Timelaps Canon ixus 900Ti echt niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Mender
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2021
Ik heb nog geen half jaar geleden de Canon ixus 900Ti gekocht. Echt een top camera, heel veel plezien van gehad! Is mijn eerste eigen digicam, heb daarvoor veel met andere camera's gewerkt. Maar heb dit ding gekocht om altijd mee te kunnen nemen.

Nu heb ik al een tijdje het plan om timelaps opnamens te maken. Nu blijk dat met deze camera helemaal niet mogelijk te zijn. Ik heb alles geprobeerd.

Volgens de specs heeft de camera zelf geen timelaps functionaliteit ingebouwd. Hij heeft geen infrarood om een eventuele afstandsbediening met timer te gebruiken, en ook geen andere aansluiting daarvoor. Het zal dus via software op een laptop moeten gebeuren die met de camera verbonden is. Nu heb ik de software van canon geprobeerd maar daarmee krijg ik het niet aan de gang. Verschillende sofware geprobeerd maar die geven allemaal weer andere error's.

Volgens mij komt het er op neer dat ik de camera in remotecontrol modus moet zetten. Maar ik heb geen idee of dit kan, en als dit mogelijk is hoe dat zou moeten bij deze camera. Ik kan er niks van op internet vinden.

Toen ik de camera kocht was ik hier niet echt mee bezig en heb er dus geen rekening mee gehouden bij de aanschaf van deze camera. Wel stom maar goed, ik vindt het aan de andere kant wel maar slecht dat zo'n camera met best veel mogelijkheden voor zoiets simpels (al was het maar alleen maar een timer in het menu van de camera zelf) geen ondersteuning bied.

Maar ben nu ten einde raad, ik denk dat het een hopeloze zaak is en dat het met deze camera niet gaat lukken. Heeft iemand hier mischien een idee dat mij verder kan helpen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Er zijn genoeg programma's om remote mee te capturen en te timelapsen (psremote is een goede).
Ik vrees echter dat jouw camera geen remote capture aansturing ondersteunt.

canon heeft er voor gekozen om de meeste nieuwe modellen niet meer met remote capture ondersteuning te maken (is goedkoper). Dan kan je alle software testen die je wilt, het gaat je niet werken.

Wil je remote capturen, bekijk dan op de site van remote software welke camera's ondersteund worden en koop een camera die erbij staat. http://www.breezesys.com/PSRemote/features.htm#ps

Jouw camera, de 900TI, is de europese variant van de SD 900 en die staat dus als niet supported op de site hierboven.

[ Voor 58% gewijzigd door job op 31-12-2007 13:18 ]