Toon posts:

Device-ID van een SD kaart achterhalen hoe??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.909 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik achter de device-id van mijn sd kaart 2gb achterhalen?

heb al overal op internet gezocht wel gezien hoe die eruitziet en hoe die opgebouwt wordt maar niet waar ik hem terug kan vinden en of hoe?

Verwijderd

Topicstarter
iemand die dit toevallig weet?? zou graag verder willen kunnen.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
Je zou eens kunnen kijken met wat diagnoseprogramma's zoals SiSoft Sandra of Everest. Misschien dat daar ook jouw device-id bij zit.

Waarvoor heb je dit eigenlijk nodig als ik vragen mag?

offtopic:
Geduld is een schone zaak, je topic kicken binnen 24h is niet toegestaan...

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik denk dat je de device-id kunt achterhalen met een Palm Pilot en het bijgeleverde programma Card Info.
Op de PC zal dat niet lukken omdat je enkel de info van de kaartlezer kunt uitlezen.

Verwijderd

Topicstarter
dubbel post

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2008 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb helaas geen palm..

sisoft sandra kan dit helaas niet.. wel de performance maar niet de ID.

@fauna het gaat erom dat ik dit probleem graag wil fixen aangezien ik momenteel een virus heb op mijn laptop die de halve windows om zeep heeft geholpen... door een freeware programma die dus dat device id zou moeten kunnen achter halen.

de link die vermeld wordt werkt helaas niet. of in ieder geval ik vat dat niet gaat ook over een palm zo te lezen? ik heb helaas geen palm.

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog enig idee???

Verwijderd

@fauna het gaat erom dat ik dit probleem graag wil fixen aangezien ik momenteel een virus heb op mijn laptop die de halve windows om zeep heeft geholpen... door een freeware programma die dus dat device id zou moeten kunnen achter halen.
Wat kun je dan precies met het device ID?
Je kan toch ook gewoon een goed virusprogramma gebruiken (trent online, NOD32)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Ik vermoed dat je de unieke "Device ID" van je KAART wil achterhalen en niet van de bus van de SD kaart reader? (Card ID dus in feite)

Als iemand een Garmin navigator in jou buurt heeft (C3XX series zeker), gewoon die kaart erin pletteren, Garmin aanzetten, 15 seconden rechterboven hoek drukken en dan de 2e pagina (geen geintje)

Ik dacht in eerste instantie dat je hiervoor je ID wilde gebruiken ... maar jou verhaal ... heb ik nog NEVER NOOIT van gehoord ... even linux-liveCD'tje erin stouwen, SD kaart erin, en virusscannen maar ... maar wie ben ik :Y)

[geniaal mode]
Ubuntu 7.10 liveCD erin mieteren, opstarten, SD kaart erin rammen, rechtermuisklik op je SD kaartje, properties.

Ga dan naar de tab "DRIVE" en open tegelijkertijd Calculator.
In de DRIVE tab staat de "Serial", helaas in HEX.

Zet je Calculator op HEX mode en schrijf er alles in wat na de "0x" komt bij serial. Eenmaal alles ingevult, klik je op DEC e voila, je gezochte DEVICE ID is daar ;)
[/geniaal mode]

edit:
Heerlijk dat eromheen draaien, nu weten we nog steeds niet WAAROM jij die Device-ID wil hebben :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door LinuX-TUX op 02-01-2008 11:02 ]

Pagina: 1