PC hardware kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-11-2025
Hallo allemaal,

Ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn PC. Het begon allemaal een poosje terug, toen de videokaart kapot ging. Deze werd vervangen door een wat minder sterke, in eerste instantie tijdelijke kaart. Deze zit er echter nog steeds in, maar hij werkte best.

Enkele tijd geleden begon de PC ineens kuren te vertonen. Op de meest rare momenten viel hij soms uit en startte hij zichzelf op. Vorige week vond hij tenslotte de dood: je kan de PC nog wel aandrukken, de lampjes gaan aan...maar het scherm krijgt geen signaal meer binnen (No Signal) en het scherm blijft zwart. Ook het laad-lampje stopt er na een poosje mee.

Dit moet volgens mij toch wel een kapot hardware-onderdeel zijn? Doordat het scherm op zwart blijft, is het opstarten in veilige modus o.i.d. ook geen optie. Maar hoe kan ik erachter komen waar het hem in zit? Naar de computerwinkel gaan is meestal het laatste wat ik wil...

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het klinkt inderdad alsof er een onderdeel brak aan het doen is, door de troubleshooter te doorlopen kun je erachter komen welk onderdeel dat dit is.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40

Thandor

SilverStreak

CSL FAQ - Mijn PC / laptop is defect, wat nu?
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o. Zie de link in de FAQ of de link die Terw_Dan reeds aangaf en begin met troubleshooten. Test alles stap voor stap en vergeet niet dat een machine met minder hardware ook minder problemen dan vertonen. M.a.w.: haal alle non-essentiële hardware uit de PC.

Mocht je na het troubleshooten alsnog geen duidelijke probleemveroorzaker aan kunnen wijzen dan kun je een topic openen in het subforum dat aansluit op het onderdeel waarvan jij denkt dat deze defect is. Let dan wel even op dat je de policy aldaar doorneemt zodat het topic piekfijn in orde is ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.