Features voor forum (forumsoftware)

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 15:47
Ik ben samen met een paar goeie vrienden bezig met een forum (forumsoftware). De basics zijn zo goed als af, maar nu zijn we dus opzoek naar extra features, zodat ons forum net even iets anders is dan de meeste andere forums. Het forum is gedaan met PHP en MySQL.

Nu zoeken we dus leuke en speciale features, die je mist op andere forums, of niet vaak tegenkomt, maar wel bevallen. We hebben al wat ideetjes, maar we willen graag weten of jullie nog wat leuke features weten die jullie graag in een forum willen hebben. We schrijven de forumsoftware zelf, dus het moet zowel aantrekkelijk zijn voor de poster, modjes en eventuele kopers, maar wel haalbaar zijn.

Alle ideeen zijn welkom, van registratie instellingen tot lay-out en van gebruiksvriendelijkheid tot controlemenu voor de adjes en modjes.

Graag jullie "features" :)

Alvast bedankt.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
wat ik bij mijn software heb voor 'speciale features' zijn (kleine greep)

Actieve Topics
Favoriete Topics
Favoriete Forums
Online User Lijst voor de modjes.. met locatie, ip ed.
ennuh.. ff denken hoor..
mogelijkheid om een topic ondersteboven te laten zien..

heb je hier wat aan?

Verwijderd

Lees fe feature list van een aantal bestaande forums:
- www.vbulletin.com
- www.infopop.com
- www.phpbb.com
- www.ultratopics.nl
- www.yapbb.net

• ConZito
Op woensdag 14 februari 2001 21:18 schreef CoDeR het volgende:
Lees fe feature list van een aantal bestaande forums:
- www.vbulletin.com
- www.infopop.com
- www.phpbb.com
- www.ultratopics.nl
- www.yapbb.net
Ik ga daar wel even rondneuzen thanks, DiSi jij ook bedankt :)

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
ik geloof dat ik al best vaak instant message voorbij heb horen komen..

• ConZito
Op woensdag 14 februari 2001 21:30 schreef PlayR het volgende:
ik geloof dat ik al best vaak instant message voorbij heb horen komen..
Soort van berichtjes voor elkaar achterlaten, soort mini mail service id. Kan opzich wel handig zijn, maar lijkt me dan alleen echt nuttig voor modjes, kweet niet of gebruikers daar nou echt zoveel mee opschieten. Moet ik even over nadenken, adjes en modjes iig een goed idee.

* ConZito is nu ff op die andere forums rondneuzelen :)

• Janoz
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je dan de berichtjes implementeerd, doe er dan ook een ignore user functie bij zodat je irri spammers kunt weren :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topic Counter
en idd ff private messages (of andere leuke naam), scheeld weer ge-icq!!!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb een instant message module gemaakt voor asp/sqlserver ben helaas me database kwijt geraakt :) als je wilt kan ik je wel vertellen hoe je het opzet want het is opzich vrij eenvoudig

• Janoz
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat je een toggle op een topic kunt zetten zodat je een bericht krijgt zodra dit topic een nieuwe reactie heeft.. Via ICQ of de instant messegner module

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ConZito
Op woensdag 14 februari 2001 23:10 schreef Janoz het volgende:
Dat je een toggle op een topic kunt zetten zodat je een bericht krijgt zodra dit topic een nieuwe reactie heeft.. Via ICQ of de instant messegner module
Dat is er, alleen dan via e-mail, maar dat zou idd maybe wat makkelijker zijn via een instant message service.
Ik gaat nou iig zo slapie doen, moet morgen weer werken, kan ik nog ff brainstormen op het werk. Alvast thx, schop hem morgen wel weer omhoog deze thread ;)

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

een netscape 6 / ie6 sidebar...

met de actieve topics etc.
zie forum.glitter-it.nl en kies dan "forum sidebar" in NS6 of ?action=sidebar met IE

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• DiSiLLUSiON
offuh wat ik ga implementeren en jullie wel mogen weten, is bij het zoeken, bij de links naar de topics in de resultaten dattie dan je zoekwoorden in het topic highlight.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 12:57 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
offuh wat ik ga implementeren en jullie wel mogen weten, is bij het zoeken, bij de links naar de topics in de resultaten dattie dan je zoekwoorden in het topic highlight.
Heb ik allang op m'n site :7
Wat trouwens wel tof is hier van Arjen dat je kunt sorteren op relevantie, kun je ook nog wel leuke manieren voor bedenken.

• DiSiLLUSiON
Op donderdag 15 februari 2001 13:46 schreef tomato het volgende:

[..]

Heb ik allang op m'n site :7
Wat trouwens wel tof is hier van Arjen dat je kunt sorteren op relevantie, kun je ook nog wel leuke manieren voor bedenken.
Daar kan je idd wel wat leuke toevoegingen aan bedenken..

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Je forum moet (net als vB) aangeven of je zelf al in een topic heb gereplied... Dat zoekt makkelijk.

[edit] Oeps, volgende keer ff naar de datum kijken.

Rustacean

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 22:40 schreef Janoz het volgende:
Als je dan de berichtjes implementeerd, doe er dan ook een ignore user functie bij zodat je irri spammers kunt weren :)
Enig idee hoe vreselijk irritant discussies met "geignorede" users er in te lezen zijn?

Probeer de software software verder zo simpel en duidelijk mogelijk te houden. Er zijn al genoeg forums met vreselijk veel nutteloze frutsels.

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:29
Op donderdag 23 mei 2002 17:41 schreef Zef het volgende:

[..]

Enig idee hoe vreselijk irritant discussies met "geignorede" users er in te lezen zijn?

Probeer de software software verder zo simpel en duidelijk mogelijk te houden. Er zijn al genoeg forums met vreselijk veel nutteloze frutsels.
lol. Hij had het niet over het forum zelf, maar om een soort van inline-messenger service. Daar wou hij dan een ignore functie op hebben, omzo users te kunnen blokken.

Als je bv ervoor kiest om de discussie andersom te lezen, zou je het slimst eraan doen, om wel de topicopener post bovenaan te laten staan.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

Kijk ook eens in de bug/suggestielijst van topix (bugs.topix.nl :?) en in de feature request topics in [forum=15].

Exact expert nodig?

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

vinnik erg handig: elke user moet een selectie kunnen maken van de forums in de active topics. Zeker bij GoT mis ik die optie om de HK uit te schakelen. Vaak is 1/3 van de topics een HK-topic :(

Verwijderd

bij het plaatsen een rijtje smileys hebben en dat, als je zo'n smiley image aanklikt (image form item), dat ie dan toegevoegd wordt aan het textboxje met het berichtje erin.

O.a. phpBB heeft dit, geloof ik (i.i.g. de versie die een vriend van me op moldova.net heeft geimplementeerd), maar topix helaas niet...

• smaij
Op donderdag 23 mei 2002 19:05 schreef beelzebubu het volgende:
bij het plaatsen een rijtje smileys hebben en dat, als je zo'n smiley image aanklikt (image form item), dat ie dan toegevoegd wordt aan het textboxje met het berichtje erin.

O.a. phpBB heeft dit, geloof ik (i.i.g. de versie die een vriend van me op moldova.net heeft geimplementeerd), maar topix helaas niet...
mijn eigen nog beginners forum heeft dat ook, en mijn gastenboek ook.. krijg ik wel leuke reacties op.. echter, de smilie komt altijd helemaal onderaan te staan, ik weet nog niet hoe ik dat op de plaats van de cursor kan inserten... iemand?

Verwijderd

notes zijn ook handig!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Op donderdag 23 mei 2002 19:38 schreef smaij het volgende:
ik weet nog niet hoe ik dat op de plaats van de cursor kan inserten... iemand?
excact datzelfde probleem heb ik :)

• smaij
Op donderdag 23 mei 2002 21:14 schreef cREATiVe8500 het volgende:

[..]

excact datzelfde probleem heb ik :)
ik ben dan ook niet zon goed js-er. ik zou wel willen weten of het mogelijk is de plaats van de cursor te bepalen. op die plaats de string opsplitsen, en dan gewoon makkelijk de smiley vooraf gaan van wat er voor moet staan, en eindigen met wat er achter staat (als er iets achterstaat)

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het volgende zou ook nog wel handig zijn:
  • XML output van de actieve topics (tbv HotTopic)
  • RSS Output van de actieve topics tbv portal (zoals my.netscape.com)
  • UBB Parser natuurlijk :)
  • DHTML implementatie tbv berichten beantwoorden (kan het een stuk eenvoudiger maken
  • Modularisatie
  • Multi-language support
  • Statics per user
  • Favorites
  • Mogelijkheid tot bookmarken van topics
  • Optie meegeven voor chasen van topics (op keywords)
    Deze kunnen dan staan in een aparte lijst
  • Gebruik van MSN, Yahoo en ICQ :) natuurlijk
  • Eigen smilies
  • etc etc

• smaij
Op donderdag 23 mei 2002 23:30 schreef Woudloper het volgende:
RSS Output van de actieve topics tbv portal (Wat is RSS)
DHTML implementatie tbv berichten beantwoorden (kan het een stuk eenvoudiger maken (Hoe bedoel je dit dan)
Modularisatie (Ben ik mee bezig, met een OpenTopic systeem, waarin mensen zelf Add-Ons kunnen verzinnen)
Multi-language support (Mogelijk, maar niet echt nodig, vind het nogal verwarrend om op een engelse sites kleine stukjes nederlands te zien)

Favorites + Mogelijkheid tot bookmarken van topics (Bedoel je daarmee niet hetzelfde?)

Optie meegeven voor chasen van topics (Lijkt me interessant)
Gebruik van MSN, Yahoo en ICQ (dat kan, maar zie ik als een ADD-ON dus module werk)

• Rense Klinkenberg
  • Laatst online: 09-08 19:19
Op donderdag 23 mei 2002 23:30 schreef Woudloper het volgende:
Het volgende zou ook nog wel handig zijn:
  • XML output van de actieve topics (tbv HotTopic)
  • RSS Output van de actieve topics tbv portal (zoals my.netscape.com)
  • UBB Parser natuurlijk :)
  • DHTML implementatie tbv berichten beantwoorden (kan het een stuk eenvoudiger maken
  • Modularisatie
  • Multi-language support
  • Statics per user
  • Favorites
  • Mogelijkheid tot bookmarken van topics
  • Optie meegeven voor chasen van topics (op keywords)
  • Gebruik van MSN, Yahoo en ICQ :) natuurlijk
  • Eigen smilies
  • etc etc
mmm, doel je erop dat ie xml moet gaan gebruiken ofzo :? :)

• smaij
Op donderdag 23 mei 2002 23:51 schreef freak007 het volgende:

[..]

mmm, doel je erop dat ie xml moet gaan gebruiken ofzo :? :)
lol.... de echte topic starter komt hier vandaag niet meer denk ik.. en ik ben er toevallig ook net mee bezig.. zal wel de zoveelste zijn die een goed forum wil bouwen.. XML lijkt me een leuke uitdaging om het te gaan gebruiken, maar ik zal het toch wel beperkt gaan gebruiken.

Verwijderd

Je kan het forum van STVV eens proberen een voetbalploeg, welles waar maar heeft goede functie vind ik!

Kijk maar eens

http://www.stvv.com/forum

• djc

djc

ConZito komt nog wel op GoT hoor, misschien niet in dit topic...

Rustacean

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op donderdag 23 mei 2002 23:57 schreef frekazoid000 het volgende:
Je kan het forum van STVV eens proberen een voetbalploeg, welles waar maar heeft goede functie vind ik!

Kijk maar eens

http://www.stvv.com/forum
Nah Kickeh,

ouwe versie van PHPBB :?

Systeem | Strava

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17
Woudloper:
  • XML output van de actieve topics (tbv HotTopic) check
  • RSS Output van de actieve topics tbv portal (zoals my.netscape.com) wat is dat?
  • UBB Parser natuurlijk :) check
  • DHTML implementatie tbv berichten beantwoorden (kan het een stuk eenvoudiger maken Mensen moeten zelf maar UBB snappen
  • Modularisatie check
  • Multi-language support check
  • Statics per user check
  • Favorites check
  • Mogelijkheid tot bookmarken van topics check
  • Optie meegeven voor chasen van topics (op keywords) --> :?
  • Gebruik van MSN, Yahoo en ICQ :) natuurlijk check
  • Eigen smilies uhhhhh
  • etc etc

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 19:38 schreef smaij het volgende:

[..]

mijn eigen nog beginners forum heeft dat ook, en mijn gastenboek ook.. krijg ik wel leuke reacties op.. echter, de smilie komt altijd helemaal onderaan te staan, ik weet nog niet hoe ik dat op de plaats van de cursor kan inserten... iemand?
Ik ben absoluut geen HTML'er of javascript'er, dus allereerst: je ne sais pas.

Het lijkt me dat de textbox gewoon een getCursorPosition() (oid) functie heeft, niet? Anders kun je waarschijnlijk het beste de cursor positie gewoon opslaan in een variabele die je wijzigt na elke verandering in de content van de textbox (of zelfs bij elke toetsaanslag), en van daaruit verderwerken. Ja, 't is javascript, maar ook dan - kan vast wel. Kijk anders eens op moldova.net, daar hebben ze wel zoiets (in 't Moldavisch :P).

• Crazy D

Crazy D

Beetje offtopic maar misschien toch wel handig :)

Store cursor position of a textarea (inserting text at cursor position)
Helaas werkt het niet in mijn Mozilla build van een weekje geleden, maar tis een begin ;)

Nog eentje alleen nog niet getests:
Can a word be inserted into a textarea at the cursor position when ...

Exact expert nodig?

• smaij
Op vrijdag 24 mei 2002 09:50 schreef Crazy_D het volgende:
Beetje offtopic maar misschien toch wel handig :)

Store cursor position of a textarea (inserting text at cursor position)
Helaas werkt het niet in mijn Mozilla build van een weekje geleden, maar tis een begin ;)

Nog eentje alleen nog niet getests:
Can a word be inserted into a textarea at the cursor position when ...
thx.. ga ik is doorlezen. zometeeen eerst mijn examentje scheikunde maken :)

• Blue-eagle
  • Niet online
1 Handige feature vind ik wel de volgende: je krijgt eerst een melding als je een topic van een jaar oud omhoog trapt.

• Crazy D

Crazy D

Op vrijdag 24 mei 2002 10:11 schreef Blue-eagle het volgende:
1 Handige feature vind ik wel de volgende: je krijgt eerst een melding als je een topic van een jaar oud omhoog trapt.
Nah...
3 maanden is imho al best "oud" ;) Maar zoiets zou inderdaad wel handig zijn ja.
Ook wel handig trouwens lijkt het me als je, zoals hier bijvoorbeeld dat een topic bij voorkeur begint met [taal] (of [OS], etc), je die opties in een dropdownlijstje erbij hebt zodat je bij het posten al een soort van verplicht wordt je aan de topic-titel-formaat-regels te houden.

En (misschien al genoemd, dat ik eroverheen heb gelezen), een keywords veldje die voor de search gebruikt kan worden, al moet je dan wel posters hebben die dingen fatsoenlijk vullen aangezien dat niet door een modje te doen is (of je neemt een fulltime mod in dienst). En misschien ook de mogelijkheid (maar das erg afhankelijk van wat voor soort forum het is, voor GoT lijkt het me wel handig) dat modjes een topic een tip-status of zo kunnen geven bij topics die gewoon echt goed zijn en die, als je zoekt op wat met dat topic te maken heeft, die tip-topics ook bovenin komen te staan (bv een topic waarin uitgebreidt op regexpressies wordt ingegaan, als je nu zoekt op reg expr kom je ook tig topics tegen met alleen maar verwijzingen, dan zoek je je helemaal het lazerus, als je dan zo'n tip-topic hebt heb je in 1 keer een nuttige search-result).
Hmm wat brak omschreven geloof ik :z volgens mij gaat niemand me snappen ;)

Exact expert nodig?

• smaij
Op vrijdag 24 mei 2002 10:42 schreef Crazy_D het volgende:

[taal] (of [OS], etc), je die opties in een dropdownlijstje erbij hebt zodat je bij het posten al een soort van verplicht wordt je aan de topic-titel-formaat-regels te houden.
Dit kan nuttig zijn, maar dat zie ik meer als een Add-on of code-hack. Ik ben van plan om een soort van Open Topic systeem te maken (WHOW, wat een naam), dus dat de gebruiker zelf de keus heeft hoe alles te maken, of te laten maken (tegen betaling ofzo).

ik snap je wel.. :D
Die tip status is zeker erg handig. die schrijf ik op mijn verlanglijstje. hier word dat toch geloof ik al gedaan door een sterretje?

Ik ben nu bezig met de website van het forum dat ik ga bouwen / ga opzetten / aan het bouwen ben / aan het opzetten ben. Ik zal de link hier niet neerzetten, anders word het als spam beschouwd, en krijgt dit topic een slotje.

• Crazy D

Crazy D

Op vrijdag 24 mei 2002 10:55 schreef smaij het volgende:
Dit kan nuttig zijn, maar dat zie ik meer als een Add-on of code-hack. Ik ben van plan om een soort van Open Topic systeem te maken (WHOW, wat een naam), dus dat de gebruiker zelf de keus heeft hoe alles te maken, of te laten maken (tegen betaling ofzo).
Dat is denk ik idd ook meer iets wat voor heel specieke fora gebruikt kan worden.
ik snap je wel.. :D
*D
Die tip status is zeker erg handig. die schrijf ik op mijn verlanglijstje. hier word dat toch geloof ik al gedaan door een sterretje?
Nah das een edit van de topictitel door een modje. Dat je makkelijk kan zien dat de topicstarter geen goeie topictitel kan maken :P
Ik ben nu bezig met de website van het forum dat ik ga bouwen / ga opzetten / aan het bouwen ben / aan het opzetten ben. Ik zal de link hier niet neerzetten, anders word het als spam beschouwd, en krijgt dit topic een slotje.
Nah ik denk dat 1 linkje als in "kijk dit is het tot zo ver" wel kan, het is tenslotte wel zwaar ontopic als je eerst hier features bespreekt, en dan kan laten zien wat het geworden is :) (of een linkje in je sig/huisje).

Exact expert nodig?

• djc

djc

Op vrijdag 24 mei 2002 06:53 schreef ddc het volgende:
• RSS Output van de actieve topics tbv portal (zoals my.netscape.com) wat is dat?
RSS is een XML-standaard die speciaal bedoeld is voor trackers van nieuws e.d.

Bijvoorbeeld http://slashdot.org/slashdot.rss
(As opposed to het ws zelfbedachte http://slashdot.org/slashdot.xml formaat).

Rustacean

• smaij
Op vrijdag 24 mei 2002 11:16 schreef Manuzhai het volgende:

[..]

Cool. weet ik dat ook weer.
Je zou dus een xml parser moeten bouwen, en je xml script, om zo active topic, en headlines, of laatste 10 posts makkelijk te kunnen gebruiken. Waarom roep je niet gewoon een functie aan in php, die de laatste 10 posts in een forum pakt. kost dat meer tijd dan elke keer een xml script opmaken, en die inlezen en weer in html uitspugen?
uhmm zeg ik nou iets doms?

• djc

djc

Het leuke van een XML bestand is dat je de data er makkelijk uit kan slopen om die vervolgens in je eigen layout weer te geven op je eigen site of je desktop. Terwijl als jij gewoon een nette HTML pagina maakt het reformatten naar je eigen stijl veel ingewikkelder is.

Rustacean

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Manuzhai:

Bijvoorbeeld http://slashdot.org/slashdot.rss
(As opposed to het ws zelfbedachte http://slashdot.org/slashdot.xml formaat).
Meer informatie is hier ook nog te vinden:

http://www.asprss.com/FAQ.asp

Het gaat mij niet om het ASP, maar hierin staat nou eenmaal erg goed uitgelegd wat RSS inhoudt, voor meer informatie moet je maar even zoeken met Google

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat ikv ind :
cookie gebruik, dat je door je hele site kan gebruiken : met name :

-users online,
-login en dat je dan weer naar dezelfde pagina terug word geredirect..
- 1-malig registreren per username/email