![]() |
Games onderzoek - inleiding Het onderzoeksgebied met betrekking tot games is nog erg jong. Onderzoek op dit gebied beperkt zich momenteel vooral tot de effecten van games. Onderzoek naar hoe bijvoorbeeld een model hoe een game het best ontworpen kan worden bestaat (nog) niet. Het onderzoek naar effecten van games richten zich bijvoorbeeld op agressie, de meest bekende onderzochte factor van games, maar ook cognitieve capaciteiten zoals reactietijd is onderzocht. Ook op het gebied van therapie door middel van games is enig onderzoek gedaan en zelfs naar games als verdoving voor mensen met chronische pijn is onderzoek gedaan, overigens met positief resultaat. Het vak Computergames Studies aan de Universiteit Twente Aan de UT wordt dit vak aangeboden op de Faculteit Gedragswetenschappen. Het kan gevolgd worden door mensen van de studie Toegepaste Communicatiewetenschap, Psychologie en ook Educational Design, Management and Media. Het vak beoogt de psychologische effecten van het spelen van computergames te onderzoeken. Het vak is dit jaar nieuw en ik ben een van de deelnemers. In feite wordt alles van het vak tot nog toe samen met de studenten van het vak opgezet, wij bepalen zelf de onderzoeksvraag en dergelijke, de docent is min of meer groepsleider en grijpt alleen daar in waar nodig. |
Proefpersonen gezocht! |
Geen experiment zonder proefpersonen! Ik ben dus op zoek naar proefpersonen van alle maten en vormen. Er zijn eigenlijk niet echt eisen behalve dat je er een beetje tijd voor over hebt. Het experiment zal plaats vinden op de UT, dat ligt tussen Hengelo en Enschede. Over het experiment en wat we precies onderzoeken kan ik van tevoren eigenlijk niet echt mededelingen doen. Wel ongeveer wat je moet doen, maar als ik vertel wat er precies wordt onderzocht dan kan dat effect hebben op de uitslag van het onderzoek. Uiteraard neem je anoniem deel. Tenzij je achteraf graag jouw resultaten wilt weten. Achteraf zal alles duidelijk worden gemaakt. Hier wat data: Wat: Experiment over de effecten van het spelen van games Waar: Universiteit Twente, ligt tussen Hengelo en Enschede Wanneer: Van 8 januari tot 18 januari doordeweeks. Tijden worden nog bekend gemaakt. Vergoeding: Helaas kunnen we geen vergoeding ter beschikking stellen, hoogstens het een en ander aan tussendoortjes. Anoniem?: Ja! Tenzij anders aangegeven. Wat moet er gedaan worden: Het onderzoek zal vermoedelijk zo 30-45 minuten duren en bestaan uit het spelen van een game. Niet perse op de pc, misschien op een console. Daarna wordt er naar alle waarschijnlijkheid een enquete of interview of iets dergelijks afgenomen. Het doel van dit topic is niet alleen het vinden van deelnemers, maar ik zal jullie ook op de hoogte houden van vorderingen en het belangrijkste, de uitslag uiteindelijk. Wil je meedoen? Graag! Je kan dan een mailtje sturen naar onderzoekgot bij gmail punt com. Stuur aub een mailtje met het volgende: - Je naam, hoeft niet volledig maar je voornaam plus een letter of willekeurig cijfer als je je achternaam graag voor jezelf houd, dit is puur voor het inplannen van de deelnemers. Bijvoorbeeld Peter G of Jan 453. - Je voorkeur voor wanneer je wilt deelnemen en wanneer je niet kan. |
Updates 31-12-2007 Topic geplaatst |
Dit topic is gemaakt met toestemming van Fuelke. Dit onderzoek is puur om het onderzoek zelf en voor educatieve en wetenschappelijke doeleinden. Commerciele doeleinden zijn er niet. |
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel