Om mijn cd-collectie als wav.-bestanden op te slaan wil ik een externe harde schijf kopen. Eentje van 400 / 500 gb. lijkt mij genoeg. Kan iemand mij vertellen welk merk de beste kwaliteit externe harde schijf heeft. En dan heb ik het over duurzaamheid. Het gaat niet om de goedkoopste. Mijn cd's hebben al veel geld gekost, dit kan er ook nog wel bij
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
Niet gelijk een goed idee om die verzameling om te zetten naar FLAC of een andere lossless codec.
Is nog gratis ook
.
@ regenmaker hierboven..... waarom maar 1, en zeker als een 500gb model stukken (lees bijna 2/3e) goedkoper is.
Is nog gratis ook
@ regenmaker hierboven..... waarom maar 1, en zeker als een 500gb model stukken (lees bijna 2/3e) goedkoper is.
[ Voor 32% gewijzigd door SirNobax op 31-12-2007 14:17 ]
Pentaxiaan
Bovenstaande link is in pricewatch met "gebruikersbeoordelingen" van "zeer goed" tot "zeer goed" en alles boven de 400Gb.
Dan blijft er maar 1 over
Je zou ook kunnen kijken naar goed t/m zeer goed. De WD is door meer gebruikers getest en heeft nog steeds een goed. Geeft waarschijnlijk toch een wat eerlijker beeld
Dan blijft er maar 1 over
Je zou ook kunnen kijken naar goed t/m zeer goed. De WD is door meer gebruikers getest en heeft nog steeds een goed. Geeft waarschijnlijk toch een wat eerlijker beeld
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
Met 1 review is het natuurlijk niet bepaald een gemiddelde beoordeling.....Rainmaker schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:21:
Bovenstaande link is in pricewatch met "gebruikersbeoordelingen" van "zeer goed" tot "zeer goed" en alles boven de 400Gb.
Dan blijft er maar 1 over![]()
Ander koop je 2 goedkope 500 GB behuizingen, dan zet je op beide hetzelfde, mocht er dan 1 sterven. USB2 is redelijk snel, eSATA is nog een stuk sneller (en minder CPU belasting bij data pompen) maar dan moet je wel eSATA aansluitingen hebben of een controller erbij kopen.
[ Voor 17% gewijzigd door ajhaverkamp op 31-12-2007 14:28 ]
This footer is intentionally left blank
Ik zou gewoon een goede* HDD kopen met een losse kast..
* Let dan op aantal G dat deze aan, garantie (seagate heeft bijv. 5 jaar garantie) MBTF en natuurlijk recenties.
* Let dan op aantal G dat deze aan, garantie (seagate heeft bijv. 5 jaar garantie) MBTF en natuurlijk recenties.
De harddisks die er in zitten zijn tegenwoordig allemaal wel behoorlijk betrouwbaar maar een schijf in een externe behuizing heeft te leiden onder extra schokken en onder de warmte.
Je hebt er een nodig die verend is opgehangen tegen de schokken en die weinig warmte afgeeft of waarvan de behuizing goed geventileerd is.
Ik heb zelf een pricewatch: Western Digital My Book Home Edition WDH1CS10000, 1TB
besteld omdat deze een energie zuinige schijf bevat en goed geventileerd is.
WD maakt namelijk maar 1 schijf met een capaciteit van 1TB en dat de is G(reen) P(ower) versie.
Deze heeft USB, FW en eSATA. Er zijn goedkopere uitvoeringen met alleen USB.
Ik zou die overwegen ook al is deze duurder dan een 500GB schijf.
Je hebt er een nodig die verend is opgehangen tegen de schokken en die weinig warmte afgeeft of waarvan de behuizing goed geventileerd is.
Ik heb zelf een pricewatch: Western Digital My Book Home Edition WDH1CS10000, 1TB
besteld omdat deze een energie zuinige schijf bevat en goed geventileerd is.
WD maakt namelijk maar 1 schijf met een capaciteit van 1TB en dat de is G(reen) P(ower) versie.
Deze heeft USB, FW en eSATA. Er zijn goedkopere uitvoeringen met alleen USB.
Ik zou die overwegen ook al is deze duurder dan een 500GB schijf.
De harde schijven van tegenwoordig zijn allemaal betrouwbaar. Als je verder geen eisen hebt kun je ze zo ongeveer allemaal wel kopen, zelfs de goedkoopste.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Als ze allemaal betrouwbaar zijn, waarom zijn er dan verschillende MTBF waardes ?
Omdat die gegevens door statistici gegeven zijn, en statistici moet je nooit vertrouwen 
On a serious sidenote: Je moet het een beetje vergelijken met auto's. Er zal heus wel verschil zitten in de MTBF van een random gekozen nieuwe BMW of een random gekozen nieuwe Mercedes, maar beide merken zijn van goede kwaliteit. (Als ik nu Duitse automerk liefhebbers tegen de schenen schop, vul dan 2 andere merken in..)
En besides (maar dit is meer een ondergeschikt argument), voordat je de MTBF bereikt, zijn de harde schijven van dit formaat allang niet meer te koop en koop je voor een schijntje van het aankoopbedrag eentje met veel grotere opslagcapaciteit.
On a serious sidenote: Je moet het een beetje vergelijken met auto's. Er zal heus wel verschil zitten in de MTBF van een random gekozen nieuwe BMW of een random gekozen nieuwe Mercedes, maar beide merken zijn van goede kwaliteit. (Als ik nu Duitse automerk liefhebbers tegen de schenen schop, vul dan 2 andere merken in..)
En besides (maar dit is meer een ondergeschikt argument), voordat je de MTBF bereikt, zijn de harde schijven van dit formaat allang niet meer te koop en koop je voor een schijntje van het aankoopbedrag eentje met veel grotere opslagcapaciteit.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Maar de kans dat de MBTF van een nieuw type/merk hdd niet klopt is groter dan van een type/merk dat al langer verkrijgbaar is.
offtopic:
Zolang je maar geen toyota hdd koopt
Zolang je maar geen toyota hdd koopt
[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 31-12-2007 16:16 ]
Is er eigenlijk nog verschil tussen SATA en IDE schijven? Sata is misschien iets sneller maar IDE is goedkoper, ook kwa behuizingen?
Externe behuizingen (op eSATA na denk ik) zijn meestal PATA.
b.t.w. dit is ook een leuk dingetje: http://www.sitecom.com/pr...oductid=546&subgroupid=11
b.t.w. dit is ook een leuk dingetje: http://www.sitecom.com/pr...oductid=546&subgroupid=11
[ Voor 56% gewijzigd door DukeBox op 31-12-2007 16:56 ]
Ooit een heel grote en bekende fabrikant van data-opslag (Zipdrives, ...) nu mss terug iets minder gekend is Iomega. Toch moet ik zeggen dat ik van deze externe HD reuze content ben. Heb veel van mijn vrienden gezien met een Seagate behuizing, maar deze werden enorm warm. Dan heb ik er nog gezien met een Lacie behuizing, ook no good. En van de Iomega die ik nu heb (500GB/USB2.0) kan ik het volgende zeggen:
- Zeer stil (je hoort hem niet)
- Blauw lampje dat activiteit weergeeft
- Zeer koel (wordt bijna niet warm, gewoon een beetje lauw)
- Aparte uit/aan schakelaar
- Voorzien van een Seagate HD intern (staat meestal voor kwaliteit)
http://www.iomega-europe....19f99dd2:4735&secid=39292
- Zeer stil (je hoort hem niet)
- Blauw lampje dat activiteit weergeeft
- Zeer koel (wordt bijna niet warm, gewoon een beetje lauw)
- Aparte uit/aan schakelaar
- Voorzien van een Seagate HD intern (staat meestal voor kwaliteit)
http://www.iomega-europe....19f99dd2:4735&secid=39292
[ Voor 6% gewijzigd door GBB1 op 31-12-2007 17:15 ]
De temp is hoofdzakelijk afhankelijk van de HDD, niet de behuizing.
De behuizing speelt ook wel mee. Scheelt veel of het een aluminium of ijzeren behuizing is. Metaaldikte, Openingen enz.DukeBox schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:26:
De temp is hoofdzakelijk afhankelijk van de HDD, niet de behuizing.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Tuurlijk, maar de behuizing moet het alleen afvoeren, die genereerd het niet.
Ik heb zelf deze
pricewatch: Western Digital My Book Studio WDH1Q10000, 1TB
5 jaar garantie.
Hij is stil, wordt niet superheet, wel warm en werkt tot nu toe goed. Ik heb wel problemen met esata. hij wil niet samenwerken met een silicon image chipset. Heb hem wel succesvol op een Jmicron chipset aangesloten. Oh ja, toen ik hem had gekocht kwam ik deze thread tegen.....
http://www.tomrafteryit.n...ook-pro-edition-ii-sucks/
pricewatch: Western Digital My Book Studio WDH1Q10000, 1TB
5 jaar garantie.
Hij is stil, wordt niet superheet, wel warm en werkt tot nu toe goed. Ik heb wel problemen met esata. hij wil niet samenwerken met een silicon image chipset. Heb hem wel succesvol op een Jmicron chipset aangesloten. Oh ja, toen ik hem had gekocht kwam ik deze thread tegen.....
http://www.tomrafteryit.n...ook-pro-edition-ii-sucks/
Ik zou zelf ook een MyBook aanraden, al is het maar omdat ik er zelf ervaring mee heb. Zeer goed te betalen, de hitte valt echt heel erg mee (het is de schijf voor al mijn muziek, die 24 uur per dag draait, en nog kan ik hem moeilijk warm noemen). Enig nadeel is misschien wel de vrij goedkope plastic behuizing, die zou ik zeker niet op de grond willen laten vallen. Maar voor normaal gebruik is hij zeker stevig genoeg.
Pagina: 1