Toon posts:

LCD TV - Goeie De-noiser gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een device (ik heb gelezen dat ze bestaan) waarmee je betere noise reduction resultaten haalt dan een standaard tv (of juist in combi ermee) ..

Probleem is dat ik te dicht op mn 42 inch zit voor SD ik zie regelmatig noise, om mijn korte kijk afstand te compenseren ben ik dus op zoek naar een oplossing ..

heb zitten googlen maar ik weet niet waar ik naar moet zoeken ..
en dingen als denoiser / denoise lcd / etc. geeft teveel resultaten die niet relevant zijn voor mij

alvast vriendelijk bedankt voor evt. verwijzingen de goeie richting in :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Die dingen zijn er vast wel, maar vermoedelijk veel te duur. Je zoekt eigenlijk gewoon een high-end losse TV tuner.

Misschien toch eens kijken naar digitale TV? Dat ruist een stuk minder, al is de kwaliteit ook niet altijd om naar huis te schrijven bij alle zenders ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:11
Een pc gebruiken als tv tuner? Waarschijnlijk kun je met een fatsoenlijke tv kaart en software waarmee je wat filters over je beeld kan gooien meer bereiken dan met de tuner in je tv.

[ Voor 71% gewijzigd door robbert op 31-12-2007 21:34 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien moet je ipv de ruis eruithalen, zorgen dar et geen ruis in komt

denk aan een antenneversterker, betere kabel, singaaltest bij je aop laten doen als de eerste 2 niet werken

weet je zeker dat het ruis is en niet een digitale "verbetering" om je 1368x768 scherm te vullen enzo ?

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 31-12-2007 22:20 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een digitale TV .. LCD is digitaal volgens mij :)

het gaat om een Toshiba 42Z Full HD, het effect kan inderdaad ook iets zijn wat de upscaler van mijn decoder in het beeld brengt..opzich is t verder ook wel een goed idee om eens te kijken hoe TV via mn PC eruit ziet, opzich geen probleem want ik heb al een satelliet verbinding naar mn pc die ik lange tijd niet gebruikt heb, al vindt ik t niet echt relax om dan mn pc hier voor op te offeren (heb ook geen ruimte voor een 2e) .. maar goed, ik kijk dus TV over de satelliet, en er is mij verteld dat als je eenmaal signaal heb dat je niet beter signaal krijgt door versterkers..

alvast bedankt voor de input mensen! zal vanavond eens experimenteren met mn pc over hdmi
meer suggesties zijn natuurlijk altijd welkom :)

nog een gelukkig nieuw jaar trouwens!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Neej geen digitale TV, maar digitale TV as in je kabel vervangen door digitale tv van Digitenne, UPC oid.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:27:
en er is mij verteld dat als je eenmaal signaal heb dat je niet beter signaal krijgt door versterkers..
en daar bedoelde ik eigenlijk mee, zichtbare beeld verbetering, uiteraard wel een sterker signaal :)

Verwijderd

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:29:
Neej geen digitale TV, maar digitale TV as in je kabel vervangen door digitale tv van Digitenne, UPC oid.
ah zo :)

ik weet niet hoe goed digitenne is (hebben t wel in huis maar er staat een analoge tv op) ..

wel weet ik uit ervaring dat satelliet betere kwaliteit is als digitale kabel ..

heb vroeger eens vergelijkingen gemaakt met dezelfde programma's opgenomen van kabel en sat
het verschil is maar heel klein maar toch wel zichtbaar als je goed keek ..

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan pak je dat Digitenne ding op, en sluit je die op je LCD aan..

Dan weet je of het goed is ofniet.

Ey!! Macarena \o/

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:45
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:34:
[...]

ah zo :)

ik weet niet hoe goed digitenne is (hebben t wel in huis maar er staat een analoge tv op) ..

wel weet ik uit ervaring dat satelliet betere kwaliteit is als digitale kabel ..

heb vroeger eens vergelijkingen gemaakt met dezelfde programma's opgenomen van kabel en sat
het verschil is maar heel klein maar toch wel zichtbaar als je goed keek ..
Bitrate van veel zenders is inmiddels omhoog gezet, dus verschil digitale TV / schotel is aanzienlijk kleiner geworden dan voorheen.

Digitenne is imho minder. De bitrade is lager, dus je gaat je ruis inwisselen voor artifacts..

Ik heb overigens hetzelfde probleem. Geen (nauwelijks) ruis op analoog op 15 en 19" LCD (op 70cm CRT tv zie ik t nieteens). Alleen lijkt t alsof ze 't analoge signaal vanaf een 2mbit streampje trekken, ik zie regelmatig, zelfs op mn 70-cm breedbeeld CRTtje, artifacts van de compressie....

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:39:
Dan pak je dat Digitenne ding op, en sluit je die op je LCD aan..

Dan weet je of het goed is ofniet.
gaat een beetje lastig, mn pa heeft dat helemaal zitten inbouwen in hun kast op de slaapkamer, kabels en snoeren weg gewerkt etc. maar goed als ie eens in een goeie bui is zal ik m eens voorzichtig vragen of ie alles eens wil loshalen voor me :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:52

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:34:
[...]
Digitenne is grote crap. Digitale kabel is al een stuk beter, en DVB-S is nóg beter. Hogere bitrates.
Versterkers en dure kabels heb je niets aan als het signaal an sich al goed is. Als het goed is kun je bij je sat tuner de signaalsterkte en de BER checken. Als die gewoon goed zijn, kun je niets meer aan je fysieke signaal doen om het te verbeteren. Sowieso uit een slecht signaal zich bij DVB zich niet in ruis, maar in blokjes en/of haperingen. Het is digitaal, dus storing betekent dat er bitjes omvallen.

Ik denk meer aan de verbinding tussen je sat tuner en de tv. Hoe is die? Ik heb hier digitale kabel en ruis is niet iets waar ik nou heel erg veel last van heb. Het zou zomaar kunnen dat die ruis geïntroduceerd wordt door een niet al te beste verbinding tussen de tuner en de tv. Hoe zit dat? Heb je een goede (dikke, iets duurdere) RGB scart kabel, of heb je een HD tuner die met HDMI verbonden is?
Check even of alles ook goed staat. Als je een RGB scart kabel hebt, 'weet' de tuner dat ook? Beetje lullig als ie nog op composite of s-video staat... En als je een tuner hebt met component aansluiting (3 losse tulpjes met RGB signaal) is dat de te verkiezen aansluiting.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:42:
[...]

Bitrate van veel zenders is inmiddels omhoog gezet, dus verschil digitale TV / schotel is aanzienlijk kleiner geworden dan voorheen.

Digitenne is imho minder. De bitrade is lager, dus je gaat je ruis inwisselen voor artifacts..

Ik heb overigens hetzelfde probleem. Geen (nauwelijks) ruis op analoog op 15 en 19" LCD (op 70cm CRT tv zie ik t nieteens). Alleen lijkt t alsof ze 't analoge signaal vanaf een 2mbit streampje trekken, ik zie regelmatig, zelfs op mn 70-cm breedbeeld CRTtje, artifacts van de compressie....
K bedankt voor de input, dan ga ik ook geen moeite doen met digitenne, niet dat t veel zegt maar toen mn pa digitenne in huis haalde en ik hoorde wat t kostte (echt geen drol) kon ik me al niet voorstellen dat t veel soeps zou zijn ..

Verwijderd

Topicstarter
mphilipp schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:44:
[...]

Digitenne is grote crap. Digitale kabel is al een stuk beter, en DVB-S is nóg beter. Hogere bitrates.
Versterkers en dure kabels heb je niets aan als het signaal an sich al goed is. Als het goed is kun je bij je sat tuner de signaalsterkte en de BER checken. Als die gewoon goed zijn, kun je niets meer aan je fysieke signaal doen om het te verbeteren. Sowieso uit een slecht signaal zich bij DVB zich niet in ruis, maar in blokjes en/of haperingen. Het is digitaal, dus storing betekent dat er bitjes omvallen..
Precies, dat is mij ook verteld, met SAT heb je beeld of geen beeld, er is niet iets dat ertussen in zit behalve dan dat je het idee krijgt dat je naar een corrupte stream zit te kijken met blokjes of weg vallend beeld (bij bijv. hevige regenbuien)

Ik heb een HD decoder (clarke tech 5000HD) die opzich erg goed uit de reviews komt qua beeld kwaliteit.. De decoder is met HDMI aangesloten naar de tv ik heb express geen goedkope hdmi kabels gekocht maar ook geen premium kabels .. Het zijn imho degeleke high quality kabels met vergulde uiteindes ..

maar goed, zoals ik al zei volgens mij is het meer mn kijk afstand.. ruis heb je altijd wel ik denk niet dat t bij mij erger is als gemiddeld.. alleen ruis is erg goed zichtbaar op een scherm van meer als een meter breed en 60 cm hoog op een afstand van een kleine 2 meter.. ik ben dus op zoek naar iets om die kijk afstand te compenseren door er nog meer ruis uit te halen.. de TV staat op wieltjes zal vanavond voor de zekerheid eens de tv in de deur opening van mn slaap kamer zetten en dan vanuit een andere kamer van veraf eens kijken of de ruis nog zichtbaar is vanaf de advies afstand van zo'n 4 meter ..

Verwijderd

Topicstarter
overigens is t ook alleen maar irritant bij standaard definition .. HD ziet er prima uit van 1,5 2 / 3 M

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed, Ik ben dus nog steeds op zoek naar een goeie de-noiser ik waardeer alle input tot nu toe maar ik denk niet dat het mijn oplossing is ..

Ik ben op zoek naar iets en ik neem aan dat het niet iets is zoals eerder vermeld een soort van nieuwe tv tuner.. Ik neem aan dat de meeste mensen ook gewoon hun eigen decoder willen blijven gebruiken .. Ik denk dat ik een soort van bakkie nodig heb die je tussen je decoder en de tv hangt .

het signaal gaat vanuit de decoder het bakkie in waar video processing plaats vindt het verbeterde signaal gaat de tv in .. zoiets zoek ik dus :)

niemand die merken weet die zulke bakkies maken?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:52

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:57:
Maar goed, Ik ben dus nog steeds op zoek naar een goeie de-noiser ik waardeer alle input tot nu toe maar ik denk niet dat het mijn oplossing is ..
Ook geen oplossing, maar meer een opmerking/observatie: lcd schermen hebben de onhebbelijkheid om elke fout in een SD beeld veel beter te laten zien. Als je een plasma zou aansluiten, zie je dat je de ellende van een SD beeld veel minder duidelijk ziet. Waar 'm dat in zit weet ik niet, maar het is iets dat mij (voorlopig) van lcd af houdt. HD ziet er geweldig uit, maar SD materiaal komt er gewoon minder lekker uit.

Ergo: ik vraag me af of dit opgelost kán worden met een gadget. Ik weet dat er scalers en deinterlacers zijn. Die doen in feite ook de trick, en hebben allerlei geavanceerde opties om het beeld zo goed mogelijk naar 1080p te brengen. Maar de goede zijn zodanig duur, dat je er beter een plasma scherm bij kunt kopen... (> €1500).

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Topicstarter
Heb iets gevonden wat er erg interessant uit ziet, of t ook wat is weet ik niet.. uiteraard heb ik ook hdmi in en outs nodig ..

http://www.serialmicro.co...%20(mid%20range%20TV).pdf

http://www.gnss.com/prod_dtv.phtml

Genesis Microchip’s Chaplin Series of ICs are single-chip TV solutions for products requiring superior video quality in the analog and/or digital TV for ATSC, DVB, NTSC, and PAL markets. They include a single channel HD MPEG2 decoder, flexible analog front end with an integrated Faroudja® 3D Video Decoder, high performance industry standard 32-bit MIPS 4Kec™ processor (250 MIPS), multi-standard analog audio decoder, digital audio decoder and post processor, three programmable multimedia processing engines (MPE), advanced 2D graphics engine, integrated HDMI/DVI receivers with HDCP support, unified DDR memory controller, and a very flexible and unique Video eXpansion Interface (VXI) providing glueless connectivity to Genesis video processors, or a customer’s proprietary video processing.

Chaplin includes the next generation Faroudja DCDi Cinema® video format conversion, video enhancement, and noise reduction. The level of video quality that could previously only be seen on an exclusive Faroudja Home Theater System is now available in a single-chip solution

het heeft zelfs iets als lcd-overdrive, iets dat response tijden van lcd moet compenseren ..

of het te krijgen is vanuit NL of wat t kost weet ik niet.. eens ff verder zoeken

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2008 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
mphilipp schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:12:
[...]

Ook geen oplossing, maar meer een opmerking/observatie: lcd schermen hebben de onhebbelijkheid om elke fout in een SD beeld veel beter te laten zien. Als je een plasma zou aansluiten, zie je dat je de ellende van een SD beeld veel minder duidelijk ziet. Waar 'm dat in zit weet ik niet, maar het is iets dat mij (voorlopig) van lcd af houdt. HD ziet er geweldig uit, maar SD materiaal komt er gewoon minder lekker uit.

Ergo: ik vraag me af of dit opgelost kán worden met een gadget. Ik weet dat er scalers en deinterlacers zijn. Die doen in feite ook de trick, en hebben allerlei geavanceerde opties om het beeld zo goed mogelijk naar 1080p te brengen. Maar de goede zijn zodanig duur, dat je er beter een plasma scherm bij kunt kopen... (> €1500).
Heb alleen geen ruimte voor nog een plasma scherm :D

anyways, wat ik eerder postte is dus iets totaal anders, niet bedoeld voor de normale consument..
kreeg onder andere formulier opgestuurd betreft massa productie en lifetime etc. etc.

het is dus een technology die fabrikanten kunnen integreren in hun TV's geen extern kastje of anything .. erg jammer dus
Pagina: 1