Toon posts:

Installatie xp vis ris windows server 2003 enterprise.

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje over het instaleren van windows xp via ris met windows 2003 server enterprise.
Het maken van de image is allemaal goed gelukt en de server is up inclusief dhcp/dns/active directory.
Op het moment dat ik de client inschakel en bij het opstarten op f12 druk dan begint de setup van windows xp ook daadwerkelijk. Maar dan komt het volgende. Op het moment dat de drivers worden ingeladen loopt de client vast met de mededeling dat het bestand vga.sys corupt is en dan kan ik alleen
nog een toets indrukken om opnieuw op te starten. Ik heb verschillende windows xp versies gebruikt, kale en met sp1 en sp2 er al in maar ik krijg steeds de zelfde foutmelding. Ik heb me gister suf gegoogeld maar kan de oplossing niet vinden. Heeft er iemand enig idee. Mijn dank is in iedergeval alvast groot.

Groeten,
Daniel.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Welke PC's probeer je te rissen?
Heb je zelf mapjes met drivers aangemaakt? Driver van de fabrikant al geprobeerd ipv bijvoorbeeld een Dell driver?

Alle proemn in n drek

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
Probeer eens een andere versie van die vga.sys, werkt het dan wel?

probleem heb ik eerder gezien, waarbij de versie van txtsetup.sif anders is dan de files, misschien dat je hier iets mee kan....

while ( !$succeed ) { $try++ }

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-02 16:47
Over dell gesproken, zag dit op een ander forum staan:

I was going to slipstream, but apparently you can't with Dell's OEM CD- it barks back with vga.sys is corrupt on install.

Je hebt het over verschillende XP versies, maar ik weet niet of je het hier echt hebt over andere versies of een andere CD.

Misschien hebben cd's van andere fabrikanten hier ook last van?

Wilde altijd al iets over computers weten