Zoals de titel al zegt herkent mijn bios mijn Samsung HD250HJ SATA-II schijf niet tot ik de pc reset. Dit was tot voor kort geen probleem, tot ik besloot om de oude 40GB IDE-schijf eruit te halen omdat deze het systeem nogal bottleneckte.
Omdat de schijf zgn. jumperfree is kan ik m ook niet met een jumper in SATA-I modus dwingen. Dit moest wel bij de Samsung SP2504C die ik een jaar geleden nog in dit systeem had, maar die nu verhuist is naar een andere pc. De SP2504C werd overiges wel altijd in een keer herkent door het bios.
Ik heb in het verlede al wel eens een biosupdate geprobeerd, maar ondanks dat ik de aanwijzingen van Asrock op de voet volgde lukte het niet
Specs:
ASrock K7VT4Apro
AMD sempron 2800+
Kingston 512MB ram
Ati 9700Pro
Creative Soundblaster Audigy 2
Samsung HD250HJ
OEM DVD-drive
Omdat de schijf zgn. jumperfree is kan ik m ook niet met een jumper in SATA-I modus dwingen. Dit moest wel bij de Samsung SP2504C die ik een jaar geleden nog in dit systeem had, maar die nu verhuist is naar een andere pc. De SP2504C werd overiges wel altijd in een keer herkent door het bios.
Ik heb in het verlede al wel eens een biosupdate geprobeerd, maar ondanks dat ik de aanwijzingen van Asrock op de voet volgde lukte het niet
Specs:
ASrock K7VT4Apro
AMD sempron 2800+
Kingston 512MB ram
Ati 9700Pro
Creative Soundblaster Audigy 2
Samsung HD250HJ
OEM DVD-drive
Kalm aan! En rap een beetje!