Draadloos tv signaal verzenden-ontvangen

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-02 21:13
Hallo mede-tweakers,

Wij zitten nu al geruime tijd met het probleem dat als ik tv wil kijken op mijn kamer, er een kabel van de ene kant van het huis, naar de andere kant moet. Nou zijn er verschillende draadloze ontvangers/zenders. Maar na wat googlen kwam ik er achter dat ik dan maar 1 kanaal draadloos kan versturen? Is er geen mogelijkheid die de complete band verstuurt van zender naar ontvanger?
Ik kon er op google niks over vinden.

alvast bedankt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kan met deze set: Marmitek TV Anywhere

Overigens ben ik geen Marmitek fan, en zal het je afraden, maar als je toch wilt. is dit wat je zoekt.

Ey!! Macarena \o/

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 16:03

SeatRider

Hips don't lie

RaZ schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:12:
Kan met deze set: Marmitek TV Anywhere

Overigens ben ik geen Marmitek fan, en zal het je afraden, maar als je toch wilt. is dit wat je zoekt.
Strict genomen bevat dit ding nog steeds maar een zender voor 1 kanaal. In deze zender zit een tuner waarmee je dat kanaal kunt kiezen, net als dat je bv een oude videorecorder of UPC digitaal kastje zou kunnen gebruiken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53
Dit bestaat niet omdat het niet toegestaan is in NL. Wat jij wilt is alle kanalen (lees: het hele uhf spectrum) opnieuw uitzenden..
Enige oplossing is om bijv. een losse tuner (zoals een video recorder) voor zo'n kastje te plaatsen en dan met de AB (evt. ook middels een extender) op afstand de kanalen wisselen.

[ Voor 40% gewijzigd door DukeBox op 31-12-2007 14:18 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ah zo..

Een gaatje her en der boren en een kabel doortrekken is en blijft de beste oplossing natuurlijk.Eventueel voorzien van een net kabelgootje..

Goedkoper, en vele malen betere kwaliteit.

Ey!! Macarena \o/

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
De meeste draadloze tv kastjes werken op dezelfde band als draadloze netwerken. Bij mij thuis krijg ik gewoon geen fatsoenlijk signaal omdat zoiets alle buren draadloos hebben.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53
m3gA schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:21:
Bij mij thuis krijg ik gewoon geen fatsoenlijk signaal omdat zoiets alle buren draadloos hebben.
Wat ook grappig is als je buren ook zo'n tv extender hebben.. (en channel+ ;)) altijd grappig om volgende dag tegen de buurman te vertellen dat ie een leuke 'natuurfilm' op had staan.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-02 21:13
Veel info!
Het komt er eigenlijk op neer dat het met een losse tuner, een oude videorecorder mogelijk is?
Dan moet ik toch gaatjes boren in de mooie muren :(

Iedereen bedankt!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:27
__xeno__ schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:44:
Veel info!
Het komt er eigenlijk op neer dat het met een losse tuner, een oude videorecorder mogelijk is?
Dan moet ik toch gaatjes boren in de mooie muren :(

Iedereen bedankt!
Met dat kastje van RaZ is het ook mogelijk. Dat is een tuner, die je zelfs aan de kant van de ontvanger van kanaal kan laten wisselen. Strict gezien gaat er dus maar 1 kanaal door de lucht, maar je kunt wel aan 'de andere kant' je kanaal kiezen.

Overigens zou ik ook kabels trekken, maar het kan dus wel degelijk anders.

(kun je geen digitenne gebruiken trouwens? :+ Ook draadloos tv!)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1