[USB] Na tijdje werkt draadloze muis niet meer op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ik heb sinds kort een raar probleem met draadloze muizen en mijn laptop (Hewlett-Packard NX8220). Een tijdje geleden ging mijn notebook muisje (draad) van Logitech stuk dus ik een nieuwe, draadloze muis gekocht (Logitech VX Nano). Werkte perfect, zelfs zonder de standaard meegeleverde software van Logitech (meer om knoppen toe te wijzen etc.). Dit heeft anderhalve maand geduurd.

Totdat hij afgelopen week een paar keer, tijdens gebruik van de muis er plots mee stopte. Geen melding van Windows. In apparaatbeheer ook geen uitroepteken. Haal ik de receiver uit het usb poortje en stop hem er in een ander poortje in, krijg ik wel de melding dat USB apparaat niet herkend wordt. Mijn laptop heeft 3 usb aansluitingen, links eentje en rechts twee. Dus ik stop de receiver in elk van die poort, helemaal niets meer.

Dus ik zoek op internet en ik lees dat je de eventueel de USB drivers van Intell kan verwijderen en opnieuw installeren om het op te lossen. Bij de eerste keer lukt dat en bij het bewegen van de muis kan ik 1 seconde bewegen en vervolgens niets meer. Bij de 2e keer verwijderen van de drivers loopt het systeem helemaal vast. In taakbeheer is er dan een proces SYSTEM van user SYSTEM bezig mijn processor voor 99% te belasten (nee niet idle, belast). Vervolgens loopt mijn laptop vast, afsluiten lukt niet meer en opstarten blijft hij ook dan 1 of 2 keer hangen tijdens biosboot na vervolgens weer door te lopen. SOMS kan ik de muis dan weer gebruiken (totdat hij tijdens normaal gebruik weer ermee stopt). Maar meestal niet.

Ff specs:

- Windows XP Professional incl. alle service packs en updates (officiele licentie)
- Laatste USB drivers van Intel gewoon standaard van Windows Update

Wat heb ik allemaal al gedaan:

- NOD antivirus gedraaid (nieuwste virus definities). Geen virus gevonden.
- Hyjack-This gedraaid. Geen rare dingen.
- Spybot Search and Destroy wat cookies verwijderd en wat ander meuk
- CCleaner om andere meuk te verwijderen
- ANDERE draadloze muis van Logitech eraan gehangen (om te kijken of misschien het de muis zelf is, deze werkt gewoon goed op mijn vaste pc) en deze blijft OOK hangen. Zelfde symptomen als de Nano.
- Draadmuisje eraan gehangen en deze geeft GEEN problemen. 8)7
- Software van Logitech geinstalleerd, zelfde probleem.
- Bios geupdated van de laptop naar de nieuwste versie. Instellingen in bios default.

Ik heb verder even geen idee hoe verder.

[ Voor 3% gewijzigd door M.I.G. op 31-12-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Niemand een idee (ook al is het nieuwjaar... :P ) maar nu begeeft ook de USB connectie naar het draadmuisje dus die doet het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
En je USB poort is in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Geen meldingen in systeembeheer / apparaatbeheer.

Wat ik nu toevallig merk is dat ik de laptop op netstroom hang, dat hij de muis het wel doet. Draadmuis dan. Zou het te maken kunnen hebben met het verbruik van stroom / batterij die het niet meer aan zou kunnen? Duur van de batterij is meer dan voldoende nog.

Edit op bovenstaande. Muis doet het weer niet ook op netstroom. Ik sluit de muis aan op een andere USB poort. Geen geluidje dat hij herkend wordt en in apparaatbeheer geen uitroepteken bij een van de usbcontrollers oid. Ik vind het bizar.

[ Voor 28% gewijzigd door M.I.G. op 01-01-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kun je eens kijken of de USB poort het wel gewoon doet met een ander apparaat, bijvoorbeeld een USB stick, of webcam?
Werkt de muis wel als je bijvoorbeeld knoppix gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:24

hamsteg

Species 5618

Kijk eens in je profiel welke apparaten worden uitgeschakeld bij Standby/Power Saving.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
jerbro schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 12:59:
Kun je eens kijken of de USB poort het wel gewoon doet met een ander apparaat, bijvoorbeeld een USB stick, of webcam?
Werkt de muis wel als je bijvoorbeeld knoppix gebruikt
Net even een cardreadertje van SanDisk eraan gehangen. Geeft ook de melding dat het apparaat storingen heeft veroorzaakt en niet goed werkt.

Knoppix is zojuist gebrand dus die ga ik even checken.
hamsteg schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:10:
Kijk eens in je profiel welke apparaten worden uitgeschakeld bij Standby/Power Saving.
In principe heb ik het profiel in energiebeheer nu op ALTIJD AAN staan. Dus dat zou geen probleem moeten geven denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Nou net knoppix geboot, voor een minuutje heeft de muis gewerkt en de usbcardreader had ik nog niet eens tijd voor gehad om te bekijken (maar het ledje van de reader ging niet eens aan). Dus ik moet volgens mij gaan concluderen dat de USB poorten rot zijn. Op zich vreemd dat ze alle 3 niet goed werken.
Pagina: 1