Toon posts:

asus P5VDC MX wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
help, mijn asus P%VDC MX wil niet opstarten. volgens mij heb ik alles al geprobeerd.

ik heb dit moederbord in 2 systemen. eentje werkt, de andere (nog) niet... Wat heb ik al gedaan:

als eerste de topic hier gelezen en ook de probleemwijzer...
kabels allemaal zo aangesloten zoals ze ook in de werkende pc zitten.
geheugen verwijderd en teruggestopt
videokaart vervangen
CPU opnieuw geinstalleerd...

Wat me opvalt is dat alles hoorbaar en zichtbaar lijkt te werken: alle fans draaien en ik hoor ook de HD opstarten. de cd drives hebben ook spanning. Het lampje op het mobo brandt ook...
ALLEEN: in de werkende pc hoor ik bij opstarten 1 biep, in het niet werkende hoor ik niets....

help, ik weet het nou niet meer.... 8)7

oja, en bij voorbaat _/-\o_ _/-\o_

Jaap

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Makkelijk dat je eenzelfde systeem hebt. Zet net zolang onderdelen over totdat je de veroozaker hebt (voeding, geheugen (dus niet alleen verwijderen en terugstoppen), CPU enz.) . Succes en welkom op GoT.

Verwijderd

Topicstarter
hee Exorcist, hartstikke bedankt. ik ben in ieder geval een stapje verder gekomen...
Waarom precies weet ik niet, maar het mobo begon pas te piepen toen ik de processoren had verwisseld. Waardeloze manier trouwens hoe die koeling erop zit vastgemaakt, maar goed.
Toen begon 'ie opeens een keer te piepen (1 piep is goed bij asus). Nu krijg ik alleen nog maar dat 'ie steeds maar opnieuw opstart. ik zie eerst het XP opstartschermje en dan even een zwart scherm. vervolgens flitst een blauw scherm met witte letters voorbij en start het mobo opnieuw op... Geen idee wat er op dat blauwe scherm staat, het vliegt voorbij...

Volgens mij heb ik hierover een topic gelezen, dus ik ga ff zoeken...

kan ik volstaan met een nieuwe schone xp installatie???

alvast bedankt

Jaap