foto's maken hulpdiensten in actie?

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views sinds 30-01-2008

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Zo af en toe zijn brandweer en/of politie bij mij in de buurt bezig. Ik vraag me dan wel 's af of ik daar foto's van zou willen maken of niet. Aan de ene kant lijkt het me wel 's interessantom zoiets te proberen, aan de andere kant, ze zijn er meestal niet voor de gezelligheid en ik wil ze ook niet voor de voeten lopen. Ik heb hier wel een lokale krant die ingezonden foto's wel 's afdrukt.

Wat denken jullie ervan?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-01 21:36
Schroef je telelens op je body en houdt gepaste afstand. Zolang je ze niet lastig valt en belemmert in hun werk is er op zich niets mis mee imo...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

De eerste regel lijkt me ook dat je moet voorkomen dat je in de weg loopt. Als je commentaar van de hulpdiensten krijgt, ook gelijk ophouden.

Of je het zelf leuk vind... Geen idee. Ik weet niet of je journalist o.i.d. wilt worden, dan is het waarschijnlijk wel interessant om te doen.

Oh, ja, ik zou het als slachtoffer meestal niet leuk vinden om herkenbaar in de krant te komen, ook niet als dat het lokale suffertje is.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:00

Arjan A

Cenosillicafoob

Als je het maar niet zo erg maakt als die gasten zoals F4T4L_3RR0R ze afschildert op fok.

Respect voor de hulpdiensten en slachtoffer(s) lijkt me voorop te moeten staan. En juist het lokale sufferdje is de plek waar iemand niet herkenbaar in wil staan. Als ik met mijn bebloede kop in een krant zou komen, dan liever de telegraaf; 99,9% van de lezers van die krant zal me nooit herkennen :).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-01 15:10
Paar tips van mijn kant.

Geen foto's maken van slachtoffers.
Afstand houden, meestal is de omgeving ook afgezet.
Niet in de buurt van slachtoffer / hulpdienst komen.
Als je wordt gevraagd wordt om weg te gaan, ga dan ook weg.
Neem geen risico's waardoor je zelf slachtoffer wordt.

Eigenlijk is het verstandig om je weg te vervolgen (naar huis of werk te gaan) ipv bij de plaats delict te blijven.

Soms zie je iemand foto's maken die in de buurt van de brandweer is. Dit is een brandweerfotograaf, kun je herkennen aan geel hesje met achterop brandweerfotograaf.
De foto's die deze persoon maakt blijven binnen het korps.

[ Voor 21% gewijzigd door TRASH_LORD op 31-12-2007 10:59 ]

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-01 16:23

Pat-Juh

Patrick

die foto's zijn dan ook vaak voor de na-beschouwing van het ongeval/de brand... Puur voor training enzo... zulke gebruiken wij ook als we 's zomers trainingen houden op't strand (reddingsbrigade & strandwacht)

Anyway uit ervaring weet ik dat er niets zo irritant is als mensen die alles willen zien en mee hijgen over je schouder. Tevens is het voor het slachtoffer niet zo leuk om midden in de publiciteit te staan... Deze willen dan ook graag ook "privé" behandeld worden (scherm er rond ofzoiets dergelijks).

Schiet dan gewoon op zo'n manier dat hij/zij on herkenbaar is maar dat je bv wel kan zien dat ie wat heeft... Stellen zij ook zeer op prijs.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-01 22:13
Ik vraag mij af in hoeverre het portretrecht van de betrokkenen van toepassing is bij brand/ongelukken die vanaf de openbare weg gezien kunnen worden. De meeste amateurfotografen hechten hier volgens mij niet echt veel waarde aan.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:01

ThunderNet

Flits!

vandijk schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:40:
Ik vraag mij af in hoeverre het portretrecht van de betrokkenen van toepassing is bij brand/ongelukken die vanaf de openbare weg gezien kunnen worden. De meeste amateurfotografen hechten hier volgens mij niet echt veel waarde aan.
Portretrecht is dan ook een recht waar de geportreerde zelf achteraan moet gaan (binnen het redelijke natuurlijk) :)

* ThunderNet heeft het meerdere keren gedaan... Maar zoals gezegt, gepaste afstand, respect voor slachtoffers, respect voor hulpverleners.

[ Voor 12% gewijzigd door ThunderNet op 31-12-2007 12:43 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Wijnands
Kijk, het gaat mij er niet om om de slachtoffers breeduit in het plaatselijke sufferdje te hebben. Aan de andere kant, een overzichtsfoto van mijn hand met een paar brandweerlui en een wagen goed in beeld in datzelfde sufferdje lijkt me best 's leuk.

Ik denk dat, zeker voor een eerste keer, de telelens en voldoende afstand een goed idee is. Weet ik tenminste zeker dat ik niemand in de weg loop. Laatste wat ik zou willen is hinderen bij dat soort zaken.

Bedankt voor de tips en mocht 't 's lukken dan horen jullie wel hoe ik het ervaren heb.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

:P Rook is een bitch trouwens om door te fotograferen.. :P En groothoeklens is ook best leuk om te gebruiken af en toe :) Maar dit is totaal afhankelijk van wat er aan de hand is... Maar wees bewust van je omgeving en zorg dat je vooral niemand in de weg loopt :) verder is er niks aan de hand.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Houd er wel rekening mee dat als je in korte tijd bij zo'n beetje iedere grote brand foto's staat te maken, dat je een keer aangesproken gaat worden door de politie ;) Behalve rekening houden met afstand en het niet in de voeten lopen, moet je zeker ook niet bij iedere uitruk gaan staan fotograferen. Gegarandeerd dat je dan in het vizier komt als mogelijk brandstichter.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik vind het item "Zorg dat je zelf geen slachtoffer word" een goeie.
Ik ben nu 32 en mijn kamer is afgebrand toen ik 18 was (het terug tellen mogen jullie doen op dit tijpstip).
Ik heb destijds de fotograaf van de krant in een paniek reactie vol op zijn bek geslagen waardoor meneer nock out ging. Achteraf gezien kwam dit omdat ik mijn tranen in mijn ogen toe stond te kijken hoe alles in rook op ging en meneer heel droog vroeg "Is dat jou kamer?". Ik mag zeggen dat een dergelijke situatie zich in mijn normale leventje niet voor gevallen zal zijn maar op een dergelijk moment sta je echt niet voor jezelf in en dus is gepaste afstand houden bij een dergelijke situatie erg verstandig. :)

Voor degene die zich afvragen hoe het er daarna uitzag:
Afbeeldingslocatie: http://driebier.com/afbeeldingen/Mijnkamer.JPG
Deze foto is door mijn oom de volgende dag gemaakt nadat alles gekalmeerd was.

[ Voor 12% gewijzigd door motormuisje op 01-01-2008 04:01 ]

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 17:42
Ik vind het ernstig rieken naar ramptoerisme :X

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:35

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Vraag anders eens bij de lokale brandweer / ehbo of je een keer op een "oefendag" mag fotograferen. Genoeg te zien met al die Lotus slachtoffers en je kunt zelf dan goed afstasten wanneer je in de weg loopt en wanneer niet.

Voordeel is ook nog eens dat men op zo'n dag het vaak wel op prijs stelt om op de foto te komen. (als je ze voor hen afdrukt tenminste)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

1 advies als je foto's maakt van hulpdiensten: LAAT JE FLITSER THUIS!!!!

Ambulancepersoneel wordt er door gestoord en brandweer krijgt de illussie dat er ergens een kortsluiting gaande is.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarom zou je daar foto's van willen maken? Ik vind het gewoon ziek..

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Palomar schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 12:34:
Waarom zou je daar foto's van willen maken? Ik vind het gewoon ziek..
Wat dacht je van nieuws? Als er wat gebeurt hangt wel 80% van nederland aan de tv of het internet om er wat van te zien.

Daarnaast, wat is er ziek aan het vastleggen van bijvoorbeeld een reddingsactie?

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 01-01-2008 12:38 ]

• Palomar
  • Niet online
Gewoon het hele idee om achter de brandweer aan te rijden om foto's van andermans leed te maken. Ik vind het gewoon ramptoerisme. Als je er toevallig langskomt is het wat anders.

En voor het nieuws heb je wel persfotografen. Lijkt me niet nodig als er dan ook nog tig 'hobby-Bob-amateurfotografen' bij gaan staan koekeloeren puur voor hun eigen kick..

Dat is tenminste hoe ik er over denk (vroeg de TS naar).

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:34

hamsteg

Species 5618

Palomar schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 12:55:
Gewoon het hele idee om achter de brandweer aan te rijden om foto's van andermans leed te maken. Ik vind het gewoon ramptoerisme. Als je er toevallig langskomt is het wat anders.

En voor het nieuws heb je wel persfotografen. Lijkt me niet nodig als er dan ook nog tig 'hobby-Bob-amateurfotografen' bij gaan staan koekeloeren puur voor hun eigen kick..

Niet mijn mening. Het is wel afhankelijk van je benadering. Een goede (amateur) fotograaf kan best foto's maken die niet een Telegraaf gehalte hebben. Een goede (alternatieve) foto vertelt soms het hele verhaal ... je hoeft niet vooraan te staan om verslaggeving te doen.

Bijv. een verbrand poppetje met op de achtergrond de brandweer (uit focus) in actie ... suggereert al voldoende (er lijken kinderen betrokken te zijn bij een brand).

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Palomar
  • Niet online
Het ging me er eigenlijk meer om dat je in den beginne al helemaal niks op de rampplek te zoeken hebt (als amateur zijnde). Maar dnek dat mn punt wel duidelijk is.

Goed 2008 gewenst! ;)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Ik denk dat Wijnands niet echt amateur meer is in fotografie. Wellicht kun je eens informeren bij die lokale krant, politiedienst en brandweer. Als je dit echt leuk lijkt om te doen, en je kan er een leuk zakcentje aan over houden, zou ik het op die manier benaderen. Zij kunnen je vast verder helpen met wat tips, en eventueel jou als vaste fotograaf aan de slag laten gaan (zo voor erbij).

• Wijnands
Thanks!

Sufferdjes hebben allemaal al minstens 1 huisfotograaf. Heb met een redactie wel aardig contact. Hoef er ook niks aan over te houden maar lijkt me interessant om 's wat aan dit soort fotografie te snuffelen.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Er zijn aardig wat websites die activiteiten van de politie, brandweer en ambulance in beeld brengen met reportages. Hier in Brabant is een site actief die ik ook regelmatig bezoek, 112brabant.nl. Dat heeft niets met ramptoerisme te maken, maar ik zie het gewoon als een nieuwssite die goede reportages maakt in mijn regio. Bovendien zet het je soms weer met twee voeten aan de grond als je zulke beelden ziet. Ik neem aan dat de mensen die ervoor fotograferen niemand in de weg lopen en het puur doen om een goede reportage te maken.

Ohja, op deze site vragen ze ook regelmatig mensen die ter plekke foto's willen maken. Daarbij vragen ze om mensen met een "Je bent in het bezit van een politieperskaart of bereid deze zelfstandig aan te vragen". Ik denk dat je het anders slechts op een afstand mag doen. Zie ook http://www.112brabant.nl/...s&sub=nieuws&bericht=2645.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Een kennis van mij werkt(e) voor een lokale krant. Hadden een scannertje thuis en volgden al het nieuws dus op de voet. Bij gebeurtenissen waren ze er ook altijd rap bij, stonden altijd paraat met camera om de auto in te springen en foto's te maken. Zodoende ook een keer bij een brand van een stal geweest. Reacties zijn helaas wisselend van mensen. Ondanks dat deze dame/familie werkte voor een krant zijn er altijd wel mensen die vinden dat ze over lijken gaan. Pa heeft uiteindelijk een paar jaar geleden een lintje gekregen op koninginnedag dus dat zet ook wel aan't denken over deze familie of het nu echt zo slecht gewaardeerd word.

Prive gegevens (zoals adres) of andere zeer herkenbare zaken (nummerplaat, gezicht, ook van personeel van hulpdiensten) zou ik gewoon niet herkenbaar op foto's neerzetten danwel onherkenbaar maken.
Never nooit in de weg lopen van hulpdiensten.
Zelf uiteraard ook waakzaam zijn voor eventueel gevaar (Tsjernobiel, of journalisten in oorlogsgebieden bijv)

En ja, je zult ongetwijfeld opvallen als je in korte termijn opeens bij veel ongevallen aanwezig bent. Politie, brandweer etc is er o.a. ook op getraind volgens mij om omstanders te herkennen. Zeker piromanen kunnen het vaak niet laten om bij hun eigen brandstichtingen te gaan kijken.

Wel kan ik het gros ontmoedigen die voor zo'n politieperskaart in aanmerking wil komen;

bron: http://www.politieperskaart.nl/wiekan.shtm
De eerste voorwaarde is dat de aanvrager journalist van hoofdberoep is.
[...]
De derde voorwaarde is dat de aanvrager de kaart voor zijn werk nodig heeft.
Niks voor de gemiddelde hobby fotograaf die hier op GoT aanwezig is. Diegene die wel professioneel- / persfotograaf is zal veelal wel op de hoogte zijn van deze kaart.

Op zich vind ik dit zeer begrijpelijk. Op de evenementen waar ik vaker kom zijn er weinig dan wel geen geschreven regels over hoe je je moet gedragen. Screening is er ook vaak niet of er glipt altijd wel een onervaren persoon mee. Als je als onprofessionele fotograaf in een gebied gaat rondlopen waar iedere seconde telt, speel je met mensenlevens. Wil jij daar de schuldige van zijn?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:26
Ok, mijn tips van eerste hand, ten eerste, wees brutaal, negeer al 't 'wees braaf gedoe', tenzij er levens op 't spel staan, waaronder die van je zelf.. Ga desnoods onder linten door, doe alsof je pers bent, oooof wees pers of zorg voor een deal met de desbetreffende dienst.

Politie wil niet graag op de foto, let daar op, ze voelen zich snel aangevallen, benader ze vriendelijk. Brandweer daarentegen zijn over 't algemeen beetje mediageil, vaak vriendelijke jongens en meiden die vrijwilliger zijn, en een beetje heldendom past daar wel bij (vind ik ook).

Maar, dit is alleen als je goede fotos wil maken en wat lef hebt, als je geen lef hebt, pak gewoon telelensje en scannertje..

|>

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Simon schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:05:
Ok, mijn tips van eerste hand, ten eerste, wees brutaal, negeer al 't 'wees braaf gedoe', mits er levens op 't spel staan, waaronder die van je zelf.. Ga desnoods onder linten door, doe alsof je pers bent, oooof wees pers of zorg voor een deal met de desbetreffende dienst.
Ik hoop dat je tenzij bedoelt ...

Verder lijkt de door jou aangedragen houding niet echt de meest verstandige, maar dat terzijde.

Nu ook met Flickr account

• simon
Wacky schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:14:
[...]

Ik hoop dat je tenzij bedoelt ...

Verder lijkt de door jou aangedragen houding niet echt de meest verstandige, maar dat terzijde.
gruwelijke tikfout ja, maar waarom niet de meest verstandige? Als er geen levens op 't spel staat, en je genoeg hersens hebt om inschattingen te maken.. burgerlijk doen is er altijd nog genoeg tijd voor, nu kan 't zijn dat ik meer doe voor een foto dan iemand anders..

|>

• Abbadon
  • Laatst online: 16:59
Simon schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:05:
Ok, mijn tips van eerste hand, ten eerste, wees brutaal, negeer al 't 'wees braaf gedoe', tenzij er levens op 't spel staan, waaronder die van je zelf.. Ga desnoods onder linten door, doe alsof je pers bent, oooof wees pers of zorg voor een deal met de desbetreffende dienst.
Ik persoonlijk vind dit geen wijs advies; je kunt op een afstand als leek niet bepalen of er levens in gevaar zijn, dus houd gewoon afstand. En afzetlinten negeren is ronduit dom en asociaal, we hebben het hier over hobbyfotografie niet over pers en nieuwsgaring.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Terencew47
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Tja, als er een brand of ongeluk is gebeurd ga ik er altijd wel met camera naartoe.
Ik ging altijd al zonder camera, nu met camera.

Afbeeldingslocatie: http://www.nufoto.nl/wp-content/uploads/2007/12/dd7de9f40ce5c233177745bbdb3e332e.jpg

Gemaakt van iemand die onder de metro is gekomen, van ongeveer 20 meter afstand (was vanaf daar afgezet).
De man is de volgende dag overleden, tja...

Terence

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
en wat is de toegevoegde waarde? je aanwezigheid is irritant voor de hulpverlenenden en de foto is ongelofelijk slecht.

voor TS'er, waarom vind je het interessant om dit soort foto's te gaan maken?

• Wijnands
Ik zie regelmatig in de plaatselijke krantjes hier foto's staan waar m'n tenen van gaan krullen zo slecht vind ik ze. Dan denk ik bij mezelf dat ik dat beter kan. Nu wil ik wel 's de daad bij het woord proberen te voegen, kijken of ik gelijk heb.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:53

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Palomar schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 12:55:

Ik kan het alleen maar onderschrijven. Waarom zou je hier nieuws van willen maken? Ja, maken, want nieuws is het niet. Als er vanaf morgen geen enkel bericht over ongevallen zal er echt niemand die goed bij zijn hoofd is opstaan en zeggen "goh, ik mis toch die leuke berichten en foto's van al die ongevallen in de krant. Dat vond ik toch altijd leuk om te lezen en nu zijn ze weg".
Het is ramptoerisme, en imho is dat totaal ongewenst.

Signatures zijn voor boomers.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Maasluip schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:08:
[...]

Ik kan het alleen maar onderschrijven. Waarom zou je hier nieuws van willen maken? Ja, maken, want nieuws is het niet. Als er vanaf morgen geen enkel bericht over ongevallen zal er echt niemand die goed bij zijn hoofd is opstaan en zeggen "goh, ik mis toch die leuke berichten en foto's van al die ongevallen in de krant. Dat vond ik toch altijd leuk om te lezen en nu zijn ze weg".
Het is ramptoerisme, en imho is dat totaal ongewenst.
Helemaal mee eens! Het journaal kunnen ze ook wel inkorten, want dat ramptourisme van die zogenaamde journalisten in Irak en Afghanistan hoef ik ook niet te zien...
Die beelden van die 2 vliegtuigen die de twintowers ingingen.. Wat een ramptouristen! schandelijk dat ze dat zijn gaan filmen!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik lees je sarcasme, maar waarom zouden wij willen weten dat de twin towers zijn ingestort? Heb ik daar wat aan? De wereld zou een betere plaats zijn als niet elk gebeuren breed uitgemeten werd in de pers.
Want nu is het "GVD, wat die daar hebben gedaan dat kan niet, ik zal ze eens...".

Leed wat je niet ziet, daar heb je geen weet van en raakt je dus niet.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Maasluip schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:19:
Ik lees je sarcasme, maar waarom zouden wij willen weten dat de twin towers zijn ingestort? Heb ik daar wat aan? De wereld zou een betere plaats zijn als niet elk gebeuren breed uitgemeten werd in de pers.
Want nu is het "GVD, wat die daar hebben gedaan dat kan niet, ik zal ze eens...".

Dus moet jij het lokale krantje niet lezen en het journaal niet aanzetten... Het is jouw keuze om er van op de hoogte gebracht te worden.

• simon

en dus boeit het geen fuck wat er met Kamal, Muhammed, Achmed of Ali. in Guantamo Bay gebeurt, wat er met mensen in Congo gebeurt, wat er in Afghanistan gebeurt etc etc, toch ver van m'n bed show he.. Journalistiek is er juist om 't leed wat je net niet weet zichtbaar te maken..

Ben benieuwd als het journaal terug gedrongen wordt tot 'Maxima kust dochter' wat er dan voor wereld ontstaat, kunnen eindelijk die legertjes in Midden en Noord Afrika fiks mensen lynchen, en moet je bedenken, zonder de media hadden de zwarten in Afrika nog steeds eigenaren en waren ze slaven..

Nee, die mediarakkers, die zijn idd totaal onbelangrijk.. Ook op klein niveau he..

Maar in mijn eerdere post wil ik niet zeggen, dat je ze moet gaan hinderen, en dat je vervelend moet doen, maar je mag wel wat brutaliteit tonen, en niet KM's verder weg gaan staan.

|>

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Maasluip schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:19:Leed wat je niet ziet, daar heb je geen weet van en raakt je dus niet.
En als je er zelf geen last van hebt, dan is 't goed :o

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wijnands schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 08:49:
Ik zie regelmatig in de plaatselijke krantjes hier foto's staan waar m'n tenen van gaan krullen zo slecht vind ik ze. Dan denk ik bij mezelf dat ik dat beter kan. Nu wil ik wel 's de daad bij het woord proberen te voegen, kijken of ik gelijk heb.
Ik ben vaker op lokaties aan het werk waar ik o.a. mensen van ANP hun werk zie doen. Veelal hebben ze maar kort de tijd vanwege drukte. Ze krijgen een x bedrag per foto en dan moeten ze weer snel naar een andere lokatie/gebeurtenis om daar iets vast te leggen. Men vind het op redacties overigens niet interessant om net dát mooie plaatje te plaatsen dat iedereen heeft geschoten, maar juist die foto te bemachtigen dat wél de aandacht wekt, maar geen doorsnee één van duizend foto's is.

Daarnaast hoeft een foto met nieuwswaarde niet mooi te zijn, zolang deze maar genoeg verteld over de gebeurtenis.

En onsmakelijk is het natuurlijk wel om iemand die net z'n been is verloren onder de metro in beeld te brengen. Zoiets verwacht je niet. Bij foto's uit de frontlinie bij oorlogen is dat weer anders.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zo of je bent hééél streng katholiek (nofi) of je weet niet waar je het over hebt.

Heb je enig idee wat voor ondernemingen en instellingen er in de twin towers gevestigd waren? En als je dat zou weten, zou dit je mening veranderen?

Kop in het zand iemand :?

• simon
Het maakt toch niet uit wie er dood gaat? Elke moord is er een imho.. Beetje offtopic :p

|>

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Simon schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:16:
[...]

en dus boeit het geen fuck wat er met Kamal, Muhammed, Achmed of Ali. in Guantamo Bay gebeurt, wat er met mensen in Congo gebeurt, wat er in Afghanistan gebeurt etc etc, toch ver van m'n bed show he.. Journalistiek is er juist om 't leed wat je net niet weet zichtbaar te maken..
Ehm, dat zijn misstanden. Daar heb ik het toch niet over? Ik heb het over ramptoerisme.

En afgezien van die misstanden: waarom moet ik geïnformeerd worden over dat leed? Zijn er mensen die echt zeggen "oh, daar is een ongeval gebeurd, ik ga die mensen helpen" als ze over een ongeval in de krant lezen?

• simon
Ondanks dat dat offtopic is, ja, jouw invloed is gigantisch, ieder mens in NL boven de 18 met een een Nederlandse identiteit mag stemmen.. Het kop in zand steken gedoe van sommige mensen vind ik debiel en mateloos irritant, mag je best weten. Helemaal in een verglobaliseerde wereld is je rol groot.. Zelfs al denk je weinig te bereiken.

Daarnaast moet je goed het deel wat ik quote lezen, vind 't een walgelijke zin die je daar post

|>

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:47
lateef schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:27:
en wat is de toegevoegde waarde? je aanwezigheid is irritant voor de hulpverlenenden en de foto is ongelofelijk slecht.
Om even in te haken op de discussie. De foto op de helft van deze pagina over dat tram ongeluk.Als zoiets in de krant/internet staat met de kop. "Man dodelijk verwond door tramongeluk" Dan hoeft daar toch geen beeldend fotomateriaal bij? Ik bedoel, iedereen weet wel hoe dat eruit ziet toch? Stilstaande tram, lichaam en hulpdiensten. In mijn ogen is zo'n foto dus geen verduidelijking van de tekst maar puur sensatie om het bericht meer "waarde"mee te geven..

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Het spijt me bijzonder, maar ik denk dat het tijd is voor een slotje omdat er van ontopic-discussieren geen sprake meer is... Eigenlijk wel jammer, zeker omdat er een bepaalde potentie was...

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.