(XBOX360) XBOXmediacenter kan filmpjes niet laden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:10
Ik zit met een probleem, ik hoop dat iemand hier het weet.

Ik heb die wizard gevolgt op de xbox zodat ik filmpjes op me xbox kan afspelen via dat mediacenter.
Ik heb zelf vista home premium en daarom dus ook Windows Mediacenter, wat nodig is om op je xbox mediacenter te kunnen gebruiken.

Naar mijn weten is die goed geconfigureerd. Firewall + Virusscan staan uit

Muziek werkt wel (MP3)

De filmpjes die ik geprobeerd heb waren meestal van hoge kwaliteit. Eerst hd filmpje met een file van meer dan 1GB, xbox loopt vast.

Daarna met .divx van 280MB ook HD, xbox loopt vast, daarna een .avi geprobeerd van 500MB normale kwaliteit xbox loopt vast.

Eerst dacht ik dat de xbox niet zou kunnen downscalen, want ik heb geen hd televisie, maar die avi was gewoon normaal dus die zou moeten kunnen afspelen.
Toen dacht ik misschien toch bestandsgrote, dus ik filmpje van YouTube gedownload en opgeslagen als .avi van 2 MB. Nog steeds loopt de xbox vast :(

Ik zou niet weten wat ik nog zou kunnen doen, doe ik gewoon wat fout of moet ik toch maar microsoft bellen?

Systeemspecs:
Intel C2D t7300 2GHZ
8600M GT
2GB DDR2
Windows Vista Home premium

EDIT: Ja de xbox is volledig upgedate net als de laptop ;)

[ Voor 7% gewijzigd door LeVortex op 31-12-2007 09:25 ]

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:10
moet blijkbaar bellen, want niemand heeft gereageerd en het wil nog steeds niet (snik)

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 19:56

Simkin

Bzzzzz

Ik heb (bijna) hetzelfde probleem. Via Vista media sharing (uPNP?) speeld de xbox360 alle ondersteunde formaten netjes af maar als ik de xbox als media center extender gebruik loopt deze vast nadat ik een .avi bestand afspeel. Het afspelen van een WMV bestand gaat daar in tegen wel goed.

Als ik de bestanden op de PC via media center afspeel gaat alles goed (dus alle codecs zijn geinstalleerd)

Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Verwijderd

Ik zit met zelfde probleem dat onder media share wel filmpjes kan afspelen maar onder mediacenter dus niet, dus even dit topic volgen

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Simkin schreef op maandag 04 februari 2008 @ 08:48:
Ik heb (bijna) hetzelfde probleem. Via Vista media sharing (uPNP?) speeld de xbox360 alle ondersteunde formaten netjes af maar als ik de xbox als media center extender gebruik loopt deze vast nadat ik een .avi bestand afspeel. Het afspelen van een WMV bestand gaat daar in tegen wel goed.

Als ik de bestanden op de PC via media center afspeel gaat alles goed (dus alle codecs zijn geinstalleerd)

Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Je xbox heeft de codecs ook nodig en dat heeft hij niet. Vandaar dat het niet werkt. Ik heb hetzelfde probleem en wil een oplossing :P
(Klein kickje)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Reden: De 360 ondersteunt geen divx en xvid in media extender modus. Oplossing: Niet de mediacenterextender modus gebruiken en eventueel iets als tversity gebruiken als je toch alle functionaliteit wil.

(de gewone dashboardplayer ondersteunt wel prima divx en xvid trouwens, gebruik het bijna dagelijks)

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 13-03-2008 19:30 ]

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dashboardplayer? Help me ff :P

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:29:
Reden: De 360 ondersteunt geen divx en xvid in media extender modus. Oplossing: Niet de mediacenterextender modus gebruiken en eventueel iets als tversity gebruiken als je toch alle functionaliteit wil.

(de gewone dashboardplayer ondersteunt wel prima divx en xvid trouwens, gebruik het bijna dagelijks)
En hoe zet jij er ondertitels bij?

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

niet
Pagina: 1