Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Subversion] Can't open file '/path/to/db/revs/0'

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 22:25
Ik heb al enkele maanden een subversion server draaiende op SuSE Linux. Hierin heb ik ondertussen al een aantal repository's aangemaakt met het svnadmin command.

Nu wou ik een nieuw project toevoegen, maar opeens krijg ik een error bij het volgende commando: svnadmin create /path/to

svn: Can't open file '/path/to/db/revs/0': No such file or directory

/path/to is het pad dat ik meegeef. Ik heb al een tijdje op Google gezocht zonder resultaat. Weet iemand hier waar ik fout ga? De subversion daemon draait nog gelijk het hoort, want andere projecten kan ik gewoon bereiken en alles doen wat nodig is.

PS:
  • De HDD zit niet vol
  • Ik ben aangemeld als root

Everything is possible if you really want it.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:10
-> DTE

https://fgheysels.github.io/

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Waarschijnlijk heeft de svn user (waaronder de svn daemon draait) geen rechten tot /path/to. Probeer het eens met 'svnadmin create /tmp/svntest'

If it isn't broken, fix it until it is..

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11 19:37

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Als je svnadmin draait, doe je dat onder je huidige user en heeft dit niks met de svn daemon te maken. Waarschijnlijker is dus, dat je huidige user daar geen rechten heeft.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Nick_S schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:01:
Als je svnadmin draait, doe je dat onder je huidige user en heeft dit niks met de svn daemon te maken. Waarschijnlijker is dus, dat je huidige user daar geen rechten heeft.
Hij voert svnadmin als root uit. Nu moet je wel heel rare fratsen hebben uitgehaald als root ergens geen rechten voor heeft.

Daarom gaf ik het advies om een svn repository in /tmp aan te maken. Gaat dit ook fout, dan is er iets niet in order met het svnadmin programma zelf. Aangezien de melding revs/0 komt, vermoed ik dus dat svncreate via een svn daemon draait en niet standalone.

If it isn't broken, fix it until it is..

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11 19:37

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Niemand_Anders schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:03:
[...]

Hij voert svnadmin als root uit. Nu moet je wel heel rare fratsen hebben uitgehaald als root ergens geen rechten voor heeft.

Daarom gaf ik het advies om een svn repository in /tmp aan te maken. Gaat dit ook fout, dan is er iets niet in order met het svnadmin programma zelf. Aangezien de melding revs/0 komt, vermoed ik dus dat svncreate via een svn daemon draait en niet standalone.
Ik had over die laatste regel heen gelezen. Hmm, dan zou het inderdaad raar zijn. Worden er in de "/path/to" eigenlijk wel bestanden aangemaakt?

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Pagina: 1