Toon posts:

audio via pc naar tv

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He hallo,

ik zit met een klein probleempje

ik heb een hdtv op mijn kamer staan met daarbij een pc en een boxenset, mn boxen staan op mn bureau bij mn pc en mn tv staat daar vrij ver vandaan. elke keer als ik een film ofzo wil kijke op de tv moet ik dus mijn boxen verplaatsen.

ik dacht dit te verhelpen doormiddel van een audio kabel (standaard kabel rood/witte stekkertjes). Echter wanneer ik mijn tv op een bepaald kanaal zet zoals av3/av4/tv dan werkt of het geluid of alleen het beeld.

Wanneer ik mijn tv instel op Component werkt alleen de audio die ik vanaf de pc afspeel op de tv
Wanneer ik mijn tv instel op RGB werkt alleen het beeld (dan zie ik gewoon mn bureaublad achtergrond als uitbreiding)

Is er iemand die hier raad mee weet?

alvast bedankt,

Stefan Warmerdam

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Beste Stefan. Welkom op GoT :D

Als eerste wil ik je even wijzen op enkele dingen. Als eerste: een groet is niet nodig en kun je dus achterwegen laten :)

Verder zul je ons iets meer info moeten geven. Wat voor een TV heb je, en hoe heb je je TV aangesloten op je PC (voor het beeld)?

Normaalgesproken heeft een TV voor de VGA en component aansluitingen losse audio ingangen. Kijk even in de manual waar deze zitten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
TV: LG 26LC2R

tv is aangesloten met een vga/dvi kabel

naar die uitgangen had ik idd ook al gekeken, het enige wat ik kan vinden is:

Component in
Variable Audio Out
AV in 3
AV in 4

Bij RGB in zit een vga slot (waar dus de vga kabel naar de pc inzit) maar ook 2 ingangen voor 2 kabeltjes, alleen zijn deze ingangen volgens mij niet voor de kabel die ik heb. maar de andere ingangen hierboven genoemt kan dit kabeltje wel in

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 23:56 ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Dikke kans dat een van die 2 een 3,5mm jack is voor de audio in :) Mijn Samsung LCD TV heeft precies hetzelfde, zit direct naast de RGB aansluiting.

Use the Search Luke...