Nvidia 8800GTS 512 en fanprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07 13:33

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Topicstarter
Ik heb m'n Evga Nvidia Geforce 8800GTS 640 MB vervangen door een Evga 8800GTS 512 MB

M'n 640 MB kaart had idle 60°, m'n 512 MB is idle rond de 74°.
Ik zie dat m'n fan op m'n 512 MB kaart bijna niet draait.

Heb volgende drivers geprobeerd: Forceware 169.21 en 169.28 Beta en laatste Omega drivers
Maar probleem blijft.

Voor het ogenblik opgelost door met Rivatuner de fan vast op 75% te laten draaien.
Nog iemand met dit probleem? Met m'n 640 MB had ik dit probleem niet.
Bij installatie van Forceware heb ik oude mooi verwijderd + extra verwijderd met DriverCleaner.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

Zoek eens en je zal vinden dat moderne kaarten, zeker de 8800 makkelijk 90 graden mogen worden en pas bij 105 graden in paniek raken en throttlen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Ra_gdd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 02:26:
Ik heb m'n Evga Nvidia Geforce 8800GTS 640 MB vervangen door een Evga 8800GTS 512 MB

M'n 640 MB kaart had idle 60°, m'n 512 MB is idle rond de 74°.
Ik zie dat m'n fan op m'n 512 MB kaart bijna niet draait.

Heb volgende drivers geprobeerd: Forceware 169.21 en 169.28 Beta en laatste Omega drivers
Maar probleem blijft.

Voor het ogenblik opgelost door met Rivatuner de fan vast op 75% te laten draaien.
Nog iemand met dit probleem? Met m'n 640 MB had ik dit probleem niet.
Bij installatie van Forceware heb ik oude mooi verwijderd + extra verwijderd met DriverCleaner.
Volgens mij is het algemeen bekend dat dit niet altijd werkt in de drivers van Nvidia (Weet het niet zeker) Het is dan idd een oplossing om rivatuner in te stellen.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:28

KneoK

Not in a million lightyears

Waarom wil je dit probleem koste wat kost oplossen ? Heb de kaart ook en bij mij draait het spul een stuk koeler, rond de 48 graden idle, maar daar is mijn airflow ook naar. En daarbij, 74 graden klinkt heel hoog, maar de kaart gaat pas throttlen bij 100 graden Celsius.

De fan zou automatisch sneller moeten gaan draaien bij hogere temps, je kunt ervoor kiezen om de fan op volle snelheid te laten blazen, of je laat alles gewoon lekker automatisch draaien en ziet vanzelf wel of je problemen krijgt. Maar voorlopig heb je nog wel een paar graden over tot je kaart de geest geeft. Bij 100 graden gaat de kaart pas terugclocken dus temperaturen van 120 graden verwacht ik dat de kaart wel een korte tijd kan verduren.

Wat dit betreft heb ik altijd als motto, het wordt pas een probleem als je dat er zelf van maakt, kortom, lekker laten draaien totdat er problemen ontstaan, de kans dat die problemen ontstaan is al miniem.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:51
voorkomen is beter dan genezen is ook zo'n motto en dat spaart je in dit geval een retourtje videokaart uit. Ik geloof dat die fanspeeds een bug in de bios of driver van de videokaart zijn, die oplossing met rivatuner is voorlopig dus het enige wat je kan doen totdat er een fix komt, of je moet er een andere koeler opzetten die niet door je kaart wordt aangestuurd.