Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Viewcount op topics

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views sinds 30-01-2008

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
:w,

Ik zou graag zien dat we het aantal views van topics zouden kunnen zien. Aangezien we dit op de frontpage ook kunnen, moet dat op het forum ook wel lukken lijkt me? :)

Mocht dit eventueel teveel DB load genereren dan zou eventueel alleen voor Stuckies/FAQ's ook een optie zijn :)

PS: Moet dit forum niet eens hernoemd worden naar Forum Bugs en FR's? :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

React heeft die mogelijkheid al vziw maar we hebben dat bewust uitstaan. Persoonlijk zie ik de meerwaarde ervan ook niet zo, zelfs niet voor stuckies of FAQ's...

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het is destijds iig uitgezet nadat het forum onwerkbaar traag werd door alle updates op de topic-tabel. De recentere implementatie zou minder belastend kunnen zijn, maar dat zal eerst goed uitgezocht moeten worden.

Mocht je van specifieke topics willen weten hoeveel ze bezocht zijn, dan kan je dat uiteraard wel vragen, we kunnen dat wel vrij eenvoudig uitzoeken.

[ Voor 26% gewijzigd door ACM op 31-12-2007 13:56 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:07

DukeBox

loves wheat smoothies

In /5 is zou het soms ook wel gewenst zijn omdat je niet weet of topics bekenen worden.
Vaak gebruik ik daar http://viewcounter.qik.nl/ voor.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

In het kader van alle jaaroverzichten die her en der opduiken: een top 50 (?) van meest bezochte topics op GoT?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
ACM schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:55:
Het is destijds iig uitgezet nadat het forum onwerkbaar traag werd door alle updates op de topic-tabel. De recentere implementatie zou minder belastend kunnen zijn, maar dat zal eerst goed uitgezocht moeten worden.

Mocht je van specifieke topics willen weten hoeveel ze bezocht zijn, dan kan je dat uiteraard wel vragen, we kunnen dat wel vrij eenvoudig uitzoeken.
Hmm, zie elevator in "Thematopics in WOS/WSS" (niet publieke link) voor de concrete vraag eigenlijk.

Ik zie op zich wel de meerwaarde in eigenlijk :)

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Jammer dat niemand die kan zien.. kun je er een samenvatting van posten ?
Afbeeldingslocatie: http://viewcounter.qik.nl/got.php?countid=20071231155818

[ Voor 47% gewijzigd door DukeBox op 31-12-2007 15:59 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
De topic titel zegt toch voldoende? We zouden om een aantal redenen graag het aantal views willen hebben van de thematopics zoals die in WOS/WSS/NOS lopen :)

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Oh ok.. dit topics zeggen mij niets.. maar vermoedelijk net iets als een DPCH in /5, soms wel fijn om te weten of iemand er uberhaupt naar kijkt (en je het werk niet voor niets doet).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Door het gebruik van de hitcounters zou de load al een stuk lager moeten zijn; ik zou dat zeker een keer proberen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Spider.007 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:50:
Door het gebruik van de hitcounters zou de load al een stuk lager moeten zijn; ik zou dat zeker een keer proberen :)
Ik persoonlijk ben bang dat als we de hitcounters (via memcached) aan zouden zetten dat hitcounters::value_list al heel snel tegen de item size limit aan gaat lopen ;)

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:54:
Ik persoonlijk ben bang dat als we de hitcounters (via memcached) aan zouden zetten dat hitcounters::value_list al heel snel tegen de item size limit aan gaat lopen ;)
Ik heb ondertussen al een veel betere (hoop ik :P) manier bedacht, die ook nog eens universeler toepasbaar is, maar de implementatie moet uiteraard eerst nog door een ontwerp- en overlegfase komen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

viewstats kunnen we gewoon uit de hitstats halen (kwestie van topicid's toevoegen) ala de articlestats ;)

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

crisp schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:54:
[...]

Als je hem eens per duizend hits laat flushen zal dat wel meevallen; de hard-limit is 1 Mb per item dus daar kun je wel een aardige lijst in kwijt

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Spider.007 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:05:
[...]
Als je hem eens per duizend hits laat flushen zal dat wel meevallen; de hard-limit is 1 Mb per item dus daar kun je wel een aardige lijst in kwijt
Ik wil dan niet degene zijn die de 'flush' tegenkomt; we zouden dan al beter een cronjob kunnen gaan gebruiken voor het regelmatig flushen...

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ja, dat kan ook inderdaad. Daarnaast betekenen 1000 hits niet duizend updates natuurlijk. Je kan er namelijk wel heel erg vanuit gaan dat er erg veel dubbelen inzitten; dus dan kom je op een minimale extra tijd die nodig is nadat de pagina al terug is gestuurd naar de gebruiker.

---

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-11 21:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Aantal dubbelen minimaal valt wel mee, afgelopen uur (12:00 - 13:00) zijn er bijvoorbeeld ruim 32.000 topics opgevraagt, dat waren bijna 7.000 unieke topics, dus gemiddeld 4.5 clicks per topic.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kees schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:46:
Aantal dubbelen minimaal valt wel mee, afgelopen uur (12:00 - 13:00) zijn er bijvoorbeeld ruim 32.000 topics opgevraagt, dat waren bijna 7.000 unieke topics, dus gemiddeld 4.5 clicks per topic.
Bezoeken van spiders zijn niet zo interessant maar zijn vaak nog wel aan oude topics. Misschien scheelt het flink als je die weglaat.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het zijn niet alleen de topiccounts, maar ook alle counters voor users, sessions (ook van niet ingelogde gebruikers(!)) en ip's. Alle keys van die counters worden in 1 entiteit gestopt totdat ze geflushed worden naar de database. Ik denk dat we hier op GoT wel heel snel tegen die 1MB limiet aanlopen en de array_search die gedaan wordt om te bepalen of een key er al in staat of niet zal uiteindelijk ook niet echt snel zijn.

Het idee achter de hitcounters is wel goed, maar de implementatie, in ieder geval voor ons, niet schaalbaar genoeg.
GlowMouse schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:57:
[...]

Bezoeken van spiders zijn niet zo interessant maar zijn vaak nog wel aan oude topics. Misschien scheelt het flink als je die weglaat.
Op dat punt hebben we inmiddels al aanpassingen gedaan in o.a. het sessie-systeem van React ;)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Even wat geknutselt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CaW4OJrIEjlozKEIr5zkkeH9/full.png

Een tooltip op de title dus :) We like?

Intentionally left blank

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

* Swaptor likes!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

* Nik likes!

[ Voor 33% gewijzigd door Nik op 30-01-2008 11:11 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

Laat maar... Het is per dag.. 8)7

[ Voor 72% gewijzigd door ThunderNet op 30-01-2008 11:13 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het is gewoon hoeveel keer het topic opgevraagd is, ongeacht welke pagina.
Als jij 3 pagina's bekijkt in een topic dan zijn dat 3 views. Een beetje een ruwe manier maar het is ook maar enkel een indicatie.

De views worden pas sinds heden bijgehouden, hence ook de 'sinds 30-01-2008' als toevoeging bij oudere topics. De viewcounters worden overigens offline bijgewerkt, dus daar zit altijd een vertraging in.

Intentionally left blank

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

Oke dan is het duidelijk :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:22:
De views worden pas sinds heden bijgehouden, hence ook de 'sinds 30-01-2008' als toevoeging bij oudere topics. De viewcounters worden overigens offline bijgewerkt, dus daar zit altijd een vertraging in.
Jij bent lief :)

Houd je dit ook bij voor de index en de forum topic listing? :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

elevator schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:28:
[...]

Jij bent lief :)

Houd je dit ook bij voor de index en de forum topic listing? :P
Neen :P

Populariteit van een forum zou je echter wel kunnen afleiden aan het totaal aantal views op de topics in dat forum.

Ik weet ongeveer wel vanuit onze eigen performance stats wat de index en diverse topiclistings aan views doen. De index zit tussen de 60 en 80K per dag en de meest populaire topiclisting is /31 met zo'n 10K views per dag ;)

Intentionally left blank

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

_o_ _o_ _o_
Meer heb ik er niet aan toe te voegen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik ook niet. Case closed dus \o/

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.