Foto 1/4 goed en 3/4 grijs

Pagina: 1
Acties:

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-01 20:52
hallo,

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een foto rechtstreeks geopend vanaf mijn geheugenkaart in mijn cardreader.
Tijdens het laden liep het standaard programma van windows om jpg's te openen vast.
Als ik nu de foto open dan lukt dat wel gewoon. Echter, het bovenste 1/4 is goed alleen de onderste 3/4 is helemaal grijs dus op een of andere manier corrupt.
Heeft iemand een idee hoe ik dit weer zou kunnen fixen of gaat dat niet meer lukken?
Graag jullie mening/ideeen hierover!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De foto die op je PC staat, is dus defect (want slechts deels overgezet). Probeer nogmaals de foto van de kaart over te halen?
Formateer daarna de kaart even opnieuw in je camera, het klinkt een beetje alsof hij de geest aan het geven is. Of je hebt eenmalig domme pech gehad.

This footer is intentionally left blank

• The Medic
Nee, normaliter kopieer ik het ook altijd. Dan heb ik altijd nog het origineel op het kaartje voor als het mis gaat. Maar ditmaal opende ik de foto OP het kaartje. Er staat dus geen file op mijn pc enkel op het kaartje en die geeft dus dat rare beeld van 1/4 goed en 3/4 fout. En als ik hem kopieer naar mijn pc maakt het niets uit, de foto blijft hetzelfde. Ook de foto openen in andere programma's heeft geen effect. Ik denk dan ook dat het kaartje nog wel goed is maar dat het inderdaad pech was dat dat programma vastliep tijdens het openen van de foto

Verwijderd

Klinkt als een corrupte kaart. Ik heb dat ook wel eens gehad. Beetje heel erg balen, maar tja, zo is het leven.

In de tijd van filmpjes ook wel eens een gebroken film of onverklaarbaar verkeerd belichte foto's. Ik ga met ajhaverkamp mee. Kopieer alles naar je PC en daarna de kaart in je camera opnieuw formatteren.
Vraag me niet waarom, maar zo nu en dan moet je je kaarten gewoon eens formatteren in je camera, anders gaan ze gekke dingen doen. (Dat is tenminste mijn ervaring.)

En nee, niet meer te redden. (Waarschijnlijk liep de viewer vast omdat het plaatje corrupt is en is het niet zo dat het plaatje nu corrupt is omdat de viewer vast liep.)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 19:04 ]

• The Medic
mmmm ok, dan moet ik dat iig maar even doen lijkt me.
Maar is er iemand bekend met een programma die mogelijk corrupte filetjes nog kan redden of is een dergelijk programme een gat in de markt 8)

Verwijderd

Ik ken zo een programma niet. Echter ik weet ook niet of het in dit geval mogelijk is. Het is best mogelijk dat de informatie in het bestand nu gewoon bestaat uit alleen maar kleurcode 125,125,125(of zo iets). Tja, dan ben je gewoon de pisang zeg maar.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 19:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Ik zou het kaartje eerst nog eens proberen uit te lezen via de camera. Dus camera met USB aansluiten op de PC en daarmee de bestanden naar je PC kopieren. Ik heb de ervaring met een HP camera dat de foto's via een cardreader niet goed waren, maar via een usb-kabel op de camera zelf wel.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56

Zoefff

❤ 

The Medic schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:12:
Ook de foto openen in andere programma's heeft geen effect.
Welke "andere programma's" heb je al geprobeerd? Ik weet dat IrfanView, Photoshop en The Gimp bijvoorbeeld veel coulanter om gaan met corrupte jpg's, en er misschien dus nog wel wat nuttige data uit kunnen halen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1