Reset automatische zoom Nikon SB600

Pagina: 1
Acties:
  • 675 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-12 09:58
Ik krijg mijn Nikon SB600 flitser niet meer normaal aan de praat, er moet een of andere instelling verkeerd staan. Na uren prutsen met de manual kom ik er gewoonweg niet uit.....silly me.

Probleem:

De automatische zoom functie (dus dat de flitser automatisch meer/minder gas geeft van 24 tot 85mm) blijft gedeactiveerd. De M (manual) boven de zoom optie blijft in beeld en ik krijg 'm niet op automatisch zoomen.

De flitser flitst niet altijd, en op de automatische stand van de camera (Nikon D70) komt de interne camera flitser omhoog.....?

Alvast bedankt!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dan heeft ie duidelijk niet door dat ie op een camera aangesloten zit (en de camera heeft dus ook niet door dat er een externe flitser op zit). Dus check ff of ie er goed op zit en of de contacten allemaal netjes schoon zijn en zo.

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 30-12-2007 15:02 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-12 09:58
Na een reset van de flitser (lukte eerder niet, of tenminste zonder effect) heeft ie het net even wel goed gedaan. Na enkele foto's verschijnt de M weer boven de zoom en doet ie weer niets automatisch.... :/

EDIT - ik heb het eindelijk gevonden. In het flitser menu (te gebruiken door zoom en de - tegelijk ingedrukt te houden), moet de optie "M ZOOM" op Off staan en de "M ZOOM 14mm" op ON.

Waardeloze handleiding en dito bedieningsmenu op de SB600.... :(

[ Voor 38% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 30-12-2007 15:50 ]

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:15:
Na een reset van de flitser (lukte eerder niet, of tenminste zonder effect) heeft ie het net even wel goed gedaan. Na enkele foto's verschijnt de M weer boven de zoom en doet ie weer niets automatisch.... :/

EDIT - ik heb het eindelijk gevonden. In het flitser menu (te gebruiken door zoom en de - tegelijk ingedrukt te houden), moet de optie "M ZOOM" op Off staan en de "M ZOOM 14mm" op ON.

Waardeloze handleiding en dito bedieningsmenu op de SB600.... :(
Ik had vandaag hetzelfde probleem,

De zoom van de flitser werkt nu weer automatisch, maar wel blijft de indicatie van de focus lengte knipperen. ;(

EDIT: en nou twijfel ik of dat normaal is

Mijn instellingen zijn:
(bliksem) Off,
AF-ILL,
stby AUTO,
Zoom M, OFF
Zoom M 14mm On On
backlight ON

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 13:04 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-12 16:30

ThunderNet

Flits!

Heb jer een diffuser op gedaan? De SB-800 heeft namelijk een micro-switch dat hij naar uiterste zoompositie gaat als er een diffuser geplaatst wordt. Weet zo niet of de 600 dit ook heeft.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:27

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wel vaag dat ie na een reset de custom waarde blijft hanteren, behalve zoals Thundernet aangeeft, als je de diffuser ervoor hebt getrokken.

Verwijderd

ThunderNet schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:39:
Heb jer een diffuser op gedaan? De SB-800 heeft namelijk een micro-switch dat hij naar uiterste zoompositie gaat als er een diffuser geplaatst wordt. Weet zo niet of de 600 dit ook heeft.
Ja, ik had er een diffuser op.

Die heb ik er nu weer opgezet en dan is alles weer normaal.

Ik heb hem een paar keer verwijderd en weer teruggeplaatst, het lijkt nu weer allemaal normaal te functioneren.

_/-\o_

Edit
Het ligt aan de ingebouwde diffuser van de SB600. die zet de instelling automatisch op Zoom M 14
Als je die weer terugklapt dan staat ie weer in de automatische stand

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 13:14 ]

Pagina: 1