[Ubuntu Gutsy] Startup GIF image gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Op school zijn we op het moment bezig met een ubuntu project, en een mini-project om een Windows 98 PC zoveel mogelijk te laten lijken op Ubuntu, hoewel het een Windows PC blijft.

Op het internet heb ik al een heleboel spullen gevonden, maar graag zou ik een ge-animeerd gif bestand willen hebben waarin te zien is hoe Ubuntu opstart. ( dus die bewegende balk ). Is het gemakkelijker om een filmpje van een startende Ubuntu te converteren naar GIF of is er een andere mogelijkheid ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, dat is toch heel simpel :? Je pakt Paint (of The Gimp onder Ubuntu) en het bootscherm (zie google). Maak een sample van die balk en vervolgens verdeeld over het aantal frames dat je wilt, laat je de balk groeien/bewegen. Sla elk frame apart op. Dat stop je vervolgen in bijvoorbeeld GIF Movie Gear (linux variant ken ik nog niet, ik ben pas recent 100% overgeschakeld) en zet je de gegenereerde plaatjes achter elkaar zodat het een animatie wordt. Nog even optimaliseren en je bent klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 31-12-2007 17:39 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Room42 schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:39:
Ja, dat is toch heel simpel :? Je pakt Paint (of The Gimp onder Ubuntu) en het bootscherm (zie google). Maak een sample van die balk en vervolgens verdeeld over het aantal frames dat je wilt, laat je de balk groeien/bewegen. Sla elk frame apart op. Dat stop je vervolgen in bijvoorbeeld GIF Movie Gear (linux variant ken ik nog niet, ik ben pas recent 100% overgeschakeld) en zet je de gegenereerde plaatjes achter elkaar zodat het een animatie wordt. Nog even optimaliseren en je bent klaar.
OK, zal er eens aan beginnen...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.