Vista en XP Pro -> Netwerk probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik zit met een probleem waar ik al een hele tijd mee aan het stoeien ben..

IPV het onveilige "simple sharing" te gebruiken ( waar iedereen in je netwerk kan kijken) heb ik dat uitgeschakeld.

Mijn Vista pc:
PC Naam = Don
Workgroup = DON-NETWORK

Mijn XP Pro Pc.
Pc Naam = DonServer
Workgroup = DON-NETWORK

Als ik vanuit mijn vista pc verbinding maak met een folder share op XP dan kom ik er gewoon in zoals dat hoort ( zolang ik Iedereen in de lijst van machtigingen laat staan)
Haal ik echter "Iedereen" weg en zet ik er een gebruiker account in ( zoals aangemaakt op beide pc's) , dan kan vista geen verbindingen maken met de shared folder.

Beide pc's hebben een account met hetzelfde Username en Wachtwoord... (ik heb op een derde pc als even getest (windowsxp) en vanuit daar kwam ik er wel gewoon op toen ik dat account even had aangemaakt op die pc.

Wat is de volgende stap die ik kan proberen? - Ik ben niet zon grote netwerk kenner , en begrijp het nu even niet meer.

Heb mijn xp pc opgezet zoals in deze guide beschreven http://www.practicallynet...haring/05createshares.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Donster op 30-12-2007 15:55 ]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-03 15:56

allure

Titaan fase 2/3

Hebben de gebruikers ook dezelfde rechten? Op beide pc's?

• Donster
ja ze hebben allebei zelfde rechten .. ik heb zelfs al even beide accounts volle admin rechten gegeven , en in machtigingen alles inc full control nog aangezet om óok' dat nog even te testen .. maar zelfde verhaal..

Nu vind XP de (test) shares op Vista ook niet.... sterker nog hij vind de hele vista comp geeneens terwijl hij dat beneden ( comp3) wel doet...
Firewall en alle andere onzin zijn allemaal afgeschoten , ( maar aangezien comp beneden hem wel vind is dat het zoviezo niet)

[ Voor 89% gewijzigd door Donster op 30-12-2007 16:34 ]

• Donster
Opeens doet hij het ^^ , wazig ... hoe dan ook geen idee waar het aan lag.