Toon posts:

[Voltmod] 7900 GS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben er al een tijdje over aan het denken om mijn 7900 GS te voltmodden.
Nou zie ik vrij veel over de GT en GTX voltmods, maar weinig over de GS (logisch eigelijk). Ik heb een artikeltje gevonden voor de GS:
http://www.overclock.net/...od-your-7900gs-newbs.html

De GT:
http://www.tomshardware.c...1-7900gt-volt-bios-800mhz

Nou staat er voor de GT moet je stap 3&4 (zoals op afbeelding) met massa verbinden, om 1.6-1.7 volt te verkrijgen voor je GPU Core voltage. Nou zie ik voor de GS dat je ditzelfde moet doen, maar ik wil graag 1.5 Volt (zoals ook in dat artikel staat aangegeven).
Maar in dat artikel staat dat je dan 1.5 volt krijg, en voor de GT moet je precies hetzelfde doen en krijg je 1.7 Volt.

Klopt er hier iets niet aan de artikeltjes of klopt het wel ivm de verschillende kaarten (bij de GS zal je dus 1.5 volt krijgen en bij de GT 1.7 volt)?

Gegroet, Randy.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:37

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik zou nog even verder zoeken, want pencil-mods zijn nou niet de betrouwbaarste methode om voltage te verhogen. Meestal werkt een potmeter een stuk beter. (in 1 van de voorbeelden stond een 50K pot om de boel in te stellen, zoiets is vaak ook voor andere kaarten wel te vinden)

Als je handig bent met een soldeerbout kun je ook de 'geshade' weerstand aan beide kanten verbinden met een potmeter van gewenste waarde, en daarmee je voltage instellen. Meet de boel door, doe je weerstandsberekeningen (simpele electrotechniek, check boeken als je het niet meer weet), en sluit aan... Oh, enne, je weet dat de kans op gefrituurde kaart tussen de oliebollen aanwezig is? Succes dan ;)

(interessant draadje : XS over 7900GS en GT-Vmods)

[ Voor 10% gewijzigd door FreezeXJ op 31-12-2007 19:43 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Topicstarter
Solderen is geen probleem, potmeter is idd een goed idee :)

Ik ben van de risico's op de hoogte ja ;)

maar er is me nog niet het een en ander duidelijk, dus het voltage voor de gpu verhoog je dus door rechtsboven die 2 punten met massa te verbinden? in de eerste link wat ik gaf is dat daar wel het geval, en de tweede link staat een heel andere weerstand(en) aangegeven.