router + wifi router

Pagina: 1
Acties:

• apsync
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hallo allemaal gelukkig nieuwjaar :-),

ik heb een router thuis met 2 computers (via kabels) aangesloten eraan. Alles werkt prima, maar sindskort heb ik een laptop gekocht. Nu wil ik via wifi op internet.

Moet ik nu een draadloze router zoeken waar ook rj45 poorten erop zitten, of kan ik gewoon een draadloos router kopen en deze koppelen aan me huidige router.

Wat raden jullie aan en welke is goedkoper?

Graag hoor ik het van jullie,
mvg,
apsync.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12

Caveman

whahoehaha

Je kunt ook een Access Point kopen, hoef je geen 2e router te kopen. Tja, wat het goedkoopste is zal je toch ff zelf via de pricewatch moeten bekijken.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• apsync
  • Niet online
Caveman schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 11:48:
Je kunt ook een Access Point kopen, hoef je geen 2e router te kopen. Tja, wat het goedkoopste is zal je toch ff zelf via de pricewatch moeten bekijken.
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik dacht dat een access point een soortige router was.. Kan ik een access point gewoon in me router pluggen?

Ik ga alvast kijken in de pricewatch :-)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12

Caveman

whahoehaha

Een Access Point is een soort wireless verdeelpunt (hmmm, idd nu je het zo zegt) en die kun je gewoon je in router prikken. Over het algemeen zijn die dingen net zo duur als cheapass wireless routertjes, maar persoonlijk vind ikeen accesspoint het netste als je je bestaande netwerk wilt uitbreiden naar wireless.
Een andere mogelijkheid is gewoon je bestaande router vervangen door een wireless exemplaar (daar zitten ook gewoon nog utp poortjes op) en de oude in vraag en aanbod zetten :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• apsync
  • Niet online
Hmm okay alles is duidelijk, bedankt... ik ga denk ik toch voor deze: http://www.azerty.nl/prod...ireless-access-point.html Klein en vrij goedkoop :-)