[Vista] Internet delen via Wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 3.344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Allô allen,

Allereerst iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar! ;)
Ten tweede, probleempje. Vriendin heeft laptop gekocht ter vervanging van haar PC ( oude bak ), maarja vrouwen en laptop's gaan nooit zo goed samen.

Oude situatie
Modem---netwerkkabel--->PC1----netwerkkabel--->PC2.
Het internet werd dus gedeeld via de eerste PC.

Nieuwe situatie:
Modem---netwerkkabel--->PC1---Wifi----> Laptop.

Nu wilde ik het internet delen door middel van Wifi, zodat PC1 internet uitzend die de laptop kan ontvangen. Echter komen tegenwoordig alle laptops met vista, en ook op PC1 staat Vista. Zelf zit ik nog altijd lekker op de vertrouwde XP te werken, dus met Vista heb ik niet zoveel ervaring.
Daarom ook de vraag, hoe kan ik internet delen d.m.v. Wifi, zodat de laptop dat kan ontvangen?

Verwijderd

netwerk laten zoeken
verder accepteren en klaar.
je laptop zoekt en vind.

Verwijderd

Je moet sowieso ICS (Internet connection sharing) aanzetten in je Vista pc. Om internet vervolgens op de wireless te delen moet je de Wireless kaart van je pc in ad-hoc modus zetten. Daarna kan de laptop deze gewoon joinen als een normaal netwerk.

Linkjes:
http://windowshelp.micros...35c-f080129bd5dc1033.mspx
http://www.tech-recipes.c..._set_up_an_ad_hoc_network

Ik heb overigens geen Vista zelf om het te testen, maar hier moet je er wel mee uitkomen denk ik :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 15:08 ]

• Tomfish
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:01:
netwerk laten zoeken
verder accepteren en klaar.
je laptop zoekt en vind.
Ik heb hier geen router staan, dus moet PC1 het signaal uitzenden, echter krijg ik dit ook niet voor elkaar. Bij de netwerkverbingen staat 1 draadloze verbinden, en ééntje met een snoertje. Het is mij niet helemaal duidelijk welke ik moet delen. Deel ik de verbinding met draad, is het dan zo dat als 'zender' de draadloze verbinding wordt genomen?

• Tomfish
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:06:
Je moet sowieso ICS (Internet connection sharing) aanzetten in je Vista pc. Om internet vervolgens op de wireless te delen moet je de Wireless kaart van je pc in ad-hoc modus zetten. Daarna kan de laptop deze gewoon joinen als een normaal netwerk.

Linkjes:
http://windowshelp.micros...35c-f080129bd5dc1033.mspx
http://www.tech-recipes.c..._set_up_an_ad_hoc_network

Ik heb overigens geen Vista zelf om het te testen, maar hier moet je er wel mee uitkomen denk ik :)
Je bent een schat :> , het werkt!

Verwijderd

Xtresis schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:14:
[...]

Je bent een schat :> , het werkt!
Graag gedaan :)

• Tomfish
Toch nog probleempje. Ik heb de draadverbinding gedeeld, en de laptop kan met de computer verbinden. Als dat is gedaan, heb ik op PC1 geen internet meer. Er komt een mooi schermpje met : 'IP-conflict gevonden". Nu weet ik alleen niet hoe ik dat kan oplossen, en of ik wel de goede verbinding heb gedeeld.

Ook wordt er bij een adhoc-verbinding instelling gezegd, dat de verbindin maar tijdelijk is. Echter wil ik dat het continue zo blijft. Moet ik dan als nog voor een adhoc verbinding gaan?

[ Voor 17% gewijzigd door Tomfish op 31-12-2007 15:58 ]

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-03 09:51
Ik bump dit topic even omdat ik hetzelfde probleem heb. Ik heb hier een desktop PC met XP (SP2) die via een modem/router bekabeld internet heeft. In deze computer zit ook een draadloze netwerkkaart (Hercules Wireless G PCI #2).

Verder heb ik een laptop met Vista Home Premium die ik draadloos wil verbinden met de XP desktop om zo op het internet te kunnen. Wifi staat aan.

Ik heb een ad hoc netwerk opgezet op de XP desktop, en de internetverbinding gedeeld. Echter, de Vista laptop kan dat netwerk wel zien, maar kan niet verbinden, zowel met als zonder beveiliging. Als ik probeer om de laptop als host van het ad hoc netwerk te gebruiken, wil dat helemaal niet. Ik ga naar Network & Sharing Center --> set up a connection or network --> set up a wireless ad-hoc network). Ik noem het netwerk adhoctemp , stel geen beveiliging in. Ik kies volgende, en Windows zegt direct ''Windows could not set up adhoctemp".

De laptop en de desktop hebben beide geen vaste IP's ingesteld staan. De netwerkkaarten zijn goed geinstalleerd, en ik heb de laptop een paar maand geleden nog gebruikt om een bekabelde internetverbinding draadloos te delen met andere laptops. Toen werkte alles prima. Volgens mij ligt het probleem bij de laptop, maar ik kom er niet achter wat het is. Hebben jullie nog ideeen?

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Pagina: 1