probleem plaatsen nieuwe geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-03 19:36
Goededag.

Ik heb nieuw geheugen gekocht voor mijn dell dimionsion 5000 p4 3000mzh. Het nieuwe geheugen is kingston 2x1gb pc2 6400 ddr2. Het geheugen dat er uit komt is samsung 2x256mb pc2 3200 ddr2.
Maar als ik het nieuwe geheugen er in steek dan krijg ik een piep toon en blijft het scherm zwart en start de computer niet op wat doe ik fout? Als ik het oude geheugen terug plaats doet alles het weer.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Niels Vlaar

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Pakt ie 1 bankje wel ?

Verwijderd

Een P4 3000mhz, pc3200, weet je zeker dat je ddr2 moet hebben?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 17:04 ]

• DukeBox
  • Niet online
Kom het type dimionsion ook nergens tegen.

• niels_vlaar
O het is dimension 5000 type foutje.
er zit nu ook pc2 3200 in en de 2 achter pc betekent toch ddr2?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:04:
Een P4 3000mhz, pc3200, weet je zeker dat je ddr2 moet hebben?
Als ik naar mem e.d. kijk voor de dimension 5000 moet er gewoon DDR2 in.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:41

Twazerty

AVCHDCoder developer

niels_vlaar schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:08:
O het is dimension 5000 type foutje.
er zit nu ook pc2 3200 in en de 2 achter pc betekent toch ddr2?
nog nooit van gehoord pc2 en pc wel pc5300 ed
idd zie het nu ook staan op een boekje wat voor mn neus ligt

Zou het niet kunnen dat je geheugen veel te snel is wat je er in zet. oude pc3200 nieuwe pc6400. Ik gok dat de snelhied niet ondersteund word. Ik zou even de specs opzoeken van je moederbord en kijken welke geheugens ondersteund worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Twazerty op 31-12-2007 17:15 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• DukeBox
  • Niet online
maar max 4200 (533) volgens mij.. meestal werkt sneller ook maar het zou kunnen dat hij de SPD niet kan uitlezen en daardoor niet boot.
nogmaals, probeer eens met 1 module en evt. een mix (1x 256MB + 1x 1GB)

• niels_vlaar
met 1 module pc2 6400 werkt hij ook niet heb ik ook die piep en met alle 4 in de computer heb ik de zelfde piep weer. Als het goed is maakt een hoger snelheid toch niet uit hij klokt toch automatische terug? en de oude bankjes stonden in dualcannel dus moet het met de nieuwe ook lukken toch?

[ Voor 17% gewijzigd door niels_vlaar op 31-12-2007 17:23 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het zou goed kunnen dat het moederbord PC6400 niet ondersteunt. Ik zou ff de volledige specs opzoeken om te kijken of dat zo is. Normaal moet het geheugen idd terug klokken maar als bijvoorbeeld de chipset het geheugen niet ondersteunt zou dat het probleem kunnen zijn.

• DukeBox
  • Niet online
en evt. een mix (1x 256MB + 1x 1GB) ?
Je zou ook nog een BIOS update kunnen proberen.

[ Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 31-12-2007 17:24 ]

• niels_vlaar
Als ik naar mijn chipset kijk is het intel i915g als ik dan op de website kijk van intel staat er Dual-channel DDR2 or DDR Flexible memory support, for dual-channel DDR2 533/DDR2 400 or DDR400/DDR333 memory, in configurations of up to 4 GB RAM. Maar voor zover ik weet klokt geheugen terug naar een lager snelheid als het systeem het niet toe laat. En ik weet niet of als ddr800 er niet bij staat of het dan ook niet werkt want toen ze deze maakte bestond ddr800 nog geen eens en staat het daarom niet in de tekst.

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat je chipset PC6400 gewoon simpel weg niet snapt. Als die snelheid toen nog niet bestond zou het goed mogelijk zijn dat er geen ondersteuning voor is. Normaal zou het moeten terug klokken ja, maar als de chipet het niet goed herkent kan ie het ook niet terug klokken.

Verwijderd

gaat niet werken dat nieuwe geheugen.

het moeten pc2-3200 modules worden
(zie http://www.memoryx.net/dedi508fsme.html)

• niels_vlaar
Ik heb nu de bios geupdate en de chipset en geprobeer met 1x 256 en 1x 1024 maar dat werkte ook alllebij niet. hoe bedoel je gaat niet werken als het op die website er niet bij staat gaat het zeker niet werken?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:42:
gaat niet werken dat nieuwe geheugen.

het moeten pc2-3200 modules worden
(zie http://www.memoryx.net/dedi508fsme.html)
Geheugen zal gewoon downclocken hoor. Dus ook al is er slechts PC3200 nodig, als je er sneller induwt zal het op PC3200 snelheden gaan lopen.

• PilatuS
  • Niet online
Terw_Dan schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:35:
[...]

Geheugen zal gewoon downclocken hoor. Dus ook al is er slechts PC3200 nodig, als je er sneller induwt zal het op PC3200 snelheden gaan lopen.
Kan jij ons vertellen waarom het dan niet werkt ? Als het nieuwe geheugen niet kapot is en het oude wel werkt moet het toch aan de PC liggen ?

• DukeBox
  • Niet online
Terw_Dan schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:35:
[...]

Dat is het probleem niet, maar ik weet uit ervaring dat Dell's niet altijd opstarten als ze de SPD niet kennen.

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Als ik de specificaties erop nalees voor een Dimension 5000 zie ik het volgende:

Grootte geïnstalleerd: 512 MB / 4 GB (max.)
Technologie: DDR II SDRAM
Geheugensnelheid: 400 MHz
Voldoet aan de geheugenspecificatie-norm: PC2-3200
Model: DIMM 240-pins
Voorzieningen: Twee DDR-kanalen

Dat betekent dat PC2-6400 geheugen niet gaat werken, aangezien het moederbord dit niet ondersteunt.

Dus ik denk dat een nieuw mobo de enige oplossing is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

PilatuS schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:37:
[...]

Kan jij ons vertellen waarom het dan niet werkt ? Als het nieuwe geheugen niet kapot is en het oude wel werkt moet het toch aan de PC liggen ?
/Het geheugen kan natuurlijk simpelweg incompatible zijn (chips die niet met mobo overweg kunnen). Dit kun je hebben, ongeacht de snelheid van die dimmen. Sommige mobos zijn nu eenmaal kieskeuriger dan andere (Ik kan zo'n beetje alles op Gigabyte bordjes proppen en het werkt, terwijl er niets op een Asus bord werkt met dezelfde chipset).

• PilatuS
  • Niet online
@Terw_Dan. Dat zal hier dan wel het probleem zijn.
Dat betekent dat PC2-6400 geheugen niet gaat werken, aangezien het moederbord dit niet ondersteunt.

Dus ik denk dat een nieuw mobo de enige oplossing is.
Een nieuw mobo kopen zou ik niet doen. Gewoon kijken of je dit geheugen terug kan brengen of anders 2e hands verkopen. Dan gewoon op zoek gaan naar geheugen dat wel werkt. Ik neem aan dat Dell wel een lijst heeft met geheugen dat 100% zeker werkt.

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Het beste zou dan toch zijn om nieuw geheugen te nemen en dan gewoon hetzelfde (PC2-3200) als wat je al had, maar dan 2x1GB.

Dus het gekochte geheugen verkopen of eventueel terugbrengen als dat nog kan.

• niels_vlaar
Weet iemand of dell zo'n lijstje heb met wat zeker wel werkt op deze pc?
Ik heb ook een dimesion 9150 van dell en daar zit kingston geheugen in dus ik denk dat koop ik omdat ik het van samsung niet kon vinden dat is het merk wat in deze pc zit. Samsung haf alleen langzaam en kleiner geheugen. Waarom dit snelle geheugen zal je denken dit omdat ik het graag over 1.5jaar mee wil nemen naar een nieuwe pc.

• DukeBox
  • Niet online
http://accessories.euro.d...fgpid=165603&chassisid=-1 je mag best zelf wat meer uitzoeken.

• niels_vlaar
Hoe bedoel je dat is toch geen antwoord op mijn vraag dat is gewoon geheugen wat dell verkoopt en ik heb nu ook kingston geheugen gekocht. Bij mijn gaat het om een dell dimesion 5000 en daar zit standaard samsung geheugen in.

• DukeBox
  • Niet online

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

niels_vlaar schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 14:20:
Hoe bedoel je dat is toch geen antwoord op mijn vraag dat is gewoon geheugen wat dell verkoopt en ik heb nu ook kingston geheugen gekocht. Bij mijn gaat het om een dell dimesion 5000 en daar zit standaard samsung geheugen in.
Of er Kingston of Samsung geheugen inzit maakt totaal geen klap uit. Het gaat namelijk om de chips die eorp zitten, die moeten compatible zijn met het moederbord.
DukeBox geeft je netjes een link naar een lijstje met mem dat compatible is. Dus doe zelf de moeite om dat geheugen te vinden, want je huidige werkt blijkbaar niet.

• niels_vlaar
Sorry dat ik zo bot reageerde maar ik baal er gewoon van dat het niet werkt en ik had in de link niet gezien dat het alleen geheugen was voor mijn computer.
Ik heb het geheugen nu ook nog in de dimesion 9150 gezet daar heb ik de zelfde piep. Mischien is het geheugen stuk ik heb helaas geen andere computer waar ik dit kan testen. kan het nog uitmaken dat ik nu geheugen heb met ecc en het geheugen van dell is zonder?

• DukeBox
  • Niet online
Met ECC gaat 100% niet werken.. er zijn maar weinig 'desktop' borden die ECC ondersteunen.
Had wel handig geweest dat meteen te melden, dan had je het antw. meteen in de eerste reply gehad.

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 01-01-2008 15:31 ]

• niels_vlaar
Ik dacht als je moederbord ecc niet ondersteunt dat het dan gewoon wordt uitgeschakeld maar het geheugen wel gewoon werkt. En als ik nieuw geheugen koop zonder ecc dus pc6400 van kingston zal het dan wel werken wat denken jullie? deze snelheid wil ik graag om het geheugen later over te zetten naar een nieuwe computer.

[ Voor 44% gewijzigd door niels_vlaar op 01-01-2008 15:50 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ECC is een extra chipje op de dimm. Deze wordt gewoon niet gebruikt op het moment dat de chipset niet met ECC overweg kan gaan. Echter, vaak zijn ECC modules ook registered, en dat moet wel door de chipset ondersteund worden om te werken. Daarom wordt vaak ten onrechte gedacht dat ECC niet gaat werken, terwijl het komt doordat de module registered is dat het niet werkt op een systeem. Als je enkel ECC geheugen hebt zou dat dus niets uit hoeven te maken, de functionaliteit wordt gewoon niet gebruikt.

• niels_vlaar
Ik dacht dat mijn geheugen niet registered was maar 100% zeker weet ik het niet het is Kingston Memory 2GB 800MHz DDR2 ECC CL5 Kit 2 | KVR800D2E5K2/2G

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je kan natuurlijk niks in de bios instellen? Want het kan zijn de er geen spd instaat voor PC2 3200 geheugen, en dan moet je het handmatig instellen en dan heb je goede kans dat het wel werkt.

• DukeBox
  • Niet online
@Terw_Dan Ik heb heel wat unregistered modules in mijn handen gehad maar als het niet expliciet ondersteund werd door de chipset+bios kan je het schudden.
Overigens is bijna elle DDR ECC modules registered, ook die de TS heeft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Deze topicstart is echt te summier, we hebben duidelijk in het beleid gemeld welke info nodig is als je een topic over geheugenproblemen wilt openen. Helaas laat je na vrijwel al die info te geven. Die eisen stellen we niet voor de lol, zonder die info te hebben kun je zelf niet fatsoenlijk op zoek gaan naar wat het probleem is en mogelijke oplossingen uitproberen. Dat is hier ook het geval.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.