Toon posts:

Probleem Corsair PC6400 geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen allemaal,

Vorige week mijn pc binnen gekregen (na 4 weken) :P

Specs:

Abit IN9 32X Max
Intel Core 2 Duo E6750
Corsair TWIN2X2048-6400C4
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB
Arctic Freezer 7 pro
Corsair CMPSU-520HXEU, 520 Watt, Retail
Tijdelijk MSI 8800GT oc (wordt XFX 8800gt Alpha Dog XXX smerige levertijd)

nu zit ik met een probleem waar ik al bijna zin heb om de pc over het balkon te gooien.

Uiteraard wou ik natuurlijk zoveel mogelijk uit mijn systeem halen en mijn geheugen 1:1 laten lopen.
Lekker de FSB naar 400mhz geschroefd en geheugen op sync mode. Super.....
Tot ik erachter kwam dat mijn geheugen niet op de juiste timings stonden 5-5-5-18 ipv 4-4-4-12. Het hele internet doorgespit en erachter gekomen dat SLI enabled moest staan in de BIOS. (geheugen staat in dual). Na het opstarten freezede windows.

Alles weer terug gezet en het liep weer als een zonnetje.

Vcore op 1,35 (standaard)
en VDimm op 2,1 wanneer 4-4-4-12, normaal gesproken wanneer sli disabled staat 5-5-5-18 op 1,85

Het rare is alleen dat wanneer ik de processor terug geclockt heb, het geheugen wel op 4-4-4-12 kan zetten. Daarna in stapjes van 25mhz geclockt, kwam ik tot een max van FSB van 392
(10 uur Orthos gedraaid geen probleem) en geheugen nog in Sync. Elk stapje daarna freezde windows weer. Wanneer ik dan de FSB weer op 392 zette freezde windows ook.... Beetje vaag....

Wie o Wie kan mij helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Ohhh jah nog helemaal vergeten... Wanneer een geheugenblok verwijder dus op 1GB draai, is het probleem ook verholpen (niet de oplossing uiteraard :D)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

De SLI-feature (:X EPP noem ik het liever) moet je even vergeten. Kan je de timings niet handmatig op 4-4-4-12 zetten en het voltage op 2,1V? Klokfrequentie dan uiteraard op 400MHz. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• CounterDesk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01 07:43
Ik ga over 5 minuten hetzelfde geheugen ook op die timings zetten (heb wel wat beters te doen dan me geld de atmosfeer in blazen)
ik heb me Q6600 ook overgeclocked naar 400 MHz... ( MP: 8 ) Dus ik laat je later nog wel weten wat er bij uit komt.

Ik had het in het oude topic gepost : Hulp gevraagd bij instellen geheugen timing's in Bios
Daar was ook iemand met een Abit IN9, volgens mij was het andres3

Whenever life gets hard on you, remember this: there is nothing harder than pooping when you don't have to poop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inderdaad ook handmatig geprobeerd. Windows start op zich wel op maar zodra het bureaublad verschijnt freezed windows. Toen ik zelf de timings ingesteld had liep windows vast bij het laad balkje.
CounterDesk schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:43:
Ik ga over 5 minuten hetzelfde geheugen ook op die timings zetten (heb wel wat beters te doen dan me geld de atmosfeer in blazen)
ik heb me Q6600 ook overgeclocked naar 400 MHz... ( MP: 8 ) Dus ik laat je later nog wel weten wat er bij uit komt.

Ik had het in het oude topic gepost : Hulp gevraagd bij instellen geheugen timing's in Bios
Daar was ook iemand met een Abit IN9, volgens mij was het andres3
heb hier wel wat gepost maar heb de topic niet gestart. Maar eerst kreeg ik de timings ook niet automatisch op 4-4-4-12 en toen ik SLI enabled had gezet wel... vandaar :p