Licht haperend beeld tijdens afspelen 720P materiaal

Pagina: 1
Acties:
  • 606 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• snowmanappie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03-2022
Mijn probleem is dat 720p films (h264 mkv) licht haperen als ik deze afspeel met VLC of MPC. In combinatie met purevideo, mijn p4 2.4 @ 2.8 en 6600gt is de cpu-belasting tussen de 30-60%. Geheugengebruik op 360 mb van de 1 gb. Het maakt niet uit of de bitrate van de film nu 4 of 8 mbit is, het lijkt wel alsof er constant lichte framedrops plaatsvinden. Vooral in scenes waar een overview wordt gegeven kun je duidelijk zien dat het beeld niet 100% vloeiend loopt. De films haal ik van mijn 500 GB externe Lacie schijf af. Er is verder geen viruscanner oid geinstalleerd. OS is net opnieuw geinstalleerd. Het lijkt mij niet te liggen aan de CPU (belasting is dik onder de 100%), niet aan de hdd (20 mbit over USB mogelijk dat ik) en niet aan het geheugengebruik.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen of nog beter, een oplossing voor dit probleem?

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Welk OS? Heb je het probleem ook als je vanaf je interne schijf afspeelt? Heb je nog andere spelers geprobeerd?

Oftewel: heb je zelf al wat gedaan of onderzocht? Op deze manier is het een beetje wild schieten ;)

[ Voor 49% gewijzigd door rodie83 op 30-12-2007 19:36 ]

• snowmanappie
rodie83 schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:35:
Welk OS? Heb je het probleem ook als je vanaf je interne schijf afspeelt? Heb je nog andere spelers geprobeerd?

Oftewel: heb je zelf al wat gedaan of onderzocht? Op deze manier is het een beetje wild schieten ;)
En nee, helaas helpt het niet als ik het vanaf mijn interne hdd afspeel.

Ik zou niet weten waar ik het zou moeten zoeken als het erop lijkt dat alles goed zit, maar het toch niet goed werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door snowmanappie op 30-12-2007 19:46 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 19:01
http://codecpack.nl/coreavc1500.exe

Dat installeren. En geen VLC gebruiken, de x264 decoder die in VLC zit is slecht. Let er even op dat de prioriteit goed staat (even controleren bij rechtermuisknop > Filters of daar CoreAVC staat).

[ Voor 62% gewijzigd door MarcoC op 30-12-2007 19:49 ]

• snowmanappie
MarcoC schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:47:
http://codecpack.nl/coreavc1500.exe

Dat installeren. En geen VLC gebruiken, de x264 decoder die in VLC zit is slecht. Let er even op dat de prioriteit goed staat (even controleren bij rechtermuisknop > Filters of daar CoreAVC staat).
Ik had coreAVC 1.3 geinstalled en later Powerdvd 7.3. Met de laatste werkte purevideo wel ipv niet, dus deze gebruik ik nu icm MPC

• MarcoC
PureVideo met x264-bestanden helpt alleen met een 8500GT of 8600GT. Heb je niet 1 van die 2 kaarten, dan is CoreAVC de beste oplossing.

Dus:
1. PureVideo helpt niet met jouw videokaart.
2. Je bent aangwezen op softwarematige decoders, en CoreAVC is veruit de snelste softwarematige decoder.

• snowmanappie
MarcoC schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:13:
PureVideo met x264-bestanden helpt alleen met een 8500GT of 8600GT. Heb je niet 1 van die 2 kaarten, dan is CoreAVC de beste oplossing.

Dus:
1. PureVideo helpt niet met jouw videokaart.
2. Je bent aangwezen op softwarematige decoders, en CoreAVC is veruit de snelste softwarematige decoder.
Bedankt voor je antwoord, maar hier: http://www.nvidia.com/doc...eo_Product_Comparison.pdf staat toch dat het weldegelijk zou moeten werken? Mijn gevoel zegt dat het ook werkt als ik een film afspeel, zowel wat betreft CPU-ontlasting als GPU-belasting (Ik zie in Rivatuner dat mijn gpu-core op 'game-snelheid' gaat lopen) of werkt er dan iets anders mee?

• MarcoC
snowmanappie schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:25:
[...]

Bedankt voor je antwoord, maar hier: http://www.nvidia.com/doc...eo_Product_Comparison.pdf staat toch dat het weldegelijk zou moeten werken? Mijn gevoel zegt dat het ook werkt als ik een film afspeel, zowel wat betreft CPU-ontlasting als GPU-belasting (Ik zie in Rivatuner dat mijn gpu-core op 'game-snelheid' gaat lopen) of werkt er dan iets anders mee?
Klopt, maar in de praktijk scheelt het enkele procenten, en dat terwijl je tientallen procenten winst kan boeken met CoreAVC. Bij de 8500GT en 8600GT zie je wat meer vinkjes staan, en daar waar die vinkjes staan betekent dat dat je het decoderen van h264/x264 materiaal volledig aan de GPU over kan laten.

Het kan zijn dat het iets beter lijkt met PureVideo, maar met CoreAVC boek je zeker weten het beste resultaat.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer BSPlayer eens, de player (en codecs) kunnen veel schelen in performance.

• MarcoC
De speler maakt doorgaans niks uit, ze gebruiken bijna allemaal de geïnstalleerde DirectShow-filters van je systeem. BSplayer heeft alleen wel een ingebouwde DivX/XviD-codec, maar daar heb je nu niks aan.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MarcoC schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:49:
De speler maakt doorgaans niks uit, ze gebruiken bijna allemaal de geïnstalleerde DirectShow-filters van je systeem. BSplayer heeft alleen wel een ingebouwde DivX/XviD-codec, maar daar heb je nu niks aan.
Ik merk nochtans met BSPlayer dat het net even wat lekkerder loopt dan met VLC of Media Player.

• MarcoC
Zoals ik zei: VLC gebruikt z'n eigen codecs en dat kan dus wel verschillen, met MPC zou je geen verschil moeten merken.

Sorry, maar dit soort subjectieve opmerkingen als "ik merk dat dit net ff wat lekkerder loopt" is nergens op gebaseerd en zal de TS ook weinig helpen als hij niet gewoon probeert wat ik zeg. Het klinkt misschien arrogant, maar als de TS doet wat ik zeg zijn zijn problemen opgelost. Als bewijs zijn er honderden mensen op internet die met CoreAVC probleemloos dit soort bestanden kunnen afspelen.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MarcoC schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:23:
Zoals ik zei: VLC gebruikt z'n eigen codecs en dat kan dus wel verschillen, met MPC zou je geen verschil moeten merken.

Sorry, maar dit soort subjectieve opmerkingen als "ik merk dat dit net ff wat lekkerder loopt" is nergens op gebaseerd en zal de TS ook weinig helpen als hij niet gewoon probeert wat ik zeg. Het klinkt misschien arrogant, maar als de TS doet wat ik zeg zijn zijn problemen opgelost. Als bewijs zijn er honderden mensen op internet die met CoreAVC probleemloos dit soort bestanden kunnen afspelen.
Heb je 100% gelijk in hoor, ik spreek je niet tegen :)

• snowmanappie
Na het verwijderen van Powerdvd 7.3 en het installeren van coreavc 1.5 loopt mijn 720P film inderdaad wel soepel. Wel jammer alleen dat purevideo nu niet meer mee werkt. Kon ik eerst nog net 1080P films afspelen mbv Purevideo, de cpu belasting blijft dan onder de 100%, nu zit ik te vaak op 100% waardoor het beeld meer hapert. Blijkbaar kan Purevideo wel werken door de avc-codec van PowerDVD. Is er geen manier om purevideo te laten werken met CoreAVC 1.5 onder MPC?

• snowmanappie
snowmanappie schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:46:
Na het verwijderen van Powerdvd 7.3 en het installeren van coreavc 1.5 loopt mijn 720P film inderdaad wel soepel. Wel jammer alleen dat purevideo nu niet meer mee werkt. Kon ik eerst nog net 1080P films afspelen mbv Purevideo, de cpu belasting blijft dan onder de 100%, nu zit ik te vaak op 100% waardoor het beeld meer hapert. Blijkbaar kan Purevideo wel werken door de avc-codec van PowerDVD. Is er geen manier om purevideo te laten werken met CoreAVC 1.5 onder MPC?
Heeft niemand een idee nee?

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 22:06

Qris

Captain Obvious

Ik zou eens naar deze player kijken: KMPlayer

Deze stelt mij in staat om op mijn 1,7Ghz Pentium M 720p films vloeiend te spelen. Je hebt verder geen codecs nodig, gewoon de ingebouwde Haali's codec selecteren.

Succes

Deze ruimte is te huur

• MarcoC
Je processor is te langzaam, helaas.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31
ik ben ook aan het pielen om 720p / 1080p materiaal vloeiend op mijn oude p4 af te spelen.
Nou wilde ik ook coreavc uitproberen... op www.coreavc.com staat dat die $8 kost.

Maar hier staat die gratis is http://codecpack.nl/coreavc.htm

Is dit een betrouwbare link? Het ziet er nl niet uit als een warez site
(link staat al eerder in dit topic genoemd)

[ Voor 10% gewijzigd door DarkChylde op 08-02-2008 10:00 ]

Pagina: 1