Toon posts:

vreemd opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort het volgende probleem bij het opstarten.
Als ik de pc aanzet, dan knippert het voedingsledje wel, maar verder gebeurt er niets. Er staat wel spanning op, gemeten 6,6 en 16,1 Volt. Na verloop van tijd de aan/uit-knop van de voeding maar eens gebruikt. Als dan de pc wordt aangezet brandt het voedingsledje constant, maar nog steeds geen opstarten. Na een kop koffie opnieuw de aan/uit-knop van de pc in gedrukt .... weer geen opstarten. Maar dan komt het vreemde. Na een tijd wachten start het systeem, booten en hoppa alles werkt.

Conclusie: ergens in de pc klopt er iets niet B). Alleen wat doet het niet lekker meer: voeding, hds, mobo of iets anders??? Ik heb geen idee, vooral omdat alles - na het nemen van de opstarthorde - gewoon werkt. Moet er bij zeggen dat het probleem ontstaan is na een stroomstoring.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

6,6 ipv 5 volt is wat te hoogjes 16 ipv 12 ook wel te hoog, dat kan niet goed zijn, (wel in dezelfde orde)

hoe heb je het gemeten ?

Iperf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door, uiteraard te beginnen met je voeding, want die voltages zijn echt niet normaal.

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:02:
6,6 ipv 5 volt is wat te hoogjes 16 ipv 12 ook wel te hoog, dat kan niet goed zijn, (wel in dezelfde orde)

hoe heb je het gemeten ?
Met een multimeter. Willekeurige molex gepakt en dan het verschil tussen zwart-geel en zwart-rood meten.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

brr .. niet gezond

(ff checken . je multimeter is toch niet bijna leeg? als in, je ziet een batterijtje oplichten)

hoe is je 3,3 volt ?

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 31-12-2007 11:21 ]

Iperf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:17:
[...]

Met een multimeter. Willekeurige molex gepakt en dan het verschil tussen zwart-geel en zwart-rood meten.
Ik zou die pc niet meer anazetten met die voeding. Wat voor iets heb je erin zitten?

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:21:
brr .. niet gezond

(ff checken . je multimeter is toch niet bijna leeg? als in, je ziet een batterijtje oplichten)

hoe is je 3,3 volt ?
De batterij is de multimeter is nog niet bijna leeg (net nieuw).

Wat het meten van de 3,3 volt betreft, dat is toch het verschil zwart-oranje????
Kan alleen geen goed punt vinden om dat te meten. Zucht ... ze maken sommige stekkers tegewoordig zo klein.

O ja, al een paar maand geen Antec 350 meer, maar een Antec 500

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 11:44 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

beter is idd even een andere voeding te pakken en dan te kijken of de rest nog een beetje wil werken en niet is opgeblazen

zo had ik een kennis met al zijn foto's op de hd .... burnout .... kon ook niet zo gauw meer een andere conttroler vinden

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:01:
...
zo had ik een kennis met al zijn foto's op de hd .... burnout ....
Ondertussen wel alle bestanden op dvd gezet .... voor het geval dat

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
Hoe heb je die spanningen gemeten? Bij geschakelde voedingen zoals je PC-voeding is het namelijk van belang dat je dit meet tijdens belasting, dus als je PC aan staat en er stroom wordt afgenomen. Bekijk eens wat de sensors van je moederbord zeggen. Zowel in het bios als in windows met een utility van je moederbord fabrikant of bijvoorbeeld Speedfan.

[ Voor 29% gewijzigd door Fauna op 31-12-2007 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fauna schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:10:
Hoe heb je die spanningen gemeten? Bij geschakelde voedingen zoals je PC-voeding is het namelijk van belang dat je dit meet tijdens belasting, dus als je PC aan staat en er stroom wordt afgenomen. Bekijk eens wat de sensors van je moederbord zeggen. Zowel in het bios als in windows met een utility van je moederbord fabrikant of bijvoorbeeld Speedfan.
Dashboard van MBM geeft:
- 3,25
- 4,87
- 16,32

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
Lijkt me een vrij duidelijk verhaal dan. Probeer het maar eens met een andere voeding, en wellicht dat je deze voeding nog als RMA kunt opgeven bij je winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Fauna schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:20:
Lijkt me een vrij duidelijk verhaal dan. Probeer het maar eens met een andere voeding, en wellicht dat je deze voeding nog als RMA kunt opgeven bij je winkel.
RMA-procedure richting Antec loopt. Als het een beetje meezit kan ik de voeding vanmiddag inruilen bij Antec-vestiging in Rotterdam.

Verwijderd

Topicstarter
[...]
RMA-procedure richting Antec loopt. Als het een beetje meezit kan ik de voeding vanmiddag inruilen bij Antec-vestiging in Rotterdam.
Even update.
Ondertussen nieuwe voeding kunnen regelen via Antec in Rotterdam _/-\o_. Zeer meewerkend personen daar (en dat op oudejaarsmiddag!). Snel ingebouwd, starten .... en direct booten. Dus zonder de ellende van eerder. Kortom, gefixed!
Met dank aan de personen die in eerdere posts de voeding als het brakke onderdeel bestempelden.
Pagina: 1