Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 22:08
Goedemorgen,

Ik heb een vraag, ik ben op zoek naar een netwerk harde schijf voor mijn thuisnetwerkje, waar de volgende apparaten mee moeten werken:

- Vaste PC met Vista Home Premium
- Laptop met Vista Home Premium
- Xbox 360 Elite

De PC, Laptop en Xbox 360 (in dashboard omgeving en Media Center) moeten allemaal gebruik kunnen maken van de data die op de netwerk harde schijf staan.
Bijvoorbeeld de Xbox moet foto's, video's en mp3's kunnen afspelen zonder dat de pc aan hoeft te staan.
De Laptop en PC moeten de netwerk harde schijf als een harde schijf kunnen benaderen.

Ik HEB nu een Freecom FSG-3 en dat werkt al aardig, alleen de xbox 360 kan alleen met de twonky-server op de FSG-3 mp3's en foto's afspelen, video's niet.

Ik wil graag videobestanden en vooral mkv bestanden met srt bestanden kunnen streamen, dus ben ik op zoek naar een apparaat die dat allemaal kan. Ik kwam uit op de popcorn hour A100, maar kan dit apparaat ook als een netwerk hardeschijf dienen en mijn videobestanden die dan op de interne harddisk van de popcorn weergeven op mijn LCD Full-HD

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik eigenlijk allemaal wil.
Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Bas Post op 31-12-2007 11:38 ]

BP on the move!!!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:17

scorpie

Supra Addict

Voor zover ik weet zijn er nog geen media servers die het mkv container formaat ondersteunen. En volgens mij is Twonky Media wel het meest geavanceerd qua features voor een NAS server met media extensions. Anders kom je uit op een TVersity server op je pc, maarja, dan moet je pc weer aanstaan, en dat wil je niet.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 22:08
De popcorn hour a100 kan volgens de popcornhour website mkv bestanden afspelen met ondertiteling, er staat ook bij dat het als NAS device ingesteld kan worden, mits er een harddisk wordt geplaatst, zowel intern als extern (USB Flash of HD).
Alleen weet ik niet of ik het apparaat kan inzetten als een soort van externe harddisk via het netwerk zodat ik vanaf de laptop en/of pc data kan verplaatsen/kopieren/streamen/gebruiken.
Ik wil eigenlijk de directories "afbeeldingen", "muziek" en "video" op de popcorn plaatsen en dat de laptop, pc en Xbox 360 deze kan benaderen vanaf de popcorn, maar ook dat de popcorn deze op mijn tv kan weergeven/afspelen.

BP on the move!!!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:17

scorpie

Supra Addict

Alleen weet ik niet of ik het apparaat kan inzetten als een soort van externe harddisk via het netwerk zodat ik vanaf de laptop en/of pc data kan verplaatsen/kopieren/streamen/gebruiken.
Wat denk je dat NAS is dan? Wiki over NAS

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470