Toon posts:

Platenspeler gekocht

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben voor mijn vader een nieuwe platenspeler gekocht aangezien zijn oude al een tijdje kapot was. Nu als we die nieuwe echter aansluiten op phono ingang krijgen we een soort plop geluiden te horen zelfs al zijn we niet bezig met iets af te spelen van de platenspeler.

De platenspeler is er één van het type Lenco L-3866USB. De stereo is al een ouder type (zeer oud) van het merk quartz.

Kan iemand mij soms vertellen wat het probleem hier zou kunnen zijn? of hoe we het kunnen oplossen?

Dank bij voorbaat

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Dat ding heeft al een ingebouwde phone preamp blijkbaar, zie hier. Gewoon op een line in aansluiten dus, niet op phono in.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het type nummer in google mikken, kom ik op een link uit met een review waar in staat dat er een eigen voorversterker in zit, en je deze die NIET op de phone-ingang moet aansluiten maar op een AUX-ingang.

Dit hoort ook in de handleiding te staan, heb je die eigenlijk wel gelezen?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
ja heb die gelezen maar staat eigenlijk niet in waar je hem op je stereo moet aansluiten, het probleem is dat ik geen AUX ingang zie op de stereo of een Line-in. Kan je hem nog ergens anders op aansluiten?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan dat ding op elke willekeurige ingang aansluiten, behalve de Phone.

Koppel iets anders los, en sluit de platenspeler er op aan. Een andere optie is om een mengpaneel of een audio-switch er tussen te zetten, dat je daarop kiest of je CD of LP wil horen.

Je kan natuurlijk ook altijd een nieuwe stereo kopen.

Deze platenspeler kan je ook op de PC aansluiten, en zo LP's om te zetten, je zou dat ding ook kunnen gebruiken om LP's om te zetten naar CD, en zo de orginele LP's te behouden..

Of je haalt een andere platenspeler, Lenco is nu niet echt een je-van-het merk..

Add:
Wat je ook kan doen, is een bestaande ingang opdelen voor 2 apparaten. Als je 2 2-Female->1-Male tulp verloopjes haalt, moet het ook wel lukken. Je zal toch geen 2 apparaten tegelijk gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door RaZ op 30-12-2007 15:59 ]

Ey!! Macarena \o/

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

haal hem inderdaad direct van die phono input af voordat je die ingang om zeep helpt! Dan koop je dadelijk een echte platenspeler en is je riaa trapje overleden. Dat wil je ook niet.

Als het echt een oude installatie is kan het zijn dat je een 5 polige din ingang als input erop hebt zitten. Daar zijn wel verloopjes voor. Vraag is natuurlijk welke versterker is het precies ?
Pagina: 1