de tabs onderaan schuiven schokkerig op.
Ook bij het converteren van bijv. complete audio cda naar mp3 doet hij dit nl. ook.
Eerst dacht ik dat het aan Win. Med. player 10 lag (die ik dan ook nog moet updaten als dit mogelijk is) maar goed zoals gezegd bij het kopieeren van data gebeurd dit dus ook.
Ik weet dus totaal niet of dit nu een driver, contoller, geheugen, of een cpu probleem is? en ik weet ook niet hoe ik dit het best kan gaan uitsluiten om er achter te komen wat het nu is.
Aan de spec's van de machine zou het m.i. niet mogen liggen: Het is een zogenoemde Clevo barebone van advance (laptops.nl) een SL7222 ( ook wel bekend als bijv. een xxodd etc)
OS = Win XP SP2
Processor
• Intel Core2Duo T5600 (LGA775)
• 667MHz Front Side Bus
Chipset
• Intel® 945PM + ICH7-M DH
Scherm
• 17" TFT Breedbeeld Actief Matrix Kleurenscherm (X-black technologie)
• Dual Display Mode (LCD en externe Monitor)
Resolutie
• WUXGA+ 1920x1200 pixels, 16M kleuren
Harddisk
• 2.5" harddisks 80 Gb Serial ATA, 7200 RPM
• PCI Bus Master Enhanced IDE
Geheugen
• 1 Gb 200 Pin PC-667MHz Dual DDRII SODIMM
Drive-Bay/verwisselbaar
• DVD+R/RW dual layer (her)schrijver SN-S082D
Grafische processor / geheugen
• Nvidia Geforce Go 7950 GTX
• 512Mb DDR3 Videogeheugen
• PCI-express 16x
• Direct X 9.0 support
• HDTV-output support
• Video processor is geplaatst op verwisselbare module.
Geluidprocessor
• Azalia High Definition audio
• 3D stereo enhanced sound
• 8 kanaals audio
• Soundblaster Pro Compatible
• Externe Aansluiting voor microfoon en speakers
• SRS/WOW 3D sound technoloie
• Audio DJ knoppen (CD's afspelen zonder de laptop op te starten)
• Digitale geluidsuitgang (S/PDIF 5.1CH)
Als ik bijv. een CD/DVD kopieer op mijn laptop van mijn diskdrive naar interne HD wat een aanzienlijke hoeveelheid data heeft ( dus niet 1 of 2 files maar complete cd's of dvd's met data) dan vertraagd mijn systeem zeer ernstig maar ook het geluid geeft een rare vertraging met een echo geluid.
Bijv. als er iemand tijdens dit kopieeren online gaat bij MSN dan komt er rechtsonder een een klein schermpje naar boven met een geluidje. Dat omhogen komen gaat schokkerig met dat geluidje zoals net genoemd. Maar ook het dicht/weg klikken van een window gaat vertraagd en de tabs onderaan schuiven schokkerig op.
Ook bij het converteren van bijv. complete audio cda naar mp3 doet hij dit nl. ook.
Eerst dacht ik dat het aan Win. Med. player 10 lag (die ik dan ook nog moet updaten als dit mogelijk is) maar goed zoals gezegd bij het kopieeren van data gebeurd dit dus ook.
Ik weet dus totaal niet of dit nu een driver, contoller, geheugen, of een cpu probleem is? en ik weet ook niet hoe ik dit het best kan gaan uitsluiten om er achter te komen wat het nu is.
Aan de spec's van de machine zou het m.i. niet mogen liggen: Het is een zogenoemde Clevo barebone van advance (laptops.nl) een SL7222 ( ook wel bekend als bijv. een xxodd etc)
OS = Win XP SP2
Processor
• Intel Core2Duo T5600 (LGA775)
• 667MHz Front Side Bus
Chipset
• Intel® 945PM + ICH7-M DH
Scherm
• 17" TFT Breedbeeld Actief Matrix Kleurenscherm (X-black technologie)
• Dual Display Mode (LCD en externe Monitor)
Resolutie
• WUXGA+ 1920x1200 pixels, 16M kleuren
Harddisk
• 2.5" harddisks 80 Gb Serial ATA, 7200 RPM
• PCI Bus Master Enhanced IDE
Geheugen
• 1 Gb 200 Pin PC-667MHz Dual DDRII SODIMM
Drive-Bay/verwisselbaar
• DVD+R/RW dual layer (her)schrijver SN-S082D
Grafische processor / geheugen
• Nvidia Geforce Go 7950 GTX
• 512Mb DDR3 Videogeheugen
• PCI-express 16x
• Direct X 9.0 support
• HDTV-output support
• Video processor is geplaatst op verwisselbare module.
Geluidprocessor
• Azalia High Definition audio
• 3D stereo enhanced sound
• 8 kanaals audio
• Soundblaster Pro Compatible
• Externe Aansluiting voor microfoon en speakers
• SRS/WOW 3D sound technoloie
• Audio DJ knoppen (CD's afspelen zonder de laptop op te starten)
• Digitale geluidsuitgang (S/PDIF 5.1CH)