Toon posts:

Linux staat telkens ffies stil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Debian Linux webserver, die staat om de x sec een aantal sec stil, er gebeurd dan niets, als je met ssh bezig bent, dan gebeurt er niets als je typt, als je een pagina aanroept blijft ie stilstaan, en alles gaat daarna weer gewoon verder, commandos die in die tijd dat ie stil stond binnenkwamen, worden daarna uitgevoerd.
Met top kijken helpt niet om te zien wel proces het doet, want die doet ook niets meer....

Verwijderd

hmm, lekker :)

geheugen verrot? laat eens wat specs zien?

Verwijderd

Topicstarter
Dat ding heeft 128mb geheugen, en hij heeft geen flikker te doen, hij doet de mail van 3 domeinen, max 50 mailtjes per dag, 1 website met nog geen 10 hits per dag, meer draait er niet.....

Verwijderd

Topicstarter
oh jah, het is een Celeron op 566Mhz, met een IDE disk.

Verwijderd

Is het een strakke vaste interval?
gebeurt het op het moment van disk I/O (in dat geval lees stukje over hdparm).

- Stukje over hdparm:
Gebruik je hdparm om je IDE disk te tunen ? (standaard staat ie op "zeer conservatief, dus niet optimaal).
Moet je meteen even kijken of je "unmaskirq" gebruikt.

In de man-page voor hdparm staat wat het allemaal betekent.

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurd erg onregelmatig, en of het op een moment van I/O gebeurd is ook niet te achterhalen....

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het alleen als ik ingelogd ben met ssh, want als ik gewoon een uur aan het zooien ben in webmin, heb ik geen problemen.....

Verwijderd

Dit ken ik ook - maar dan is het met een 486 sx en elk half uur.

Dan gaat de sshd wat met andere keys strooien en die 486 heeft altijd een hele klus aan zo'n nieuwe key om die door te rekenen. Het lijkt me dus een beetje raar dat dat het probleem is. Maar je weet nooit.

Heb je niet ergens logfiles die dit bijhouden? Ik zou /var/log/messages eens bekijken.
Pagina: 1