harddisk crash, partities kopieren naar nieuwe schijf, HOE?

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:21
Ik heb laatst een harddisk crash gehad doordat de stroom plots uitviel. Hierdoor is de installatie van xp beschadigd. Het is een harddisk (Sata II)van 200gb verdeelt in 3 partitie's allemaal NTFS:
C partitie van 10 gb en de rest verdeeld in nog 2.
Deze laatste partities bevat nog steeds data die ik graag op een andere schijf wil kopieren.
Op de C schijf stond window xp en die starte dus niet meer op. Ik heb toen besloten om een andere harddisk te kopen, extra opslag kon ik wel gebruiken, en heb daar xp op gezet.
Deze schijf start natuurlijk prima op, maar wanneer ik de oude schijf op wat voor manier er bij hang start XP niet meer op. Zodra ik de hardeschijf loskoppel, start xp op.
Ook als windows is opgestart en de hardeschijf aansluit doet hij niks.
De schijf wordt in het bios trouwens wel herkend, en als ik slax (bootable linux cd) opstart kan ik de hardeschijf wel zien, en ook bestanden benaderen.

Verschillend boot cd's gebruikt, maar geen van de programma's kan met sata schijven overweg.

Hopelijk is er iemand op dit forum die me een tip kan gegeven om de data met een programma (buiten XP om) kan kopieren naar een andere schijf.

Alvast bedankt!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

chrisborst schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:51:
Verschillend boot cd's gebruikt, maar geen van de programma's kan met sata schijven overweg.
Je moet natuurlijk wel even de driver van je controller laden, dan kunnen de meeste boot cd's gewoon met sata schijven overweg. Ik geloof dat je bij UBCD op kunt geven welke sata controller je wilt laden... dan kun je zelfs hem nog van een floppy laden.

/edit
Vervolgens gebruik je een boot/diskmanager om de "foute" boot drive te disablen en daarna boot je gewoon je PC en kun je data gewoon overzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Caveman op 30-12-2007 15:02 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Dat xp niet meer opstart als je de oude schijf ook aansluit doet mij denken aan de bootvolgorde.
Kijk in je bios vanwelke HD je pc wilt opstarten.. en stel de nieuwe HD in.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:21
Probleem opgelost, met verschillende linux livecd's gekeken wat voor data nog op de c schijf stond. Meest was vervangbaar, dus heb de c geformateerd en de xp starte daarna wel gewoon op, en kon de andere partities met data wel weer benaderen. Linux gaf ook aan dat de C schijf beschadigd was.

TOPIC kan dus dicht

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

}:O (mijnerzijds)

[ Voor 95% gewijzigd door Caveman op 01-01-2008 16:22 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

saai

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Gefeliciteerd! Bij deze mag ik je melden dat je een hele post zonder spelfouten hebt geschreven :*)

www.koopeendroom.nl

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Maarten-NForce schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:32:
[...]

Gefeliciteerd! Bij deze mag ik je melden dat je een hele post zonder spelfouten hebt geschreven :*)
En dat op zijn eerste dag als GoT User :D
*O* En weer een nieuwe mijlpaal voor deze user *O*

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53

Theo

moederbord

lol :D Lovebo is nu al bekend onder de "harde kern" van GoT. Dat lukken maar akelig weinig users :P

Nu met WP, PV, EV en PC

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
maarten valt onder de harde kern? geweldig :') :') :') :')

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53

Theo

moederbord

Killed-1 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:06:
maarten valt onder de harde kern? geweldig :') :') :') :')
Iedereen met HK XS behoort tot de harde kern :P :P maarten dus ook Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/clown.gif

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1