beste instellingen 42-PV70 met ATI 3850?

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:10
probleem met de juiste instellingen combinatie 42-PV70 met ATI 3850 videokaart:

ik speel de bestanden via mijn PC af (verbonden met een HDMI kabel met de Pana) met Powerdvd, geeft trouwens af en toe een schokkerig beeld

ik heb in het Catalyst Control Center bij Beeldscherm beheren de optie klonen gekozen, ik krijg op mijn Pana wel beeld maar met verschrikkelijke grote zwarte balken boven en onder, ik zie in de Catalyst Center bij "HDTV ondersteuning" nergens mijn schermresolutie (1024x768) van mijn Pana, het geluid moet ik eerst apart instellen via het configuratiescherm bij > audioapparaten beheren "HDMI apparaat instellen als standaard", als ik dan weer e.e.a. op mijn PC wil doen, dan het hele circus qwa geluid weer terug zetten nogal omslachtig!
in het Catalyst bij DTV(HDMI) zie ik een aantal opties staan niets staat aangevinkt wat moet ik in dit scherm doen?
nu net even PC monitor ingesteld op 1024x768 nog steeds grote balken onder en boven en geen ondertiteling te zien! wat ook lastig is dat na het afspelen ik dus geluid en schermresolutie opnieuw moet instellen op mijn PC, is er geen optie dat je 2 instellingen kan aanmaken 1 voor het afspelen op de Pana en 1 voor de PC instellingen?

[ Voor 190% gewijzigd door surfing john op 31-12-2007 14:30 ]

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik wilde deze kombinatie ook kopen. Ben ook wel benieuwd,,,,,

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kunt je Pana voor video prima op 1280x720 of 1920x1080 (beiden progressive) aansturen. Scaling van de TV is prima. Schokken ligt doorgaans niet aan de TV maar door het feit dat de framerate van de video niet overeenkomt met de refreshrate van de TV. Probeer ook eens een andere player, vaak wil dat wel eens helpen :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• surfing john
ik begrijp alleen niet hoe ik de Pana met de resoluties van 1280x720 of 1920x1080 moet aansturen, toch niet door mijn PC beeldscherm op deze resolutie te zetten?
ik heb nu diverse mediaplayers gebruikt (schokkend beeld blijft, wel alleen met beelden gemaakt vanuit een vliegtuig bijvoorbeeld over bergen/landschappen etc.)maar heb ook nog steeds het probleem dat met de diverse zoom functies van de Pana de ondertiteling wegvalt, zet ik de Pana op 16:9 dan zie ik wel de ondertiteling maar ook de randen van de mediaplayers en de taakbalk van Windows.

[ Voor 12% gewijzigd door surfing john op 02-01-2008 20:58 ]

• surfing john
problemen met ondertiteling waren van de BBC serie Planeth Eart, Stardust binnen geslurpd en nu is de ondertiteling op Zoom 2 mooi in beeld, tevens geen gekke randen meer te zien, wel is het apart dat ik eerst via het configuratiescherm in Vista het geluid anders moet instellen anders hoor ik niets op de Pana (geluid wordt dan uitgeschakeld op de PC), op zich niet zo'n groot probleem ware het niet dat na de film ik het geluid weer terug moet zetten anders hoor ik op de PC weer niets! zou het niet mogelijk zijn het geluid ergens te klonen net zoals bij het beeld?

[ Voor 7% gewijzigd door surfing john op 03-01-2008 20:39 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Kijk eens in de CCC bij de resolutie. Daar zit een knopje Force en dan krijg je een hele rits resoluties. Bij mij staat er echt van alles bij.

Wat bij mij ook hielp was even de trialversie van powerstrip te downloaden en dan de betreffende resolutie 1 keer uit te voeren. Daarna staat hij er gewoon ook bij de ATi control panel bij. Na een driverupdate stond er een nog langere lijst bij. 1024x768 zit er gewoon standaard zij bij mij iig.

Uiteraard is de beste instelling de native resolutie van je tv en 60Hz maar dat laatste weet ik niet 100% zeker.

Ik zou clone ook uitzetten, dat heeft bijna altijd een negatieve invloed op de performance. Dus tenzij je meerdere schermen aansluit gewoon uitzetten.

[ Voor 22% gewijzigd door REDFISH op 03-01-2008 21:13 ]

• surfing john
inderdaad daar staat de resolutie van de Pana bij, maar dan ziet mijn PC scherm er gelijk niet meer uit! vind het eigenlijk vreemd dat je geen 2 aparte resoluties kan instellen 1 voor de PC en 1 voor de Pana. Nog even het klonen uitgezet maar dan krijg een geen beeld meer op de Pana!

[ Voor 48% gewijzigd door surfing john op 04-01-2008 16:00 ]

Pagina: 1