HDD kapot? samsung spinpoint T166

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 08:58
Hallo allemaal, ik was juist film aan het kijken op de pc, plots liep de pc vast, kon niets meer doen. heb hem gereset en nu kon ik dus nier meer booten. Hij kon mijn RAID Arrey niet meer laden. ik heb 2 samsung spinpoints t166 van 500gb (model: HD051LJ) in raid. Hij kon één van de 2 schijven niet meer vinden. als ik ze appart aansluit werkt er een wel nog, de andere niet meer. is deze nu dood? :s is nog maar een half jaartje oud. Ik heb de HD's bij alternate gekocht, geldt voor dit soort dingen garantie? zouden ze hem kunnen maken of zou ik een nieuwe krijgen.

Groetjes

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt er idd vanuit gaan dat hij dood is. Hetzelfde had ik vorig weekend. Ineens bleef de pc hangen en viel m'n RAID array continu weg. De array opnieuw aanmaken lukte dan nog wel, maar vervolgens viel het simpelweg weer uit. Dit was ook met de T166s van Samsung (van 6 maanden oud) op een ICH8r Controller.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:14
Er zit gewoon 24 maanden garantie op hoor.... had je toch heel simpel kunnen vinden denk ik.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als het ding kapot is heb je garantie ja, maar test t ding eens met de HDD test tool van Samsung.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

winwiz schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:18:
Er zit gewoon 24 maanden garantie op hoor.... had je toch heel simpel kunnen vinden denk ik.
Op deze disks zit 3 jaar garantie zelfs :)

• timofp
bedankt voor de al talrijke reacties, ja ik wist dat er garantie opzit, ik wist alleen niet of die hier ook op slaat, ik las op de website enkel productiefouten. Dus gewoon terug mee naar alternate gaan?

Van die testtool, kan ik nog testen als de pc de HD helemaal niet herkent, het BIOS ook niet.

groetjes

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

timofp schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:25:
bedankt voor de al talrijke reacties, ja ik wist dat er garantie opzit, ik wist alleen niet of die hier ook op slaat, ik las op de website enkel productiefouten. Dus gewoon terug mee naar alternate gaan?

Van die testtool, kan ik nog testen als de pc de HD helemaal niet herkent, het BIOS ook niet.

groetjes
Nee, dan houdt het op denk ik. Maar, vergeet niet : als bij Alternate blijkt dat de HDD goed werkt, rekenen ze 13,50 aan onderzoekskosten.

• timofp
Exorcist schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:26:
[...]

Nee, dan houdt het op denk ik. Maar, vergeet niet : als bij Alternate blijkt dat de HDD goed werkt, rekenen ze 13,50 aan onderzoekskosten.
Kan je bij alternate België ook rechtstreeks naar daar gaan ipv op te sturen? Iemand hier ervaring mee? ik vind er niks over op hun website.

Bedankt

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:12

eisbaer

Zie signature

Mijn HD051LJ was na één dag al stuk (P5K mobo,ICH9 chipset). Een rma aangemaakt en opgestuurd. Je vraagt je wel af of die spinpoints zo slecht zijn of dat het aan het mobo ligt.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

timofp schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:28:
[...]

Kan je bij alternate België ook rechtstreeks naar daar gaan ipv op te sturen? Iemand hier ervaring mee? ik vind er niks over op hun website.

Bedankt
Ik heb er ooit gewerkt, maar toen bestond het filiaal in Belgie nog niet. Maar, volgens mij wel hoor (net als Alternate Spanje).

Verwijderd

eisbaer schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:36:
Mijn HD051LJ was na één dag al stuk (P5K mobo,ICH9 chipset). Een rma aangemaakt en opgestuurd. Je vraagt je wel af of die spinpoints zo slecht zijn of dat het aan het mobo ligt.
ik heb zo het idee dat ze hier enorm populair zijn,dan zal je ook een grotere uitval krijgen lijkt me.
ik heb er 2,eentje ruim een half jaar en de andere net een week....ik hoop dat ze het jaren blijven doen :z

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Exorcist schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:26:
[...]

Niet als je er naar toe gaat ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sebazzz schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:25:
[...]

Niet als je er naar toe gaat ;)
Eh, jawel hoor. Als ze een product testen, en het blijkt niet defect, rekenen ze je toch echt die 13.50. En ik kan het weten ;)

• timofp
Bedankt voor de vele reacties, ik heb de HD intern aangesloten, dan werd hij niet herkent, daarna heb ik hem via Esata aangesloten en werd hij in windows ook niet herkend. De harde schijf begint wel nog gewoon de draaien als hij gevoed wordt en maakt geen raar geluid.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Klinkt als een professioneel verotte printplaat. Omruilen en je data kwijt zijn of een andere kapotte harddisk met goede printplaat gappen en overzetten maar je garantie kwijtraken.
Exorcist schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:27:
[...]

Eh, jawel hoor. Als ze een product testen, en het blijkt niet defect, rekenen ze je toch echt die 13.50. En ik kan het weten ;)
Nou, ik ook. :P Ik had GEIL(e) reepjes die niet goed werken in mijn ASUS bord maar het daar bij Alternate wel goed deden. Dus ik mocht nieuwe reepjes kiezen. Ik koos voor het duurdere OCZ PC2-6400 geheugen en behalve wat bijbetaling voor de prijs van het geheugen heb ik niks anders hoeven te betalen.

Toen was geheugen nog duur duurder :(

[ Voor 13% gewijzigd door Sebazzz op 31-12-2007 00:38 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• timofp
Ik heb naar Alternate Belgie gebeld en ik kan dus niet naar hun gaan met mijn product, het moet dus naar nederland voor de garantie. Dat wordt een lange trip.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

timofp schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:43:
Ik heb naar Alternate Belgie gebeld en ik kan dus niet naar hun gaan met mijn product, het moet dus naar nederland voor de garantie. Dat wordt een lange trip.
Je kunt ook kijken of je de disk direct kunt RMAen. Beetje lastig te vinden op de Samsung site, maar het kan wel.

• timofp
Heb vandaag een uitstapje naar nederland gemaakt, (ik woon in belgie) en ze hebben de HD omgeruild na dat ik men uitleg gedaan had, testen vonde ze zelfs niet nodig.

Bedankt voor de reacties, en dit topic mag gesloten worden.
Pagina: 1