Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny
Zoals je ziet, genoeg vragen nog die even beantwoord moeten worden voordat we een zinnig antwoord kunnen geven.
Hoempapaaa Holladiejeej.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
sorry voor de late reactie maar het zit zo ..
ik draai OsX 10.5.1 ( leopard ) en de langzame filetransfers zijn in meerdere gevallen
en bij meerdere verschillende personen die OsX maar ook windows draaien.
bijvoorbeeld:
ik verstuur van mijn macbook pro ( leopard ) met msn over internet naar iemand anders met een macbook ( leopard ) een bestand en het gaat het met een 2-5 kb/s. ( ik heb een 6 down 876 up - hij heeft een 4 down 512 up )
ik verstuur over het LAN via msn van de ene macbook pro ( leopard ) naar een andere macbook ( leopard ) een bestand en wederom een 2-5 kb/s. ( nu zou je dit kunnen verklaren dat sinds WLM 8xx het protocol ervoor zorgt dat alle filetransfers over msn server worden gerouteerd ipv van rechtstreeks naar elkaar maar dan nog gaat het niet op qua snelheid gezien het wifi lan over toch minimaal wel 10 mbit up/down gaat ).
ik verstuur over msn met mijn macbook pro ( leopard ) naar een laptop met windows een bestand en het gaat met een 2-5 kb/s.
ik verstuur over het LAN via filesharing een bestand van 88 MB van een macbook ( leopard ) naar een macbook pro ( leopard ) en de filetransferrate is super instabiel spring van 15 kb/s naar 140 kb/s naar 700 kb/s naar 5 kb/s naar 8 kb/s naar 1MB/s .. uiteindelijk duurt het versturen net geen 2 minuten voor 88 MB. ---> dat is toch aardig langzaam zou ik zeggen?
mischien dat iets meer kijkt geeft op de problematiek?
meer info als nodig uiteraard ..
Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny
als ik twee winXP laptops pak dat is dit probleem er niet.Tiiim schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:50:
voor msn de juiste poorten geforward?
maar nee heb geen poorten geforward omdat mijn firewall niet aanstaat in OsX en dus alle packets geaccepteerd worden.
De router draait ook zonder firewall optie en laat dus ook alles door.
ik ben echt clueless?
Hier stond achterhaalde informatie…
ik was al bang dat het zoiets zou zijn .. best gek dat het dan niet kan aangezien de mac msn ook dezelfde protocol gebruikt om data te transporteren ..maargoed ik had al zon vermoeden dat het daaraan zou liggen inderdaad .. mischien wel handig als ik zou weten wat het precies is ..DiGiSTORM_ schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:55:
MSN kun je vergeten, de Mac clients kunnen geen snelle file transfers, op geen enkele manier. Via filesharing zou natuurlijk wel goed moeten werken. Heb je al gekeken of er geen andere netwerken op hetzelfde kanaal zitten? Het lijkt erop dat je veel storing hebt, omdat je snelheid zo schommelt.
wat betreft mijn netwerk .. het zit als enige in zijn channel .. de andere 4 hebben zitten allemaal 3 of 4 channels uit de buurt .. dus dat is het ook niet ...
voor wat betreft file transfers via mac msn .. ik mail ze maar tegenwoordig want dat gaat dus wel goed ..
uploaden van een bestand gaat namelijk wel gewoon snel ..
Thahype
[ Voor 5% gewijzigd door ThaHyp3 op 31-12-2007 01:25 ]
ik zie even niet welke relevante info je wilt weten betreffende mijn setup.Q schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:41:
Je geeft veel te weinig informatie over je setup om je te kunnen helpen. Indirect, omdat je over channels praat, geef je aan dat je een draadloze setup hebt. Hoe ziet die er uit?
maar om toch even wat van info te voorzien ..
heb een zyxel prestige router en werk over het Lan via wifi met 128 bits WEP security.
zoals eerder vermeld staat er geen firewall aan die intern packets screened. Ook op de macbook pro
staat er geen firewall aan die packets screened.
volledig open netwerk met intern geen security.
Maar dit was al duidelijk in voorgaande posts.
Welke info zou je graag willen zien om te helpen dan?
Verwijderd
zo wilde ik een keer een muziek mapje kopieren van mijn macbook met leopard van ongeveer 300 mb...
nu zou je zeggen dat dat toch wel met een paar minuten klaar zou zijn, maar echt 1,5 uur!!
dat wil zeggen 3 mb per minuut! en dat is wel erg raar en traag in mijn opzicht
extra info(ik ben zelf DMZ)
Enige wat ik heb kunnen vinden op het net is dat men weet dat filetransfers over msn met MAC messenger gewoon niet snel gaat. Ondanks het gebruik maak van dezelfde protocol om bestanden over te brengen als met een windows messenger, is het toch vreselijk traag en instabiel. Zal me niets verbazen als MS het opzettelijk heeft gedaan, maargoed speculaties zijn speculaties.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:25:
Ik heb ditzelfde probleem met netwerk zendingen.
zo wilde ik een keer een muziek mapje kopieren van mijn macbook met leopard van ongeveer 300 mb...
nu zou je zeggen dat dat toch wel met een paar minuten klaar zou zijn, maar echt 1,5 uur!!
dat wil zeggen 3 mb per minuut! en dat is wel erg raar en traag in mijn opzicht
extra info(ik ben zelf DMZ)
In jouw geval is het wel gek want als ik file upload via ftp of bijvoorbeeld gewoon naar een webmail client dan gaat het wel gewoon snel. Ook als ik files overgooi over het LAN direct via filesharing dan gaat het ook snel. Ik kan het alleen simuleren met MAC Messenger.
Wat heb je al getest?ThaHyp3 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:42:
[...]
ik zie even niet welke relevante info je wilt weten betreffende mijn setup.
maar om toch even wat van info te voorzien ..
heb een zyxel prestige router en werk over het Lan via wifi met 128 bits WEP security.
zoals eerder vermeld staat er geen firewall aan die intern packets screened. Ook op de macbook pro
staat er geen firewall aan die packets screened.
volledig open netwerk met intern geen security.
Maar dit was al duidelijk in voorgaande posts.
Welke info zou je graag willen zien om te helpen dan?
- B of G draadloos netwerk?
- Latency met ping?
- Afstand tussen de systemen?
- getest met verschillende protocollen
- Met wat voor systemen test je? Macs of ook met pc?
Een goede manier om tussen twee systemen te testen of de verbinding fysiek ok is, is het programma "iperf". Om dit te installeren heb je wel macports nodig en moet xcode geinstalleerd zijn.
Dit geldt ook voor de andere mensen die een dergelijk probleem hebben. Dit gaat natuurlijk niet over het MSN verhaal maar over lokale transfers.
Verwijderd
blijft alsnog heel traag gaan, netwerk instellingen zijn goed, alleen bestandsuitwisseling van mac naar windows gata ook belachelijk traag...
misschien moeten beide partijen eens de hand schudden en hier op werken om dit te versoepelen
-Netwerk draait op mixed mode.Q schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:15:
[...]
Wat heb je al getest?
- B of G draadloos netwerk?
- Latency met ping?
- Afstand tussen de systemen?
- getest met verschillende protocollen
- Met wat voor systemen test je? Macs of ook met pc?
Een goede manier om tussen twee systemen te testen of de verbinding fysiek ok is, is het programma "iperf". Om dit te installeren heb je wel macports nodig en moet xcode geinstalleerd zijn.
Dit geldt ook voor de andere mensen die een dergelijk probleem hebben. Dit gaat natuurlijk niet over het MSN verhaal maar over lokale transfers.
-latency van ping is over lan 10ms<
-afstand tussen de systemen is niet van belang lijkt me. de afstand van de systemen tot aan de AP is minder dan 10 meter.
-zoals eerder vermeld getest met meerdere protocolen en het lijkt erop dat MAC messenger het probleem veroorzaakt van langzame transfers.
-zoals eerder vermeld getest met pc's en macs.
aangezien , zoals eerder vermeld, filetransfers over filesharing tussen macs of tussen mac en PC op het LAN wel goed gaan. lijkt de verbinding fysiek in orde.