Toon posts:

Freecom 400GB netwerkschijf niet goed te vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 400GB netwerk schijf van freecom aangesloten op mijn router. Op de router staat dhcp aan. Op de schijf staat hij uit. Het link lampje brand en ik kan hem via de browser benaderen. Het system lampje brandt niet. Met de storage assistent kan ik de schijf niet vinden. Hier heb ik de nieuwste versie 1.70 van gedownload. De firmware staat genoteerd als NAS2891-009T3 LOADER 3.2.

Ook daar heb ik de nieuwste van de site van gedownload. Ik weet nu dus ff niet hoe ik het voor elkaar kan krijgen om via de assistent software de schijf te benaderen om map letters aan te maken en simpel bestanden erop te kunnen zetten. Als iemand een idee heeft waar de fout zit hoor ik het graag.

bvd sander

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:37
Kan je in die storage assistent nergens een ip-adres opegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kan er alleen zoeken naar available schijven. En dan vindt hij dus niets :S

Verwijderd

Ik kon het niet opmaken uit je tekst, maar wat mogelijk helpt is om de Router qua DHCP adresbereik te beperken, b.v. 192.168.1.0 - 192.168.1.50. Die range wordt dan gebruikt voor DHCP. Wat buiten deze range valt, kan gebruikt worden voor statische IP's, je drive wordt dan b.v. 192.168.1.100.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-02 15:46
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:21:
Ik kon het niet opmaken uit je tekst, maar wat mogelijk helpt is om de Router qua DHCP adresbereik te beperken, b.v. 192.168.1.0 - 192.168.1.50. Die range wordt dan gebruikt voor DHCP. Wat buiten deze range valt, kan gebruikt worden voor statische IP's, je drive wordt dan b.v. 192.168.1.100.
Je zult dit dan echter wel op de drive in moeten stellen, en zoals je zei, lukt dat (nog) niet.
Kan je in de webconfig niet eea instellen?

En staat je windows firewall aan? misschien dat die de storage assistent blokkeert...

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was ik vergeten te melden. Die staat in ieder geval al zoals je vermeld. 192.168.0.00 - 192.168.0.200
De schijf heeft nu 192.168.0.100 toegewezen gekregen. Hierop kan ik via de browser hem dus benaderen om in te stellen. Ook via ftp lukt het. Ik kan via ftp niks aanmaken wat wel zo ingesteld is. Ook toont hij de standaard map daar niet. Maar om eerst gewoon eens via windows mappen te benaderen lukt het dus al niet om hem via die assistent te openen. Omdat het system lampje niet brandt lijkt het of ik iets over het hoofd zie.

EDIT:
de ip staat via webconfig dus op automatisch verkrijgen. Dat gaat allemaal gewoon goed dus. Firewall heb ik uitgezet (norton) maar helpt nog weinig :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben weer iets verder. Even op een oude bak met win98 in het netwerk ingelogd. Hier was via de netwerkomgeving de schijf als pc te zien en kon ik net als met een ouderwetse gedeelde map met de schijf werken. Maar via de freecom assistent vond hij hem nog steeds niet. De andere pc was overigens een vista business, draai daarop ook xp pro en zal het daar ook nog eens in testen. Gek genoeg was hij in 98 wel via het netwerk te openen. Vista opent dan de weblink.
Het system lampie heb ik nog niet werkend gezien. Ook niet toen ik er via win98 data op klapte, toen knipperde alleen de link led.

Mijn router is overigens een sitecom wirless combi, maar ik werk op kabels. Het is wat een kutrouter maar hij moet het nog even doen totdat ik aan het aanschaffen van de linksys n router toe kom.

Probleem blijft dus in het lampie en de freecom assistent :s

Verwijderd

Topicstarter
Ben weer wat verder. Ik kan onder windows xp met die assistent gewoon de schijf benaderen. Kortom vista is het probleem. Iemand die weet of daar iets van een fix voor is ofzo? Want ik kan binnen windows zelf daar de schijf niet makkelijk benaderen.

En nog een ander vraagje. Als ik nu straks via ftp wil inloggen op de schijf. Welk IP kan ik dan gebruiken? Hij heeft achter mijn router natuurlijk een virtueel IP.

wederom bvd
Pagina: 1