zat zelf te denken aan een philips PCRW804K die 8x4x32 doet voor ƒ425,- maar aangezien ik een cd brandleek ben wil ik graag van jullie horen of dit wat is.
Verwijderd
Ik zou een paar tientjes meer uitgeven voor een 8x4x32 brander met een 4mb buffer ipv de 2mb van de Philips . Plextor/Sony/Acer/HP enz. , ze hebben er allemaal een en ze zijn eigenlijk allemaal wel redelijk van kwaliteit tegenwoordig .
Verwijderd
mijn brander is all oud hoor een philips 3610
2x2x6
langzaam he maar hij brandwel 85 min overburn nu jullie nog
niet slegt he voor deze oude gepensioneerde brander
2x2x6
langzaam he maar hij brandwel 85 min overburn nu jullie nog
niet slegt he voor deze oude gepensioneerde brander
Verwijderd
ik weet niet of het voor deze geld maar philips had dacht ik niet zo'n goeie reputatie op het gebied van cd branders..
gaan snel kapot ofzow...
zoals peejee zegt.. sony ,hp en plextor hebben toch de voorkeur
gaan snel kapot ofzow...
zoals peejee zegt.. sony ,hp en plextor hebben toch de voorkeur
>>>Welke cr brander moet ik kopen???
je moet plextor kopen
je moet plextor kopen
Verwijderd
Als je nog wat leesvoer zoekt over CD-branders:
http://www.cdmediaworld.com /
in de linkerkolom zit een link 'buying a cd writer'. Helpt je misschien iets op weg.
http://www.cdmediaworld.com /
in de linkerkolom zit een link 'buying a cd writer'. Helpt je misschien iets op weg.
Verwijderd
He renee
Hoest ermee jongen?
Hier alles goed.....
Ik heb net een nieuwe PC configuratie en de :
Plextor PlexWriter 8432T 8x4x32 IDE werkt hier prima
Hoest ermee jongen?
Hier alles goed.....
Ik heb net een nieuwe PC configuratie en de :
Plextor PlexWriter 8432T 8x4x32 IDE werkt hier prima
Verwijderd
LET OP !!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb z'n 804 van philips (8x4x32) maar die onder steunt niet alle cd-r's bij mij pakt die alleen philips cd's op 8 speed er rest (princo en that's write)op 2 speed!!!!!!!
ik heb z'n 804 van philips (8x4x32) maar die onder steunt niet alle cd-r's bij mij pakt die alleen philips cd's op 8 speed er rest (princo en that's write)op 2 speed!!!!!!!
Ik zou gaan voor een TEAC 58s, de best there is! Zeker met een stabiele scsi cd-rom en je kan branden tot je er bij neer valt 
Rush
/Don't shoot them, let them burn
Rush
/Don't shoot them, let them burn
tremble and despair for i am power!
Verwijderd
Plextor en Yamaha zijn de beste.
Koop gewoon de Yamaha 8424E. Fikt alles en neemt elke cd gewoon.
Koop gewoon de Yamaha 8424E. Fikt alles en neemt elke cd gewoon.
Verwijderd
Ik raad ook plextor of yamaha aan. Hp, sony en philips zijn excact hetzelfde binnenwerk en zuigen big aars.
Bijna alle binnenwerken zijn volgens mij van Sony!?
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Verwijderd
Een woord
PLEXTOR
welke maakt niet uit (ide,SCSI), ook snelheid is niet van toepassing. Zolang het Plextor is, is het altijd goed.
en btw: nee ik heb geen aandelen
PLEXTOR
welke maakt niet uit (ide,SCSI), ook snelheid is niet van toepassing. Zolang het Plextor is, is het altijd goed.
en btw: nee ik heb geen aandelen
Philips snel kapot?
Ik gebruik nu al 5 jaar een Philips CDD2000 (SCSI, 2x, no cdr-w) en dat ding wil gewoon niet kapot. 2x is voor mij prima, zit toch in een aparte PC. Dat ding heeft al veel CD's gemaakt en gaat nogaltijd prima.
Mocht ie er es mee ophouden (voorlopig nog niet hoop ik!) dan komt er een Plextor voor terug.
Ik gebruik nu al 5 jaar een Philips CDD2000 (SCSI, 2x, no cdr-w) en dat ding wil gewoon niet kapot. 2x is voor mij prima, zit toch in een aparte PC. Dat ding heeft al veel CD's gemaakt en gaat nogaltijd prima.
Mocht ie er es mee ophouden (voorlopig nog niet hoop ik!) dan komt er een Plextor voor terug.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Wat is veel?? Ik kon der maar iets van 1100 ofzo met die philips van mij... Na anderhalf jaar was ie naar de klote ofzo
De beste brander op dit moment is deze (plextor): http://www.eynstein.nl/a/558.html
IDE met Burnproof maar ja die kost dus wel 700 piek en dat moet je er maar net voor over hebben
voor iets minder is dit ook een goede brander (yamaha)
590 incl software, 550 excl software http://www.eynstein.nl/a/555.html of http://www.eynstein.nl/a/522.html
Wil je maar af en toe iets branden voldoet deze waarschijnlijk ook prima (acer) http://www.eynstein.nl/a/528.html
En nog even over eynstein, is gewoon een van de beste online winkels, lekker goedkoop en zeer goede service, kijk maar in de shopsurvey bij tweakers.net
IDE met Burnproof maar ja die kost dus wel 700 piek en dat moet je er maar net voor over hebben
voor iets minder is dit ook een goede brander (yamaha)
590 incl software, 550 excl software http://www.eynstein.nl/a/555.html of http://www.eynstein.nl/a/522.html
Wil je maar af en toe iets branden voldoet deze waarschijnlijk ook prima (acer) http://www.eynstein.nl/a/528.html
En nog even over eynstein, is gewoon een van de beste online winkels, lekker goedkoop en zeer goede service, kijk maar in de shopsurvey bij tweakers.net
Verwijderd
Als je het kan betalen, moet je gewoon lekker alles op SCSI nemen en net zoals ik de Plextor PXW124TS nemen. 32x12x4. Beter is er gewoon niet.
Ik ben zeer tevreden met mijn plex/plex combinatie. De vorige philips reeks, de 400 had problemen. Niet alle branders uit die reeks waren slecht! maar veel wel. Voor een scsi plex/plex combinatie ben je echter wel een hele klap geld kwijt. Een ide plextor werkt ook erg goed. Ik zou het sowiso bij plextor houden, die heeft bij mijn weten de laatste periode geen kromme producten geleverd, terwijl HP en Philips wel een aantal typen met grote nadelen op de markt heeft gebracht.
Succes met je aankoop!
Succes met je aankoop!
There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche
Nu even een zinnige reply:
Wat is de config van je systeem?
Daar hangt eigenlijk de keus SCSI/IDE vanaf. Heb je een P2 400 of hoger, dan kun je rustig voor IDE gaan, anders zou ik echt SCSI nemen. Ook een grote buffer is dan niet weg, of misschien zelfs de BURN-proof tech van plextor.
Hoeveel wil je ermee fikken?
Hiervanaf hang eigenlijk de snelheid. Af en toe fikken, dan is 4X voldoende. Als je er meer dan 2 per dag wilt fikken, dan zou ik minimaal voor een 8X gaan.
Wat wil je ermee fikken
Als je voornamelijk CD-R wilt branden, dan kun je gewoon een burner nemen die CD-RW op 4X doet ga je veel branden op RW (&bovenstaand==positief) dan zou ik misschien wel een 8X herfikker nemen.
Ga je exotisch doen?
Als je 80mm CD-R wilt branden dan kun je geloof ik beter niet voor plextor gaan, die kan die dingen niet lekker branden. Wil je bijv. CloneCD gebruiken, dan kun je beter geen Yamaha nemen, die ondersteund geen RAW write.
Conclusie: Zoals je ziet hangt de keus vooral af van wat je ermee wilt doen, en wat de config van je systeem is. Voor een stevig systeem, waarmee je af en toe wilt fikken (zeg max. 200 discs per jaar), geen exotische bussinesscards/80mm CD-R, en niet teveel geld uit wilt geven aan extra snelheid, dan is de Philips prima voor jou.
©2000, LongAnswers Inc.
Wat is de config van je systeem?
Daar hangt eigenlijk de keus SCSI/IDE vanaf. Heb je een P2 400 of hoger, dan kun je rustig voor IDE gaan, anders zou ik echt SCSI nemen. Ook een grote buffer is dan niet weg, of misschien zelfs de BURN-proof tech van plextor.
Hoeveel wil je ermee fikken?
Hiervanaf hang eigenlijk de snelheid. Af en toe fikken, dan is 4X voldoende. Als je er meer dan 2 per dag wilt fikken, dan zou ik minimaal voor een 8X gaan.
Wat wil je ermee fikken
Als je voornamelijk CD-R wilt branden, dan kun je gewoon een burner nemen die CD-RW op 4X doet ga je veel branden op RW (&bovenstaand==positief) dan zou ik misschien wel een 8X herfikker nemen.
Ga je exotisch doen?
Als je 80mm CD-R wilt branden dan kun je geloof ik beter niet voor plextor gaan, die kan die dingen niet lekker branden. Wil je bijv. CloneCD gebruiken, dan kun je beter geen Yamaha nemen, die ondersteund geen RAW write.
Conclusie: Zoals je ziet hangt de keus vooral af van wat je ermee wilt doen, en wat de config van je systeem is. Voor een stevig systeem, waarmee je af en toe wilt fikken (zeg max. 200 discs per jaar), geen exotische bussinesscards/80mm CD-R, en niet teveel geld uit wilt geven aan extra snelheid, dan is de Philips prima voor jou.
©2000, LongAnswers Inc.
You can't have everything. Where would you put it?
tweakerbee bedoelt zeker 80 minuten in plaats van 80mm?
Verwijderd
Applaus!
Dat zeg je weer goed!
Maar uhm, Tis ook nog wat je op die cd's zet, want uhm probeer maar niet met van die vago merken barnders/of cdr's PSX games te branden, laat staan DC games!
Maar uhm philips heeft daar geen problemos mee, uhm plextor ook niet echt, maar plextor doet soms raar als je gaat multiple branden, ja ik weet niet of ik het goed zeg, maar ik bedoel dat je gewoon met 2 of meer branders tegelijk gaat branden, hier op me werk faal ik gelijk, terwijl ik toch met scsi schijfen werk, dus dat me hd's te traag zijn betwijfel ik....
Maar uhm, ja philips is goed, behalve die pokke service van hun, stuur je je verotte of versleten
, brander trug, zeggen ze dat je hem de volgend weekend trug krijg, nou uhm 4 weken maken we er maar van, en uhm, sturen ze gewoon en nog verottere fikker op, dus ik pissed off, nu brandt ik met een mitsumi 4x, ook heel cheap, hijs ook niet echt een aanrader, maar jah voor 25,- zei ik geen nee! 
Maar ok we wijken af van de topic, dus ik hou het er maar bij, maar denk er wel eerst over na wat je er precies mee wilt, ok?
Dat zeg je weer goed!
Maar uhm, Tis ook nog wat je op die cd's zet, want uhm probeer maar niet met van die vago merken barnders/of cdr's PSX games te branden, laat staan DC games!
Maar uhm philips heeft daar geen problemos mee, uhm plextor ook niet echt, maar plextor doet soms raar als je gaat multiple branden, ja ik weet niet of ik het goed zeg, maar ik bedoel dat je gewoon met 2 of meer branders tegelijk gaat branden, hier op me werk faal ik gelijk, terwijl ik toch met scsi schijfen werk, dus dat me hd's te traag zijn betwijfel ik....
Maar uhm, ja philips is goed, behalve die pokke service van hun, stuur je je verotte of versleten
Maar ok we wijken af van de topic, dus ik hou het er maar bij, maar denk er wel eerst over na wat je er precies mee wilt, ok?
Pagina: 1