X free / Sax vraag

Pagina: 1
Acties:

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09-2025
kan iemand mij vertellen hoe ik een nieuwere versie van de x server op mn comp moet installeren. Ik heb Suse 7 geinstalleerd en standaard vind ie mn Geforce 2MX (Asus 7100) niet. Nu heb ik nieuwere drivers van nvidea gedownload en daar staat ook een faq bij. Die faq heb ik gelezen maar ik snap er geen hout van :?. Ik draai momenteel iets van x server 3 en als ik met sax naar 4 probeer te gaan dan lukt dat niet :(. Nu is mn vraag hoe ik die linux drivers moet installeren zodat ik een beetje een normale res kan draaien (draait nu op 640 x 480 x 8 :'(.)

Alvast bedankt.

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

Verwijderd

Ik weet niet hoe je het in sax regelt (is er ook niet een sax2?), maar handmatig wel. Waarschijnlijk wijst /etc/X11/X niet naar /usr/X11R6/bin/xfree86; dit is zeg maar XFree86 4. Maak dus een nieuwe symlink hiernaar en startx start XFree4 ipv 3.x op. Eerst moet je dan nog xfree86 -config draaien om een werkende XF86Config-file te krijgen. Deze moet je dan aanpassen met de tips van nvidia (uitkijken met monitor rates!). Suc6.
<edit>type</edit>