Toon posts:

Intel(R) G965 Express Chipset kan hier een core 2 quad op ??

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heb lang zitten zoeken, maar dit wat ik op de intel site vond is nog niet duidelijk:

Supports the Intel® Core™2 Duo processor with Intel® Virtualization Technology±, Intel® Pentium® D processor 900Δ, Intel® Pentium® 4 processor with Hyper-Threading (HT) Technology† and all other Intel® processors using the LGA775 socket.

Dus je zou denken dat ie een quad core zou moeten ondersteunen, toch ?

Zit nu een core2duo 6300 op (1.8ghz 4mb cache)

bij voorbat dank,

Peppy

Verwijderd

een 965 chipset support alle C2D's en quads met een 1066 fsb, en volgens mij kunnen een aantal moederborden met een 965 zelfs ook nog wel de nieuwere core2's met de 1333Mhz fsb ondersteunen.

gewoon even het plankje opzoeken op de site van de fabrikant (dus niet op de intel site) en kijken of het boord de nieuwe ondersteund of alleen de oude 1066fsb

*vaak is er alleen een bios update nodig om een 1333 op een 965 chipset te laten draaien (dit was in ieder geval zo bij mijn Asus P5B*

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:48
Bij G965 is dit niet het geval, daar kom je gewoon niet verder mee dan 1066MHz FSB. Heb mijn plankje al vervangen voor een G33 bordje omdat ik een Q9450 wil kunnen draaien (en omdat ik toch een mobo tekort kwam).

Enige optie voor de TS wordt dan een Q6600 :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nu heb ik de keuze:

Core2quad 6600(2,4ghz) voor 215 eurie of Core2duo e6700(2,67ghz) voor 275 eurie.

Heb ik wat aan die quad?? is ie met 2,4 ghz sneller als die c2d op 2,67 ghz ?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:36
Hij is per core trager, dus apps die er geen gebruik van maken zullen iets trager werken op de Quad. Echter maakt hij gehakt in de gevallen waar 4 cores kunnen worden gebruikt. Verder zul je het verschl nooit merken bij apps die er geen gebruik van maken. En dan nog het verschil in prijs. Eitje dus, de Quad nemen.