Toon posts:

pc start niet meer op help aub

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik heb pas nieuwe schijf in me pc een samsung (sata) daarvoor had ik een maxtor diamondmax10 (sata) die was toen kapot gegaan. toen kon ik nog wel met acronis backups der afhalen maar kon er niet meer van booten. windows lade paar keer en reboot weer. nu heb ik weer precies het zeflde met die nieuwe schijf kep al backup maar kan er niet van booten. als ik windows cd er in doe en ik wil repair doen reboot die ook wat ik kan ik nu nog doen?

bedankt! :*)

Verwijderd

Kun je niet gewoon windows opnieuw installeren? Zo te horen is de oude installatie brak, en die op een nieuwe schijf zetten is niet echt handig.
Overigens kan ik me voorstellen dat ik je verhaal verkeerd interpreteer. Zou je het geheel eens willen herschrijven, en dan wel gebruik maken van hoofdletters, interpunctie, lopende zinnen en bestaande woorden?

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe installatie gaat ook niet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En waarom gaat dat niet?

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-04 19:55
Heb je al geprobeerd de schijf volledig te formatteren (met gebruik van de windows installatie cd bv) en dan windows opnieuw installeren? Vervoglens kun je dan kijken wat je van de backups gebruikt (of werkt dat niet zo, dat weet ik dan weer niet).

Als je bovenstaande probeert kun je in ieder geval zien of je schijf gewoon goed werkt. Probeer na windows installatie ook eens gewoon wat programma's te installeren. Het betere trial & error werk zeg maar.

Criticism is prejudice made plausible.

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 14:51
je hebt wel sata drivers nodig als je windows wilt gaan instaleren.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

en zeker weten dat de hd stuk is, ipv iets anders?

Verwijderd

Topicstarter
als ik nieuwe installatie wil doen reboot tie en krijg ik daarna blauw scherm en ja ik heb de driver gebruikt in het begin op f6 en dan diskette der in die ik er bij heb gekrege bij de mobo dit had ik dus ok precies het zelfde bij me vorige schijf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:24:
als ik nieuwe installatie wil doen reboot tie en krijg ik daarna blauw scherm en ja ik heb de driver gebruikt in het begin op f6 en dan diskette der in die ik er bij heb gekrege bij de mobo dit had ik dus ok precies het zelfde bij me vorige schijf
Wat voor blauw scherm krijg je?
Heb je al eens nieuwere drivers geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
kan ik die schijf niet maken met een programma? Via linux (Live Cd) kan ik wel op de schijf komen
kep hem keer laten scannen met diskpatch en geeft aan dat mbr beschadigt is

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:41:
kan ik die schijf niet maken met een programma? Via linux (Live Cd) kan ik wel op de schijf komen
kep hem keer laten scannen met diskpatch en geeft aan dat mbr beschadigt is
Ga eens in je recovery console (te bereiken met je Windows cd) en doe eens fixboot en fixmbr?

Verwijderd

Topicstarter
dat gaat niet heb ik al geprobeert als ik de cd er in doe en dan moet ik f6 drukke en dan de diskette er in om die raid driver te laden als dat gedaan is kan je kieze uit repair en nog iets om nieuwe installatie te doen maar dat gaat allebij niet dat loopt die vast en krijg ik blauw scherm

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:29
Kijk ff of je ergens ff een simpel hddtje kan lenen om daar op een installatie te maken, werkt dit zonder enige gedoe of blauw schermen. Dan kun je hier uit de conclusie trekken dat je nieuwe hdd gewoon kapot is, terug gaan met de bon omruilen en klaar?

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Mogelijk is het probleem dat je SATA hebt ingesteld als AHCI (Advanced Host Controller Interface) ipv IDE. In dat geval krijg je een BSOD nadat je het eerste deel van de installatie gedaan hebt (formateren, en kopieren basis bestanden).

Als dat zo is kun je in je BIOS aanzetten dat de SATA interface zich moet gedragen als een IDE interface, of je moet tijdens het installeren op F6 drukken en dan een floppy klaar houden met de AHCI drivers.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niks vinden over AHCI (Advanced Host Controller Interface) in me bios
en voor me sata controller heb ik 2 diskette's psata raid driver for pdc20579 en via sata raid driver for vt6420/VT8237 de mobo is een msi k8t-neo2 fir

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

• Voordat je op GoT post verwachten we dat je zelf probeert je problemen op te lossen. Uit je topicstart blijkt nergens dat je dat gedaan hebt, bijvoorbeeld door de stappen die in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staan uit te proberen.
• Als je op GoT een topic opent dien je volledig te zijn. Naast dat je inzet er zoals hierboven gezegd uit moet blijken verwachten we volledige specs. Je noemt muv de (in dit geval irrelevante) harddisks niets.
• Ook een topictitel dient informatief te zijn, "Help aub" zegt niets en is dus overbodig. Had daar liever iets inhoudelijks geplaatst.
• Je taalgebruik is werkelijk onleesbaar. We verwachten geen hoogstaande literaire werken, maar zo slordig als dit getuigt wederom van zeer weinig inzet en maakt het geen wonder dat je zelf niets kon vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 02-01-2008 18:34 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.