Dit programma gebruikte ik om mijn vorige LaCie Externe HDD te resizen van FAT32 naar NTFS. Nu heb ik een nieuwe schijf aangekocht, iets groter in omvang (500 GB ipv 320 GB) en als ik wil resizen krijg ik een foutmelding bij het zoeken naar errors. Men zegt dat de harde schijf te groot is om alle tests uit te voeren. Bijgevolg zie ik geen optie om mijn schijf naar NTFS te converteren, enkel FAT of FAT32 kan ik aanvinken. Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik sta ook open voor eventuele alternatieven voor het converteren. Bij voorbaat dank!
Je kan gewoon met Windows zelf converteren, "convert f: /fs:ntfs"
Vergeef me als ik het niet goed begrepen heb maar...
Je hebt dus een externe schijf van 500GB waar je een NTFS partitie op wilt hebben (al dan niet ten grootte van de gehele schijf).
Je draait Windows? Zo ja, lees verder. Zo nee, wachten op iemand met meer verstand van Linux.
Als er geen data op staat kun je hem gewoon formatteren als NTFS als het goed is. Klik met de rechtermuisknop op de schijf in Deze computer en kies formatteren. Vervolgens NTFS en gaan. Andere optie (indien de schijf geen letter heeft) is door met de rechtermuisknop op Deze computer te klikken en te kiezen voor Beheren. Daar kies je voor Schijfbeheer waar je je schijf vervolgens kunt mishandelen.
Staat er data op en wil je converteren. Klik op Start > Uitvoeren en typ cmd en druk op Enter / OK.
Typ daar in convert x: FS:NTFS en hoppa! NTFS! Waar de x voor de schijfletter staat.
EDIT: Refreshen voordat je begint te typen...
Je hebt dus een externe schijf van 500GB waar je een NTFS partitie op wilt hebben (al dan niet ten grootte van de gehele schijf).
Je draait Windows? Zo ja, lees verder. Zo nee, wachten op iemand met meer verstand van Linux.
Als er geen data op staat kun je hem gewoon formatteren als NTFS als het goed is. Klik met de rechtermuisknop op de schijf in Deze computer en kies formatteren. Vervolgens NTFS en gaan. Andere optie (indien de schijf geen letter heeft) is door met de rechtermuisknop op Deze computer te klikken en te kiezen voor Beheren. Daar kies je voor Schijfbeheer waar je je schijf vervolgens kunt mishandelen.
Staat er data op en wil je converteren. Klik op Start > Uitvoeren en typ cmd en druk op Enter / OK.
Typ daar in convert x: FS:NTFS en hoppa! NTFS! Waar de x voor de schijfletter staat.
EDIT: Refreshen voordat je begint te typen...
Vriendelijk bedankt! "convert f: /fs:ntfs" deed wat het zou moeten doen. Voor ik deze operatie uitvoerde, was ik wel wat aan het experimenteren met BootIt. Bij het resizen heb ik 32kb aangevinkt, waar het gangbaar op auto staat. Ik ervaar geen problemen, maar dit kan geen kwaad voor mijn HDD?